2020-11-04, 11:11
Medlem
Tydligt att Trump tar hem det om inget otroligt händer i Georgia eller North Carolina. När Trump inte behöver bekymra sig om omval längre kan han bli läskig. Men han kanske blir bättre än tidigare.
2020-11-04, 11:12
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Jag vill bara säga att Trumps seger kommer att måla av sig på Europa, vi kommer få ett mycket friare debattklimat, att vara nationalist kommer vara det nya normala. Vi har mycket gott att se fram emot, och vi kommer göra det mycket bättre här i Sverige. Framtiden ser ljus ut. Jag är glad!

Något utanför ämnet, men jag skulle ändå vilja hävda att vi redan har ett friare debattklimat i Europa. Jag har amerikanska bekanta som är Trump-supportrar men bor i liberala akademikerstäder och de är nästan komiskt paranoida när det kommer till att stå för sina politiska åsikter offentligt. Detta medan inte ens mina vänner på Södermalm har några egentliga skrupler mot att torgföra sverigedemokratiska åsikter (inom anständiga gränser givetvis).
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Biden vinner övertygande i Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Det är kört för Trumpen.
Haha va? Wisconsin är helt jämt och Trump har stor ledning i Michigan och Pennsylvania. Gå till specsavers
Medlem
Var hittar man de allra färskaste, mest uppdaterade sifforna? New Yorker, Fox och CNN etc. verkar alla släpa efter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Trump nere på 53% chans nu, det här ser inte bra ut.
Poströsterna är förkrossande majoritet för Biden.
https://odds.watch/trump-2020

Oavsett är det jävligt spännande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Utan tvekan, spännande att se om Trump tar NC och GA, då är saken klar i valet, som jag tolkar det.

Nån aning om när dom börjar räkna resterande i dom 2 staterna?
Nej. Trump behöver även minst 2 av WI, MI och PA. Så du är ganska långt ute och cyklar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Den aktuella ställningen:

Georgia:Trump leder med 2.18 %, 94 % räknade
Michigan: Trump leder med 4,73 %, 81 % räknade
North Carolina: Trump leder med 1.40 %, 94 % räknade
Nevada: Biden leder med 2,10 %, 67 % räknade
Penn: Trump leder med 12,69 %, 64 % räknade
Wisconsin: Biden leder med 0,24 %, 95 % räknade

Biden har snott Arizona, 11 elektorsröster.

2016 slutade det 306-232.
Aktuell ställningom man utgår från resultatet 2016): 295-243 till Trump

Biden måste vinna minst 2 stater till för att vinna. Troligtvis måste Biden vinna Pennsylvania om han skall vinna.

Räcker med wisconsin och michigan för Biden. Inte helt omöjligt
Medlem
Man-o-Hasts avatar
En rubrik på Daily Mails förstasida säger "'This is my son, Beau, who a lot of you helped elect to the Senate': Joe confuses his two granddaughters and then introduces one of them as his dead son - and he could be US President in HOURS... ".

Om Joe Biden vinner är det fest för de gubbar som vill styra USA eftersom Joe kommer vara lika lätt att kontrollera i sin förvirring som Boris Jeltsin var under hans tid som ledare för Ryssland.
Senast redigerad av Man-o-Hast 2020-11-04 kl. 11:14.
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om NC + GA + PA går till Trump så vinner Trump 272 EC.
Då har han råd att förlora MI och WI.

Nej han måste vinna MI=16 också.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
238.000 amerikaner har dött i kriget mot corona. Mr president Donald Trump har massmördat amerikaner på ett sätt som ingen president tidigare gjort.

Man får ju vara bra svagbegåvad om man tillskriver dem dödsfallen till Trump. De ligger på samma nivå per miljon invånare som många länder i Europa och Sydamerika. Sverige ligger inte långt efter.
Medlem
barkies avatar
Helt bisarrt är det också att se att nästan bara svarta räknar rösterna i Michigan. Känns ju riktigt ärligt och korrekt.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Biden sopar mattan med Trumpen i Wisconsin.
0.3% är knappast att betraktas som särskilt bekvämt. Däremot blir det svårt att ta ikapp när de resterande rösterna har klar övervikt Biden. Två steg fram, ett tillbaka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in