2020-11-04, 14:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
"Nästan säkert"... Tja, vinner Biden i samtliga kvarvarande stater vinner han, men hur stor är risken att han gör det?

Tror att Trump mycket väl kan vinna i Michigan, Georgia och Pennsylvania.

Problemet är att Trump inte vinner i Michigan. Trenden är obeveklig. Georgia vinner Trump, Pennsylvania ovisst. Men dessa två saknar betydelse eftersom Michigan är kört för Trump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Nixter var dock väldigt nära valresultatet antagligen betydligt närmare valresultatet än vad opinionsmätningarna visade dock ser det ut som att det inte räcker hela vägen för Trump.

Opinionsmätningarna kan vi väl alla iallfall säga är helknasiga, iallfall om Trump deltar i valet.

Nej, det var han verkligen inte. Säger man i vart och vartannat inlägg att allting går Trumps väg. Precis ALLT. Det finns inte ett inlägg som ger Joe någon som helst chans. Och vem är det som vinner just nu?
Medlem
Demokraterna verkar ta både huset och senaten !
Blir Biden president då har de tagit över rubbet.
Medlem
Eoppoyzs avatar
Den som tar Michigan är den som kommer att vinna valet.
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinPower
Har jag fattat rätt? Om det resultat som visar sig just nu så vinner väl trump? Så allting hänger på MI och PA?

https://www.270towin.com/maps/2pNrL

Det stämmer.
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IzQn
Kan någon förklara för mig varför Biden är en sådan självklar vinnare? Jobbar så har inte haft koll på rapporteringen, men kollar man kartor så ser ställningen ut så här:

Trump
213 - Säkrade(?)
16 - Michigan(favorit)
20 - Pennsylvania(favorit)
15 - North Carolina(favorit)
16 - Georgia(favorit)
3 - Alaska(favorit)
--- TOTALT: 283

Biden
238 - Säkrade(?)
6 - Nevada(favorit)
10 - Wisconsin(favorit)
--- TOTALT: 258

Ser själv när jag summerar ihop det, att det inte stämmer överens med verkligheten, men vad är det jag missar? Är det att michigan är så tight som gör det?
Biden ser ut att kunna vinna Michigan då de distrikt som man har kunna räkna minst antal röster från är mer benägna att rösta på Demokraterna (större städer).
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IzQn
Kan någon förklara för mig varför Biden är en sådan självklar vinnare? Jobbar så har inte haft koll på rapporteringen, men kollar man kartor så ser ställningen ut så här:

Trump
213 - Säkrade(?)
16 - Michigan(favorit)
20 - Pennsylvania(favorit)
15 - North Carolina(favorit)
16 - Georgia(favorit)
3 - Alaska(favorit)
--- TOTALT: 283

Biden
238 - Säkrade(?)
6 - Nevada(favorit)
10 - Wisconsin(favorit)
--- TOTALT: 258

Ser själv när jag summerar ihop det, att det inte stämmer överens med verkligheten, men vad är det jag missar? Är det att michigan är så tight som gör det?

Du missar att Biden är favorit, stor sådan, att vinna Michigan, inte Trump
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Ja, antagligen. Skulle bli ett jävla liv om man skulle gå in och peta i något av valresultaten.

Precis. De är väldigt måna om rösträtten, de ser det närmast som något heligt, och kommer inte ge vika för en autokrat.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Vad i helvete grundar du det på, vänstertomte?
Domstolsfall. Han har dock aldrig dömts skyldig.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Trump kommer behöva flytta. Han är en brottsling, som tragiskt nog har blivit skyddad av sitt presidentskap. Trump towert skyddar inte honom ifrån FBI.

Är inte så säker på det. I USA har den mäktigaste procenten kommit undan rättvisan otaliga gånger av någon underlig anledning.
Medlem
Fortfarande goda möjligheter för Trump att ta Michigan på fitthåret.
Medlem
Kommer Republikanerna plocka senaten ändå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in