2020-11-04, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Om trumpen loosar så kör han Grand de luxe Apprentice med NBC och drar in 10 miljarder. Sen stället han upp i valet -24.

Frågor?

Trump, Trump -24.

håler mig dig men det blir trump jr som ställer upp, killen hade lika många besök på sina möten än vad alla bidens ihop
2020-11-04, 19:23
Medlem
rymdteleskops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Du läser en tweet från en suspekt källa, 12 timmar gammal, om att hundra tusen röster blivit fel. Ingen media har storyn och ingen källa till påståendet har presenterats, på 12 timmar... Jag skulle eventuellt vara lite källkritisk till det där påståendet som kom 07.35 imorse.
Om jag tänker på rätt nu så har orginaltweetaren också dementerat den:
Citat:
Ursprungligen postat av https://twitter.com/MattMackowiak/status/1324041161321992192
This tweet was taken and share honestly. I have now learned the MI update referenced was a typo in one county.

I have deleted the original tweet.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De som tror på Arizonateorin (det gör inte jag) hävdar att det övervägande är valdagsröster från republikaner som återstår att räkna.
Ja, det är väldigt många röster kvar att räkna, men när man utropar en vinnare i en stat är det väl i förvissning om att vinnarens försprång är ointagligt...? Vore ju konstigt om en stat som är "declared" byter färg. Kan det ske?
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Du läser en tweet från en suspekt källa, 12 timmar gammal, om att hundra tusen röster blivit fel. Ingen media har storyn och ingen källa till påståendet har presenterats, på 12 timmar... Jag skulle eventuellt vara lite källkritisk till det där påståendet som kom 07.35 imorse.
Skrev jag att jag tror på det?
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Tyvärr så kommer USA gå under oavsett vem som vinner. I den takt som statsskulden stigit under Obama och Trump är sensationellt och ligger alltså över 100% av BNP. Redan om några år kommer man ligga på samma nivå som Grekland om det fortsätter.

Trumps plan är att slutföra MAGA 2021-2024. Demokrater, ”arbetarnas parti”, föredrar att Kina tillverkar allt och säljer till USA. Amerikanerna kommer att stå utan pengar, militär och respekt. Kina kommer avancera mot Europa och det finns inget Amerika kvar som vi kommer fråga efter understöd av.
2020-11-04, 19:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Odds ner frän 4.75 till 3.75 på Trump senaste timmen. Orsak?

Vet inte, det har ju inte kommit fram några verkliga nyheter som ökar Trumps chanser, snarare tvärt om.

Kanske många Pro-Trumpers som går in och bettar, uppmuntrade av alla rykten om valfusk?
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Tyvärr så kommer USA gå under oavsett vem som vinner. I den takt som statsskulden stigit under Obama och Trump är sensationellt och ligger alltså över 100% av BNP. Redan om några år kommer man ligga på samma nivå som Grekland om det fortsätter.
117%

Men, det säger inte så mycket, 2019 var statsskulden 78.8% (japan 237.6%).
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
... och du utgår från att samma media som motarbetat Trump i fyra år skulle komma med denna nyhet?

Jag har kollat på Fox. Inget där. Även om Fox skulle vara med på denna mörkläggning om 100k röster så skulle jag förvänta mig en källa.

Jag kan tweeta att 100 000 röster har råkats bli fel i Florida. Skulle du tro på det då? Om jag fixar nåt fint namn på Twitter, typ Florida Informer (utan verifikation av Twitter dessutom).

Jeeez
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag tycker det är ganska sjukt att ett land med 328 miljoner människor är så jävla exakt kluvet på mitten. Hur är det ens möjligt att ett val med så många väljare och olika folkgrupper blir exakt 50/50?

Ungefär 3 miljoner fler röster på Biden men visst är det jämnt. Dock väldigt vanligt med valresultatet ca 50/50 procent i olika val runtom i världen. Brukar bli så med 2 olika alternativ att rösta på.
2020-11-04, 19:25
Medlem
va fan när kommer man få reda på resultatet.
Medlem
seaworthys avatar
Jag har jobbat med Sveriges valsystem i ganska många år och folk som tror att det bara är att fuska är ute och cyklar. Det är ganska svårt att bedriva något slags fusk som ens påverkar en decimal. Däremot är det ganska vanligt att valdistrikten gör fel eller räknar fel. Då får dom räkna om (vilket ofta går rätt fort).

Betänk också vilka påföljder en vanlig person skulle drabbas av om dom åker dit. Visst finns det en och annan som försöker men dom är helt enkelt inte tillräckligt många.

Jag kan inte USA specifikt men generellt är västeuropeiska system rätt robusta. Dom är dessutom oftast skyddade från att sådana som Trump ska försöka dra en rövare.

Om Biden vinner är jag inte alls orolig över att resultatet står sig.
Bannlyst
Allt talar nu för Biden, så ökar spelbolagen oddsen på honom lite.
Jag fattar ingenting 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Hoppas att Trump vinner., mest för att han är en nagel i ögat på alla PK-fjantar.
Bästa(e?) Jessica, jag tänker på samma sätt som du där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in