Jo jo visst, det är ju 284 elektorröster (fler än 270) fast nu är ju det där en önskelista för sådana som jag är. Verkar ju inte ha något med faktiska räkningen att göra.
Kan någon förklara för mig varför Biden är en sådan självklar vinnare? Jobbar så har inte haft koll på rapporteringen, men kollar man kartor så ser ställningen ut så här:
Ser själv när jag summerar ihop det, att det inte stämmer överens med verkligheten, men vad är det jag missar? Är det att michigan är så tight som gör det?
Biden bör inte ha mer än 254 i din uträkning, du har en felsummering där (238 + 6 + 10 = 254). 16 till krävs för att komma upp i 270 och säkra majoritet av elektorer. Michigan verkar enligt många bedömare vara på väg att skifta till Bidens favör vilket skulle ge Biden segern. Därtill verkar det finns chanser för Biden att vinna även Georgia och Pennsylvania.
Kan någon förklara för mig varför Biden är en sådan självklar vinnare? Jobbar så har inte haft koll på rapporteringen, men kollar man kartor så ser ställningen ut så här:
Ser själv när jag summerar ihop det, att det inte stämmer överens med verkligheten, men vad är det jag missar? Är det att michigan är så tight som gör det?
Det är även så min analys ser ut. Som jag ser det kan Biden ta Nevada, Wisconsin och MÖJLIGEN Michigan, fast jag inte riktigt tror på det. Om Biden tar Michigan är det dock kört för Trump.
Egendomligt att statistiken visar att två stater nere i sydöst Georgia och North Carolina båda med en knapp ledning för Trump så står det fortfarande 94% angivna röster sedan flera timmar tillbaka.
Med tanke på att Biden dragit in typ 8% sen i morse så är det lite som tyder på att utvecklingen ska förändras, och därmed bör Biden ta Michigan.
Nej, det var han verkligen inte. Säger man i vart och vartannat inlägg att allting går Trumps väg. Precis ALLT. Det finns inte ett inlägg som ger Joe någon som helst chans. Och vem är det som vinner just nu?
Problemet är att Trump inte vinner i Michigan. Trenden är obeveklig. Georgia vinner Trump, Pennsylvania ovisst. Men dessa två saknar betydelse eftersom Michigan är kört för Trump.
Det är detta som är mest spännande hittills under valet. I Michigan avgörs presidentvalet 2020.