2020-11-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Varför envisas TV4 med att säga att Trump vill avsluta rösträkningen när han säger "we want all voting to stop"
https://youtu.be/a-YCRORFRXU

För röstningen har ju slutat sedan länge, vallokalerna är stängda. Den senaste veckan har Trump bara pratat om att man inte bör fortsätta räkna rösterna efter den 3/11, även om de blivit poststämplade/inlämnade inom ramen för när man får rösta. Rösträkningen har pågått i flera veckor, eller dagar, efter valdagen i väldigt många amerikanska val. Så även 2016. Han nedvärderar den demokratiska processen återigen.
Medlem
saggesalivs avatar
Trump har råd att förlora Nevada, Wisconsin och North Carolina om han vinner övriga. Men tyvärr börjar även jag förlora hoppetblite grann, tyvärr, hoppas jag har fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Nej, 200 000

Ja, i Michigan men in Penn är det 700000 rösters ledning för Trump.
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag tror och hoppas att Trump vinner. Men det känns som om vissa stater kommer att gå till domstol.

Västvärlden behöver en stark ledare som vågar stå upp mot terror-grupper som ISIS, BLM och Antifa. Vi behöver en som står för lag och ordning, och inte anarki. En ledare som inte pratar om människors hudfärger, kön eller sexuella läggningar, utan enar människor under en och samma flagga.

Trump behövs också för att kämpa emot träsket av alla korrupta karriärpolitiker som fyller sina egna fickor istället för att göra det arbete de blev valda för att göra. Big-teck faschisterna måste också utmanas. Dessa människor tror sig ha rätt att avgöra vad folk ska få höra och inte höra. De censurerar allt och alla som inte är vänster hela tiden, och börjar bli ett riktigt hot mot demokratin i västvärlden.

Trump är en bra förebild för kommande politiker, då han visar att det inte lönar sig att vara falsk och politiskt korrekt. En bra politiker står för sina åsikter, och har modet att stå fast vid det han/hon har sagt. Han har också gjort väldigt bra reklam för nationalism, som under många många år målats ut som något väldigt fult och ondskefullt. Nationalism är något av det mest naturliga som finns. Det ger människor en känsla av gemenskap och tillhörighet.

Det ska bli väldigt skönt med fyra år till med den bästa ledaren i västvärldens historia. Visst, det är inte färdigt än, och Biden kan fortfarande vinna. Men jag skulle bli väldigt chockad om han gör det. Det enda som oroar mig nu är valfusk. Jag kommer dock inte att skylla på det förrän det finns riktiga bevis. Som jag tidigare har sagt, vinner Biden kommer jag att stå för att jag hade fel, och gratulera vänstern.

Håller med Trump är USAs bästa president sen Roosevelt! Han är neutral och låter folk bete som hur som helst. Däremot är det jävligt sjukt att han inte fått jordskredsseger mot mentalt handikappade Joe Biden.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Har inte räknat bort Arizona.

Arizona och Maricopa har reggat poströster och IPEV sedan ett par veckor, dessa torde vara enkla att rapportera. Manuella röster tror jag rapporteras in senare, detta tyder på det då rural inte är färdigräknat. Maricopa hade Republikansk ledning med färre röster reggade när poströster slutade.
https://www.saguarostrategies.com/arizona-ballot-returns

Utöver det är countys med klar Trump övervikt är ej sluträknade, countys med Biden läge är sluträknade.

Bra med röster kvar att räkna.
Erkänn att du börjar bli duktigt nervös nu, gode Nixter.
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Man får ju vara bra svagbegåvad om man tillskriver dem dödsfallen till Trump. De ligger på samma nivå per miljon invånare som många länder i Europa och Sydamerika. Sverige ligger inte långt efter.

Helt rätt. Där håller jag med dig 100%! Statsminister Löfven är, tillsammans med brasiliens Bolsonaro och Donald Trump, bland de blodtörstigaste massmördarna. Löfvens folkmord på svenskar är absolut i paritet med Bolsonaro och Trumps massmord.
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Faktiskt inte. Om vi ser på konceptet "arbeta upp sig" som social rörlighet ligger USA först på plats 27, mer eller mindre efter varenda västland inklusive Australien, Kanada och Nya Zeeland.
Nu vet jag inte om detta är OT, men var har du fått de uppgifterna ifrån?

USA är så mycket större, där finns så många möjligheter, du får ofta en andra, en tredje chans på ett helt annat sätt än tex. i Sverige. Jag tror det är den möjligheten folk söker och i många fall gillar, dvs. den "Amerikanska drömmen". Sen om det statistiskt inte stämmer spelar mindre roll.
2020-11-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det finns endast 538 elektorsröster. Drar du bort 270 från dessa har du kvar 268. Den som fått 270 eller fler elektorsröster har således vunnit. Om man vinner i en delstat erhåller man deras elektorsröster.
Exakt! Vi skriver ju ungefär samma sak...
Eftersom Biden har 238 behöver 32 till? Vad indikerar att Trump med sina 213 ska nå 270?
Oddsen på betting bolag säger 50%50%
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är väll 1.5% han leder med? Han måste ju få över 50%? Eller?

Nej jag tittar på MI kartan hos CNN så har Trump 51,6% och Biden 46,7%. Just nu.
Medlem
1.80 på Trump nu. Många är så säkra på Trump så kör hårt. Dubbla oddset mot några timmar tidigare.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Älskar folk som skriver här att Trump har dödat massa folk pga Corona.

Haha, lever ni i The Twilight Zone? Löfven är ju procentuellt lika dålig.

Förstår ni graden av psyksjuka då? Det är inte att hyckla utan det är något medicinskt. Vänsteråsikter är en sinnessjukdom.

Att dessa överhuvudtaget syns på tråden beror på att vi inte låser in mentalsjuka i lika stor utsträckning. Hade detta varit för 50 år sen hade ingen ryckt på axlarna åt att människor som dessa hade suttit i en madrasserad cell.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Räcker med wisconsin och michigan för Biden. Inte helt omöjligt

Nej, då blir det 269-269 och då vinner Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in