2020-11-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Ok trodde du menade Michigan.
2016 kunde man utse segrare tidigare än man räknat klart då det var Tidigare klart vart elektorerna skulle gå. Det beror på dels hur jämt det är i valet som helhet. och dels hur jämt det är i de enskilda staterna.
. Du måste skilja på att räkna klart och avgöra vem som vinner valet.
Precis. Varför gick det så snabbt att räkna klart Michigan förra gången då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklass
Klart det kan påverka men knappast så att han inte får en enda röst av 140000 röster?

Varför skulle det inte kunna vara så? Han har fått röster på vissa ställen, andra inte. En hel del countys är som sagt starka demokratiska fästen och det är inte konstigt att dessa går till Biden.
Medlem
Soterns avatar
Bidenanhängarna kanske inte tänkt på att så länge Trump sitter där kommer inte den militanta högern göra uppror. Han har haft en återhållande effekt på den yttersta högern i det polariserade USA. De gör ju knappast uppror mot SIN president.
Nu, med Biden vid rodret kommer det antagligen bli kaos och ökad risk för inbördeskrig. Sjunker världen ner i en lågkonjunktur kan det bli ytterst farligt. Det är ändå Trum-sidan som har mest vapen.
2020-11-04, 15:44
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Fortsätter man att räkna? Har man inte redan sagt att Biden vanni AZ?

Allt räknas och kontrolleras
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Någon som vet vart man kan fira segern ikväll? Söker något ställe i Sthlm. Ser att PA börjar glida betänkligt till demokraternas fördel, kommer Biden även vinna där?

Är det förövrigt inte ovanligt att sittande president blir "bortröstad"? Att bara sitta 4år måste ju ses som ett enormt misslyckande? Nu tror jag dock man törs korka upp Cavan. Hur firar ni andra, har ni vågat börja fira?

Ett tips är på intensiven. Jag menar där kan du få all hjälp som tex medicin mot ångest och depression, du kan få mat, besökare, syrgas och dropp om det verkligen vill sig illa pga ditt kommande mentala sammanbrott.

Mitt tips är att förbereda dig för en längre period av balansering av valresultatet.
Medlem
popparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Hysteriskt kul att se Trumprunkarna som var sååå skadeglada här i natt inte veta hur de ska agera eller reagera nu.

Tycker väldigt synd om dom just nu. Elaka Biden valfuskar och allt vad det heter. Stackarna...
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Folk bakom skärmarna i Sverige verkar veta mer om valfusk än valobservatörer på plats.
Det är enklare om allt man anser sig behöva veta är att fel kandidat får röster.
Medlem
BosseRingholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis
Jag som inte hängt med till punkt och pricka måste få fråga, vad är det egentligen Trump gjort som kan föranleda fängelsestraff?
Jag är inte jätteinsatt men två potentiella saker:
  1. Hans samarbete med Ryssland (Mueller-utredningen visade att allvarlia fel begåtts, frågan är om det håller i domstol)
  2. Att han ska ha använt kampanjpengar för privata ändamål
Medlem
Jag skiter fullständigt i vem som är president borta i USA men ville ha kvar Trump för att han ska fortsätta fucka upp landet o leda in det i ännu mera kaos
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Exakt och därmed har USA indirekt den första kvinnliga presidenten och det skulle säkerställa demokraterna fram till 2028

Det vore onekligen intressant om den första kvinnliga presidenten tillträder som konsekvens av att det amerikanska folket valde en (mycket) gammal vit, heterosexuell man.
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Hahahah, knappast Biden snittar runt 75% av alla förtidsröster, det där är alltså exakt enligt genomsnittet landet över.

VAR ÄR ALLA NATTENS TRUMPFANS NU DÅ?

Biden har med sitt munskydd visat och agerande fått de tvehågsna att poströsta.
Ofta då demokrater. Ingen vill ha covid-19.
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hoppas Trump vinner, men det hade varit jävligt kul att se cirkusen runt Trump om han förlorade.

Håller tummarna för Mr Orange! Gillar kaos

Apelsinfejset ser ut att förlora. Tråkigt! Jag såg verkligen fram emot att få se sveriges alla pk-muppar gråta förtvivlat precis som sist det begav sig. Jag ger Biden ett år som marionettedocka sedan avgår han av hälsoskäl och Harris tar över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in