2020-11-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Mycket märkligt. Speciellt eftersom en SÅN sak är något man i regel minns. Bara gå till er själva och tänk på hur ni fick vissa chockerande dödsbud... Man minns. Jag minns namnet på läraren som berättade att min kompis dött när jag var 13. Jag hade inte ens den läraren i ngt ämne. Och det var MÅNGA år sedan.

HD borde dessutom ha tänkt en del på LW iom försvinnandet.

Det är klart att hon minns! Hon önskade ju t.o.m. livet ur BO enligt någon arbetskamrat om jag inte minns fel, så det är klart att hon minns precis när, var och hur hon fick veta att hennes plågoande var tagen av daga.
Citera
2020-11-04, 00:28
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Mer troligt att han knuffade henne och alltså fick ett överläge. Kanske hon kom åt hans ben med någon av sina ringar? En ring är tydligen borta?
Den där ringen på hennes vänstra pekfinger är ett stort frågetecken och borde ha blivit föremål för större uppmärksamhet - försvann den i samband med mordet. - Och varför? För hon sågs bära den så sent som den 12e maj. Efteråt som uppslukad av jorden.

Då formen på ringen är av omlottmodell kan ringen ha fastnat i något av gärningsmannens klädesplagg under eller efter överfallet och dragit med sig en bit textil av t ex en strumpa.
- Kan ringens försvinnande i sådana fall kopplas ihop med den tre cm långa syntetiska tråd som återfanns på hennes vänstra smalben?
Citera
2020-11-04, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Snoris, du som läst hela FUP. Var står det att hon är bipolär?

Bra fråga, jag undrar detsamma då Snoris konstant postar om det. Ser framemot källa på att Lena hade fastställd diagnos och inte massa svammel om att diverse personer "tror" att hon hade det, även om jag läst att hon själv trodde att hon ev kunde ha någon typ av diagnos. Kanske bara jag som missat något.
Citera
2020-11-04, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Bra att ni blickar framåt, men ta det lugnt m kramar till okända.

Jag ser intressanta tankar om S drönare i tråden. Kontrollfreaket har nog tagit en tur över Hjärsta. Han kanske inte alls var i sommarstugan som han säger.
Han kan ha varit i skogsdungen på andra sidan motorvägen o smugit medan SOA såg till att H kom till förhör på lördagen när L hittades. Det kan förklara hur alla visste att L hittats, men att ingen minns helt klart hur de fick reda på det...
Påtagligt intressant. SD hävdade ju också att anledningen till att han visste för mycket om hur och var BO låg var att han sett det på flygfoto, och ÅK visade att sådant inte publicerats i media (tillräckligt detaljerat).
Citera
2020-11-04, 09:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
/../

Är inte "de två rastande männen" SD själv (tillsammans med sin polare A*M)?
Citera
2020-11-04, 10:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är inte "de två rastande männen" SD själv (tillsammans med sin polare A*M)?

Jo, det är det.
Citera
2020-11-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håller jag inte med om. Det är betydligt mer intressant varför hon mördades än att hon mördades och av vem.
Det juridiska hade varit mer intressant såtillvida det inte varit klart som korvspad att han ska frikännas.

Menar du allvar med att det är betydligt mer intressant VARFÖR hon mördades än ATT hon mördades och av vem?? Läs din mening och begrunda.
Citera
2020-11-04, 13:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håller jag inte med om. Det är betydligt mer intressant varför hon mördades än att hon mördades och av vem.
Det juridiska hade varit mer intressant såtillvida det inte varit klart som korvspad att han ska frikännas.

Vad???

Att hon har mördats och av vem är väl det som är mest intressant.
Det finns bara gm (närapå) som diskuterar i motsatta termer.

Motivet är inte alltid tydligt och klart vid alla mord, ibland kanske det aldrig framkommer. Det är inte alltid solklart trots att man ibland har tydliga bevis vem som utfört mordet. Ibland finns motiv som kan vara vägledande, men enbart motiv är inte tillräckligt.

I det här fallet har man gjort förhör med mer än 700 personer, tagit mängder av prover och undersökt mängder av digitala spår och konversationer.

Det har framkommit att en person har ett väldigt starkt motiv att göra sig av med Lena.

Ingen annanstans återfinns något som varit så inflammerat och så fyllt med hot åt bägge håll. Vi har sett att Lena hot att avslöja relationen har fått mgm att gå till den ytterligheten att mordhota inte bara Lena, utan även barnet.

https://www.flashback.org/p73383378#p73383378

Det är inte många människor som går till sådana ytterligheter för så lite. Det visar att detta är en person som inte bara vill skydda en sak, utan det är han beredd att göra på närapå vilket sätt som helst. Här pratar vi inte om att skydda sitt liv, utan att skydda att sanningen om honom själv kommer fram. En sanning om honom som han själv är skulden till, och som redan har blivit avslöjad. Lenas "makt" över honom fanns inte längre, men han tog inte chansen. Ändå är han beredd att hota om ond blodig död. Vem fasiken gör så?

Förhållandet mellan vad som ska skyddas och åtgärderna som vidtas för detta är mycket talande för hur den här personen tänker. Det är helt avvikande att inte istället avsluta förhållandet och berätta för sin fru. Det handlar inte om att mgm blivit hotad till livet eller på annat sätt inte kunnat undgå något mycket allvarligt.

Med din bakvända logik betyder det att man enbart ska gå på motivet, vilket enligt dig är att Lena är genomelak. Ja, så elak att; hur var det du nu skrev; alla i lilla Hjärsta hade motiv att mörda Lena (ungefär).

Du kommer få alvarliga problem med att hitta mördaren med den logiken och den inställningen till vem offret var.

Den logiken som du använder, använder säkert även mördaren när han pratar med människor i sin omgivning. Han lägger med all säkerhet skulden för mordet på Lena. Hur hon var mot honom, det är anledningen till att mordet skedde. Han såg ingen annan vettig lösning.

Alla andra tänker tvärtom; vilket fruktansvärt onödigt mord!
Citera
2020-11-04, 13:46
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad???

Att hon har mördats och av vem är väl det som är mest intressant.
Det finns bara gm (närapå) som diskuterar i motsatta termer.

Motivet är inte alltid tydligt och klart vid alla mord, ibland kanske det aldrig framkommer. Det är inte alltid solklart trots att man ibland har tydliga bevis vem som utfört mordet. Ibland finns motiv som kan vara vägledande, men enbart motiv är inte tillräckligt.

I det här fallet har man gjort förhör med mer än 700 personer, tagit mängder av prover och undersökt mängder av digitala spår och konversationer.

Det har framkommit att en person har ett väldigt starkt motiv att göra sig av med Lena.

Ingen annanstans återfinns något som varit så inflammerat och så fyllt med hot åt bägge håll. Vi har sett att Lena hot att avslöja relationen har fått mgm att gå till den ytterligheten att mordhota inte bara Lena, utan även barnet.

https://www.flashback.org/p73383378#p73383378

Det är inte många människor som går till sådana ytterligheter för så lite. Det visar att detta är en person som inte bara vill skydda en sak, utan det är han beredd att göra på närapå vilket sätt som helst. Här pratar vi inte om att skydda sitt liv, utan att skydda att sanningen om honom själv kommer fram. En sanning om honom som han själv är skulden till, och som redan har blivit avslöjad. Lenas "makt" över honom fanns inte längre, men han tog inte chansen. Ändå är han beredd att hota om ond blodig död. Vem fasiken gör så?

Förhållandet mellan vad som ska skyddas och åtgärderna som vidtas för detta är mycket talande för hur den här personen tänker. Det är helt avvikande att inte istället avsluta förhållandet och berätta för sin fru. Det handlar inte om att mgm blivit hotad till livet eller på annat sätt inte kunnat undgå något mycket allvarligt.

Med din bakvända logik betyder det att man enbart ska gå på motivet, vilket enligt dig är att Lena är genomelak. Ja, så elak att; hur var det du nu skrev; alla i lilla Hjärsta hade motiv att mörda Lena (ungefär).

Du kommer få alvarliga problem med att hitta mördaren med den logiken och den inställningen till vem offret var.

Den logiken som du använder, använder säkert även mördaren när han pratar med människor i sin omgivning. Han lägger med all säkerhet skulden för mordet på Lena. Hur hon var mot honom, det är anledningen till att mordet skedde. Han såg ingen annan vettig lösning.

Alla andra tänker tvärtom; vilket fruktansvärt onödigt mord!
"Det har framkommit att en person har ett väldigt starkt motiv att göra sig av med Lena."

Ja Allers tidningen handlar enbart om mgm så ingen annan person framkommer i den förutom HD som mgm (utan att ha läst skiten)
Du lär läsa 14000 sidor slask för att veta vilka och hur intensivt man jagat den/dessa personer.

Och svara inte för alla när du skriver dina noveller då LW's behandling av en person troligen är orsaken till att hon mördades och även jag är intresserad av vem&varför.
Citera
2020-11-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Menar du allvar med att det är betydligt mer intressant VARFÖR hon mördades än ATT hon mördades och av vem?? Läs din mening och begrunda.
Läs din egen mening och begrunda
Citera
2020-11-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Bra fråga, jag undrar detsamma då Snoris konstant postar om det. Ser framemot källa på att Lena hade fastställd diagnos och inte massa svammel om att diverse personer "tror" att hon hade det, även om jag läst att hon själv trodde att hon ev kunde ha någon typ av diagnos. Kanske bara jag som missat något.
Känns det viktigt och veta om sjukdomen är fastställd eller en misstänkt diagnos?
Är det verkligen det du grubblar på?
Citera
2020-11-04, 14:16
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Påtagligt intressant. SD hävdade ju också att anledningen till att han visste för mycket om hur och var BO låg var att han sett det på flygfoto, och ÅK visade att sådant inte publicerats i media (tillräckligt detaljerat).
Och det är just så SD manipulerat hela tiden. Han säger sanningen men ingen tar honom på orden. Tror det ger honom mycket njutning att gå den balansgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in