2020-11-04, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PutinPower
Har jag fattat rätt? Om det resultat som visar sig just nu så vinner väl trump? Så allting hänger på MI och PA?

https://www.270towin.com/maps/2pNrL

Jo jo visst, det är ju 284 elektorröster (fler än 270) fast nu är ju det där en önskelista för sådana som jag är. Verkar ju inte ha något med faktiska räkningen att göra.
2020-11-04, 14:04
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Den som tar Michigan är den som kommer att vinna valet.
Och det blir inte Trump, kan man ju lugnt säga. Han gjorde alltså bort sig ännu en gång genom att ropa hej.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IzQn
Kan någon förklara för mig varför Biden är en sådan självklar vinnare? Jobbar så har inte haft koll på rapporteringen, men kollar man kartor så ser ställningen ut så här:

Trump
213 - Säkrade(?)
16 - Michigan(favorit)
20 - Pennsylvania(favorit)
15 - North Carolina(favorit)
16 - Georgia(favorit)
3 - Alaska(favorit)
--- TOTALT: 283

Biden
238 - Säkrade(?)
6 - Nevada(favorit)
10 - Wisconsin(favorit)
--- TOTALT: 258

Ser själv när jag summerar ihop det, att det inte stämmer överens med verkligheten, men vad är det jag missar? Är det att michigan är så tight som gör det?

Biden bör inte ha mer än 254 i din uträkning, du har en felsummering där (238 + 6 + 10 = 254). 16 till krävs för att komma upp i 270 och säkra majoritet av elektorer. Michigan verkar enligt många bedömare vara på väg att skifta till Bidens favör vilket skulle ge Biden segern. Därtill verkar det finns chanser för Biden att vinna även Georgia och Pennsylvania.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Kan någon förklara för mig varför Biden är en sådan självklar vinnare? Jobbar så har inte haft koll på rapporteringen, men kollar man kartor så ser ställningen ut så här:

Trump
213 - Säkrade(?)
16 - Michigan(favorit)
16 - Georgia(favorit)
3 - Alaska(favorit)

Biden
238 - Säkrade(?)
6 - Nevada(favorit)
10 - Wisconsin(favorit)

Ser själv när jag summerar ihop det, att det inte stämmer överens med verkligheten, men vad är det jag missar? Är det att michigan är så tight som gör det?
Det är även så min analys ser ut. Som jag ser det kan Biden ta Nevada, Wisconsin och MÖJLIGEN Michigan, fast jag inte riktigt tror på det. Om Biden tar Michigan är det dock kört för Trump.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Så du försöker projicera andra användares känslor på mig? Okej. Nej tack.

Oj vad du duckar. Du är i en tråd om valet i USA och vägrar kommentera en eventuell Biden-seger.

Humor. Hasse och Tage-humor.
Medlem
Nestor Xs avatar
Egendomligt att statistiken visar att två stater nere i sydöst Georgia och North Carolina båda med en knapp ledning för Trump så står det fortfarande 94% angivna röster sedan flera timmar tillbaka.
Medlem
catforwardpowers avatar
Det här är helt sjukt men det blir alltså gammjävlagubben Biden som blir president! Om jag räknat rätt så blir Nevada+Wisconsin+Michigan= 270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du fantiserar.
Vad menar du? Jag har ju inte sagt att dom gjort det, utan att dom kan göra det. Och det kan dom.

Som jag skrev från början, du är naiv.
Medlem
Citat:

Trump
213 - Säkrade(?)
16 - Michigan(favorit)
16 - Georgia(favorit)
3 - Alaska(favorit)

Biden
238 - Säkrade(?)
6 - Nevada(favorit)
10 - Wisconsin(favorit)

Med tanke på att Biden dragit in typ 8% sen i morse så är det lite som tyder på att utvecklingen ska förändras, och därmed bör Biden ta Michigan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Nej, det var han verkligen inte. Säger man i vart och vartannat inlägg att allting går Trumps väg. Precis ALLT. Det finns inte ett inlägg som ger Joe någon som helst chans. Och vem är det som vinner just nu?
Har slutat höra från Nixter nu, undrar varför?
2020-11-04, 14:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Problemet är att Trump inte vinner i Michigan. Trenden är obeveklig. Georgia vinner Trump, Pennsylvania ovisst. Men dessa två saknar betydelse eftersom Michigan är kört för Trump.
Det är detta som är mest spännande hittills under valet. I Michigan avgörs presidentvalet 2020.
2020-11-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Och det blir inte Trump, kan man ju lugnt säga. Han gjorde alltså bort sig ännu en gång genom att ropa hej.

Just nu är det 50/50 i Michigan sett till utvecklingen. Frågan är vad som händer i slutet av NC-rösterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in