2020-11-04, 14:57
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Nu är det GAME OVER för Trump - det enda som kan ge honom segern är Supreme Court, men det kommer d einte göra
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ligger väl och sover på jobbet.

Nä, jag hålle med om att det är illavarsllande när man slutar räkna, men det är inte detsamma som att säga att det har "konstaterats" att det förekommit valfusk. Däremot kan man säga att man "tror/misstänker/utgår ifrån" att det förekommit med ledning av att räkninen avstannat.

Jag ställer mig rättad.

Valresultatet spelar ingen roll längre. Nu väntar ett blodbad utanför Vita huset.
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Hur kan du få B att vinna i Pennsylvania? T leder stort där.

Biden är favorit just nu att vinna där.
2020-11-04, 14:58
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du kommenterade detta:

"Donald Trump har avslutat alla krig i Mellanöstern som Barack Obama startade.

Han har också gjort det möjligt för flera miljoner amerikaner att kunna leva på sin lön genom sänkta skatter.

Framförallt har han markerat kraftigt mot Kina och Ryssland.

En stor förlust för världen om han inte blir omvald."

Ditt svar:

Äntligen en klarsynt analys.

Det här det här många på den andra sidan glömmer. De ser bara en impulsiv clown med självhävdelsebehov."

Du och din frände här utmålar Obama som den som startade krig i Mellanösten. Gå tillbaka till när du var 20. Om du nu minns något. Titta på vad republikanerna gjorde under Bush. Det som Obama fick ta över.

Nu är jag med. Du får ursäkta, men det är inte helt lätt att hålla reda på allt i en flera hundra sidor lång tråd.

Du har i vilket fall som helst rätt. Jag kommenterade uppenbarligen utan att läsa den andre användarens inlägg ordentligt. Barack Obama startade inte några krig, vilket jag borde ha påpekat själv. Detta vet vi. George Bush gjorde det. Jag håller dock med om resten. Trump är ju inte ansvarig för Bushs vansinniga politik och stöttat den har han väl knappast heller.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
För att flertalet stater inte hade börjat räkna poströster ännu.

Det är ju det där som är så pass illavarslande. Det är som att "med poströster fuskade man i valet så att Biden/Harris vann".
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
283 - 16 = 267. Ja en tajt förlust riskerar han om Michigan ryker.

Japp. Visserligen kan han även torska Pennsylvania, och då blir skillnaden desto större. Men det är ju av akademisk betydelse - ingen bryr sig i längden om hur många elektorsröster forna presidenter vann/förlorade sina val med.
Medlem
Aversions avatar
Allt handlar om Michigan. Det har jag sagt från början, men jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle bli så här betydelsefullt och jämnt.
Det är en riktig nagelbitare.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Uppenbarligen? Det jag säger baserar jag inte på hur man röstat tidigare val, utan de aktuella siffrorna. Trump har bara 45,4% av rösterna i Clark County, medan Biden har 52,9%. 72% av de förväntade rösterna har räknats där.

Helt bisarrt. Ett vanligt år kan man absolut köpa det men nu biter dom verkligen den hand som föder dom. Hoppas det går helt åt helvete för dumjävlarna!
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Att Biden vinner Wisconsin och Michigan, alternativt Wisconsin och Georgia, är nog resultat som flest sagt är det troligaste sista timmarna.

Fair enough.
2020-11-04, 14:59
Medlem
fittslems avatar
Fattar inte varför folk är så stensäkra på Biden, kollar ni på statistiken ens?

https://www.npr.org/?refresh=true
Medlem
Klockan är 9:00 i Georgia. Luktar sovmorgon eller så är bläcket till skrivaren slut igen. Alternativt tuschpennorna till republikanerna.
Medlem
saggesalivs avatar
Oddsen för Trump sjunker i rasande takt, från 3.0 till 2.87 på minuter. Kanske Trumpen har en channs ändå!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in