2020-11-04, 14:53
Medlem
Docklands avatar
2020-11-04 kl. 14:10

"Det är lite jämnare mellan Trump och Biden nu än för några timmar sedan, men Biden leder fortfarande – med knappt 2%. Dock kommer ´hans ledning att öka när alla poströster räknats. Det dröjer dock mer än två veckor till. Under den tiden kommer det nog att vara våldsamma demonstrationer.

/Olle Wästberg"

https://www.expressen.se/nyheter/har-du-fragor-om-siffrorna-fran-valet-stall-dem-har/
2020-11-04, 14:53
Medlem
Väldigt länge sen en president blev skjuten. Inte omöjligt att en spårad Republikan gör slag i saken och knäpper Kamala när hon tar över rodret om ett år eller nåt i den stilen.
2020-11-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det här har jag missat. Upplagt för ett tag sen och inte sett det nämnas.

https://twitter.com/NVElect/status/1323939477060943877?s=19

Vad i helvete? Nevada stänger räkningen till imorgon!? Om det stämmer, får de ens göra så?

Jag påpekar igen, finns bara en anledning till det...valfusk. Det fifflas som fan bakom kulliserna...
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

Det bästa vi kan hoppas på är att civiliserat beteende får råda och att folk tar demokrati, mänskliga rättigheter och samhällsbyggnad på allvar.

Det är ju det Trump gör och har gjort.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Beror nog mest på att det är röster från diverse glesbefolkade Trump-distrikt som trillar in. bara typ 60-70% av de förväntade rösterna har räknats i counties som Alleghan, Monroe och Kent.

Elefanten i rummet är ju dock Wayne Country, där det bor jävligt mycket fler människor. Där har man bara räknat in 62% av de förväntade rösterna hittills, och det är ett väldigt blått säte (67% har röstat på Biden av de hittills räknade).
Jovisst. Jag ger dig helt rätt. Men det är marigt, det här med det uppskattade valdeltagandet. Vid 60–70 procent bör det dock inte vara slut på långa vägar. Framåt 95 procent, någonstans — då skulle man kunna se ett resultat som står sig. Fem procents felmarginal är ändå tänkbart. Så... Wayne, here we go. Michigan blir en rysare.
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om Biden vinner kommer USA bli ett säkrare land

-mindre kriminalitet
- färre poliser som misshandlar afroamerikaner

- mer fokus på hållbar utveckling
- bättre sjukvård för alla oavsett ekonomisk bakgrund

Obama startade krig ja men han fick bort Usama Bin Laden under sin tid Obama styrde USA, något som alla har glömt.

Sänkta skatter må hjälpa sydstater som har lite lägre inkomst, hade ju varit bättre med högre skatt och att det ersätts med fler betalda semesterveckor.

Nu är det dock svart och vitt, att det handlar om hipsters i Portland och Boston som jobbar som kommunikatöter eller designers kontra med gruvarbetare och lastbilschaufförer i Omaha och Kansas City
Det jag fermarkerat säger emot varandra.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Canarybird
Därför att man slutade räkna röster då. Biden media går all in för att skapa förvirring

Tack. Det inger hopp

Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Hur kan du få B att vinna i Pennsylvania? T leder stort där.

Ok, bra. Fast bet365 ger lägst odds på Bidenseger där.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
När har jag någonsin påstått eller ens antytt det? Läser du överhuvudtaget mina inlägg?

Du kommenterade detta:

"Donald Trump har avslutat alla krig i Mellanöstern som Barack Obama startade.

Han har också gjort det möjligt för flera miljoner amerikaner att kunna leva på sin lön genom sänkta skatter.

Framförallt har han markerat kraftigt mot Kina och Ryssland.

En stor förlust för världen om han inte blir omvald."

Ditt svar:

Äntligen en klarsynt analys.

Det här det här många på den andra sidan glömmer. De ser bara en impulsiv clown med självhävdelsebehov."

Du och din frände här utmålar Obama som den som startade krig i Mellanösten. Gå tillbaka till när du var 20. Om du nu minns något. Titta på vad republikanerna gjorde under Bush. Det som Obama fick ta över.
2020-11-04, 14:55
Medlem
Om fortsatt valröstande i lokal / absentee-trend forsätter i Pennsylvania beräknar Nate Cohn på The upshot

Biden - 50.3%
Trump - 48.5%
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Sänk skatterna till 1 %
Varifrån ska du få lön då?

Om du jobbar i offentlig sektor så kan du ju inte finansiera din egen lön.

Varför tror du att det slösas skattemedel?

Klart ingen får lön i en offentlig sektor som inte existerar. Tar du bort ALLA skattepengar så finns ju inga att dela ut i lön. Men det är OT och dessutom irrelevant för mitt resonemang.

Ta reda på hur mycket skattemedel som INTE går till lön åt poliser, lärare och sjuksköterskor mm så ser du vad man kan spara in på.

Vet inte hur många miljarder som gick till rättegångar där dömda våldtäktsmän krävde tolk för femtonde gången till exempel. Eller hur många miljarder vi skickade till terrororganisationer i foem av "bistånd". Det är samma skattepengar som min lön men min lön är ju i utbyte av att jag bidrar med samhällsnytta.

OT som sagt. PMa mig om du behöver vidare förklaring om hur skatt fungerar.
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Halva stormfront, typ 2 pers? För övrigt; vad i helvete svamlar du om?

Läs på. Trump lovade att satsa 500 miljarder dollar på negrer och endast negrer om han blev omvald. Detta retade gallfeber på vita väljare.
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Min teori är att Biden får 270 och Trump 268 (vilket ju är oerhört jämnt).

Kom ihåg var ni läste det först.

Att Biden vinner Wisconsin och Michigan, alternativt Wisconsin och Georgia, är nog resultat som flest sagt är det troligaste sista timmarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in