2020-11-04, 19:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det är väldigt många röster kvar att räkna, men när man utropar en vinnare i en stat är det väl i förvissning om att vinnarens försprång är ointagligt...? Vore ju konstigt om en stat som är "declared" byter färg. Kan det ske?

Det var fel att deklarera Arizona så tidigt som Fox gjorde, men de var ganska ensamma om det. CNN har fortfarande inte deklarerarat Arizona.
2020-11-04, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag tror om republikaner hade valt nån annan idiot än Trump då skulle de vunnit valet.

Hade dom valt ex. Jeb Bush så hade kartan lyst mer blått än mina ögon.

Det här var sista gången republikanerna någonsin hade en chans till makt.

Trump har försökt 24/7/365 men urbana människor vill verkligen utrota den vita rasen.
2020-11-04, 19:50
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Jag tror om republikaner hade valt nån annan idiot än Trump då skulle de vunnit valet.
Trump har +90% stöd bland Republikanerna. Ingen har haft så stort stöd på mycket länge.
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Vad menar du? Inte över än. Michigan är rött baby!
https://mielections.us/election/results/2020GEN_CENR.html

Edit: Dessa är alltså statens officiella sida. Nyhetssiter vill inte rapportera än för att alla suger Bidens rynkiga testiklar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
GAME ON ARIZONA

+400.000 oräknade valdagsröster i Arizona gubben.
https://amp.azcentral.com/amp/6157997002?__twitter_impression=true

Det är match!

Om du läste källan hade du sett att det är bl.a 248k förtidsröster i Maricopa (Phoenix). Dvs både förtidsröster och storstadsregion, grupper som i hög grad röstar på Biden.
Medlem
CyberIngmars avatar
Är det klart vem som har majoritet i senaten eller fortsätter räkningen?

Scrollade lite och såg att många är besviken över att stora opinionsmätningar fick fel igen

Citat:
Ursprungligen postat av omni.se
Efter misslyckandet 2016 skulle årets presidentval bli opinionsinstitutens stora revansch. Men trots att det ännu inte är färdigräknat går det redan nu att konstatera att det blev ett nytt misslyckande.

Mätningarna visade i flera månader att Joe Biden hade goda chanser att vinna i såväl Florida, Texas, Ohio och Iowa. Men dessa vann Trump mer eller mindre bekvämt. Prognosmakarna hävdade dessutom att flera senatsval var jämnare än de senare visade sig vara.

”Mätningarna var fel ... igen”, konstaterar NPR.

En av de stora profilerna på området är mätgurun Frank Luntz som riktar stenhård kritik mot sin egen industri.

– Politiska opinionsmätningar som affärsidé är död. Det här är förödande, sa han till Axios på valnatten.
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-11-04 kl. 20:01.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Oddsen på bet365 fortsättter med sina rörelser, för Biden ökar de och Trump minskar de. Blir spännande detta.

För ca 2 timmar sedan:
Biden: 1.17
Trump: 5.00

Nu:
Biden: 1.44
Trump: 2.87

Oddsen ändras i mångt och mycket för att locka folk att spela. Bettingsidor vet inte mer om utfallet än någon annan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Gary Peters (D) från Michigan som först såg ut att förlora ser ut att bli omvald till senaten enligt CNN. Kanske demokraterna lyckas ta kontroll över senaten trots allt, särskilt om Susan Collins (R) inte klarar 50%-tröskeln i Maine.

Collins verkar ha förklarat sig som segrare enligt Fox. 51%
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
rätt osnyggt ändå att stoppa en sån stor grej som nominering till HD med motivering att åtta månader är för nära inpå ett val för att sen släppa igenom sin kompis med bara ett par veckor kvar
Det är ren politik. Det är så det fungerar inom politiken. Man vinner ingenting på att gå motståndarens ärenden. Lite grand som i fotboll. Får du en frispark, inte fan sätter du den åt fel håll bara för att du ser att motståndaren lämnat en lucka öppen och du tycker det är "oschysst" att utnyttja den eller för att någon i moståndar laget säger "snälla spela inte för att vinna mot mig, jag komer göra allt för vinna över dig men du får inte spela ditt bästa". Vad tror du dina lagkompisar kommer säga till dig då? Det är liksom en del av spelets regler och så länge man inte bryter mot något så handlar det om att vara så taktisk och offensiv som möjligt. Det är ganska basic egentligen, och tro inte at Biden inte hade gjort EXAKT samma sak, för det hade han och det med råge! Jag hörde t.ex. inte honom protestera mot Garland-nomineringen.
Medlem
Cuckslayers avatar
Kom ihåg att Trump fick över 30 tusen extra röster i flera stater efter omräkningarna 2016.
Medlem
Trump har sjunkt rejält nu till 2.87 på Bet365. Nån som har en seriös gissning på varför?
2020-11-04, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej den här striden står mellan eliten och folket
Jag hoppas som du att det vänder däremot.
Just för att Trump är den enda som kan och ens vill stå emot.
Dems är bara ute efter makt.
Tänker du samma vad gäller SD?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in