2020-11-04, 21:24
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inga stora tal, inga PK ingen som loggar in då han dillar på internet. Inget engagemang från medborgarna överhuvudtaget. Men han slår rekord i antalet röster. Och det är inget märkligt?

Jämför med Trump som kör fem stora tal om dagen med tiotusentals fans på varje. Han skapade karavaner på vägar och till havs. Stora engagemang och hysteri där han befann sig.

Vad är det konstiga? Trump har fanatiska följare. Ingen bryr sig om Biden - man röstar på honom för att man vill ha bort Trump, inte för att man gillar Biden.
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inga stora tal, inga PK ingen som loggar in då han dillar på internet. Inget engagemang från medborgarna överhuvudtaget. Men han slår rekord i antalet röster. Och det är inget märkligt?

Jämför med Trump som kör fem stora tal om dagen med tiotusentals fans på varje. Han skapade karavaner på vägar och till havs. Stora engagemang och hysteri där han befann sig.

För att en röst på Biden är en röst mot Trump. Han är ett as och ett skämt som kommer i brallan varje gång han har ett rally
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Joe Biden har alltså slagit alla rekord. Ingen kanditat har någonsin fått så många röster som Joe Biden. Han är mer populär än Obama. Det trodde man inte på förhand!

Eller också att många verkligen ogillar Trump. Tror mer på det. Biden som person rör väl inte upp så mycket känslor.....
Medlem
happilappis avatar
Om man ska vara ärlig så underpresterade Biden även om han ser ut att vinna. Senaten och huset ser blekt ut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Haft poströster i flera hundra år, fanskapet poströstar själv(men från en ort som taxeras som private club och inte hem, vilket är valfusk i sig självt.) under 2000-2012 så upptäcktes drygt 500 fall av fusk. Konstigt att man bara hör en sida gnälla om fusket även när den andra förlorar.
Fler som poströstar i år än totala antalet röstande ifjol. Men så har det väl varit i hundratals år
2020-11-04, 21:25
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
https://www.nytimes.com/interactive/2020/11/03/us/elections/forecast-uncounted-votes-president.html?action=click&pgtype=Article&state=d efault&module=styln-elections-2020&region=TOP_BANNER&context=election_recirc#bre akout-PA-G-P-2020-11-03

Arizona ›Biden +3 pts. +93,518 votes
uppskattat återstående röster: 450,000

Georgia ›Trump +1.7 pts. +79,509 votes
uppskattat återstående röster: 360,000

Michigan ›Biden +0.7 pts. +37,350 votes
uppskattat återstående röster: 340,000

North Carolina ›Trump +1.4 pts. +76,737 votes
uppskattat återstående röster: 290,000

Pennsylvania ›Trump +8 pts. +444,310 votes
uppskattat återstående röster: 1.4 million

Så här såg det ut för för 6 timmar sedan:
Arizona ›Biden +5 pts. +130,665 votes
uppskattat återstående röster: 580,000

Georgia ›Trump +2 pts. +103,760 votes
uppskattat återstående röster: 410,000

Michigan ›Trump +0.4 pts. +21,422 votes
uppskattat återstående röster: 740,000

North Carolina ›ingen ändring

Pennsylvania ›Trump +11 pts. +618,840 votes
uppskattat återstående röster: 1.8 million

källa: jag har är en skärmblid på min dator så du får lita på mig!
Tack.

Det är bra fart i Michigan enligt dina siffror. Så kanske Michigan blir först då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
En tanke som slog mig:

Om det slutar 270-269, vad händer om en elektor från Biden är "otrogen" och röstar på någon annan? Då blir det ju 269-269.
Det kan hända om elektoren är "faithless", eller "trolös". Röstar den elektoren på Trump, ja då vinner Trump. Röstar den elektoren på någon annan, så som det skett tidigare då det funnits en och annan indian som röstat på en hövdning av symboliska skäl, DÅ blir det intressant, för då får vi lika antal. Vad som händer då är att Representanthusetr utser presidenten och jag har för mig att senaten utser vice-presidenten.

Fast ingen trolös elektor skulle våga göra det i det här valet för då blir den personen halshuggen av Antifa.
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Bidens hundratusen+ röster skutt skedde i två delstater WI och MI, vilket tyder på att det inte var ett simpelt misstag.
Det och fler oklarheter gör att det är självklart att räkna om och utreda vad som hänt.

Det var inget misstag eller något annat. Amerikanska media har undersökt hoppet och kommit fram till att Milwaukees poströster lades in där och då.

170 000 stycken. Varav Biden tog hem 130 000. Som förväntat.
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Börsen hade väl redan prisat in att det skulle bli kaos runt presidentvalet. Tror inte den här röran kommer att påverka allt för mycket. Covid-19 kommer att avgöra riktningen den närmaste tiden.

Det har du nog rätt i. Covid-19 är det som drar i spakarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Läste du mina citat? Har du helt tappar läsförmågan eller är du hög? För jag kan för mitt liv inte få de två citaten i mitt inlägg att handla om Melania. 1) Han pratar om Ivanka och 2) han pratar bara om Ivanka. Du får gärna berätta om hur det egentligen handlade om Melania. Är Melania hans dotter? Har han skapat Melania genom sex?

Jag förklarade ju det innan redan?
Melania i den intervjun sitter precis bredvid han. Melania är hans fru. Melania o han har ett barn tillsammans. När han säger att hans dotter är vacker så tittar han på Melania.

Det är alltså en komplimang emot henne. För det är deras dotter o deras dotter är en del av henne!

Det är knappast som att han o intervjuaren sitter ensamma i ett rum o Trump skryter om att han skulle vilja sätta på ’na. (Vilket är lite hur du får det att låta.)

Han sitter bredvid sin fru. Säger att deras dotter är en otroligt vacker person, o hade han varit lite yngre o inte hennes pappa så hade han gärna tagit ut henne på dejt.

Snacka om att inte kunna ta en komplimang.
Senast redigerad av AlfaKennyBody 2020-11-04 kl. 21:31.
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
En tanke som slog mig:

Om det slutar 270-269, vad händer om en elektor från Biden är "otrogen" och röstar på någon annan? Då blir det ju 269-269.

Blir det oavgjort avgör kongressen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
dom har redan fått nevada att vänta med poströsterna till imorrn

Nej, det har dem inte. Varje delstat har sina egna lagar och regler hur och i vilken ordning man ska räkna rösterna, det är inget diktatorn kan bestämma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in