2020-11-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Därför att den sitter djupt, och det är inte som ni påstår, att han skulle vara någon diktator som bara springer och gör som han vill, det är ett jävla påhitt. Glöm inte bort att fbi blev politiserat av obama och man spionerade på trump under hans valkampanj 2016, och förfalskade hela ryssland historien.

Jag trodde Trump var en doer men det var tydligen fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOMX
Har han?

Med 73% inkomna röster så låg Trump under med 200.000 röster.

Med 84% inkomna röster så ligger Trump undre med 93.000 röster.

(Om trenden fortsätter...Med 94% inkomna röster....Trump på plus?)

Ja googla arizona vote count. Biden har utropats till vinnare
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Någon som vet vart man kan fira segern ikväll? Söker något ställe i Sthlm. Ser att PA börjar glida betänkligt till demokraternas fördel, kommer Biden även vinna där?

Är det förövrigt inte ovanligt att sittande president blir "bortröstad"? Att bara sitta 4år måste ju ses som ett enormt misslyckande? Nu tror jag dock man törs korka upp Cavan. Hur firar ni andra, har ni vågat börja fira?

Carter och Bush Sr är de enda sedan världskrigen som inte fått förnyat förtroende.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu är det här ren spekulation från min sida, men det kan vara så att Trumps kampanjande om att förtidsröster och poströster inte går att lita på har haft en enorm påverkan där inga republikaner eller väldigt få av dem har röstat på det sättet

Klart det kan påverka men knappast så att han inte får en enda röst av 140000 röster?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KentOstskog
Skönt att se att Trump äntligen är skjuten i sank. Trist bara att han inte kunde besegras med lite bättre marginal. Inte för att Biden är någon drömpresident, men att ha en av historiens största narcissister och lögnare som president gör att man tar vem som helst.
För demokraterna är ju så himla ärliga
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Någon som vet vart man kan fira segern ikväll? Söker något ställe i Sthlm. Ser att PA börjar glida betänkligt till demokraternas fördel, kommer Biden även vinna där?

Är det förövrigt inte ovanligt att sittande president blir "bortröstad"? Att bara sitta 4år måste ju ses som ett enormt misslyckande? Nu tror jag dock man törs korka upp Cavan. Hur firar ni andra, har ni vågat börja fira?
Det har hänt två gånger de senaste 50 åren. Jimmy Carter och Bush tror jag att det var. Enormt misslyckande är det inte eftersom man faktiskt har vunnit ett presidentval. Däremot ovanligt.
2020-11-04, 15:42
Medlem
Fanndiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om han inte hamnar i fängelse. Då får han inte bli president igen.
Jag som inte hängt med till punkt och pricka måste få fråga, vad är det egentligen Trump gjort som kan föranleda fängelsestraff?
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Innebär detta att en president skulle kunna sitta tolv år?

Nej, det är totalt 8 år. Dock kan det bli 10 om presidenten får ta över med 2 år kvar som vice under en president som dör eller tvingas avgå.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
De höll käften om Hunter Bidens dator för att det inte fanns någonting att tala om. Det var ett sista, desperat försök av Trumps knähundar Giuliani och Bannon att vända valet till diktatorns fördel. Så mycket snack om en ”October surprise” och vi har fortfarande inte fått någonting som styrker de sjuka påståenden de kommit med. Godnatt, foliehatt.

Barnporr, och pay for play är ju bekräftat?
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Hysteriskt kul att se Trumprunkarna som var sååå skadeglada här i natt inte veta hur de ska agera eller reagera nu.

Då var det inget snack om valfusk enligt dem, men nu jävlar är det valfusk överallt enligt trumplovers 🤣
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2020/nov/03/us-election-2020-live-results-donald-trump-joe-biden-who-won-presidential-republican-democrat Denna är väl hyfsat bra...

Tack! Jag gillar att räkna ner och kolla rösträkningen vid val. Tyckte det var väldigt intressant inför demokraternas val av presidentkandidat. Vid nästa val ska det bli lika intressant att följa republikanernas kandidater också.

Citat:
Ursprungligen postat av TerryCrewz
Google.com

Skriv bara Election live

Tack för tipset!
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Folk bakom skärmarna i Sverige verkar veta mer om valfusk än valobservatörer på plats.

Kan ni också berätta för mig den vinnande raden på stryktipset till helgen. Jag menar, ni verkar ju tro på övernaturliga krafter.

Det bästa vore om alla framtida val hade valobservatörer vid varje valstation från hela EU, Kanada och Australien, det börjar bli allt mer tydligt att USA genuint inte bara längre är en skadad demokrati utan oavsett vem som blir president så är landet en genuin skendemokrati då man tillåter UPS att gå emot domstolsorder som ska skydda demokratin samt att man tillåter militanta grupperingar att påverka väljare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in