Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
rätt osnyggt ändå att stoppa en sån stor grej som nominering till HD med motivering att åtta månader är för nära inpå ett val för att sen släppa igenom sin kompis med bara ett par veckor kvar
Det är ren politik. Det är så det fungerar inom politiken. Man vinner ingenting på att gå motståndarens ärenden. Lite grand som i fotboll. Får du en frispark, inte fan sätter du den åt fel håll bara för att du ser att motståndaren lämnat en lucka öppen och du tycker det är "oschysst" att utnyttja den eller för att någon i moståndar laget säger "snälla spela inte för att vinna mot mig, jag komer göra allt för vinna över dig men du får inte spela ditt bästa". Vad tror du dina lagkompisar kommer säga till dig då? Det är liksom en del av spelets regler och så länge man inte bryter mot något så handlar det om att vara så taktisk och offensiv som möjligt. Det är ganska basic egentligen, och tro inte at Biden inte hade gjort EXAKT samma sak, för det hade han och det med råge! Jag hörde t.ex. inte honom protestera mot Garland-nomineringen.