2020-11-04, 10:14
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Vilken OU-jätte var det nu som lovade att avgå om han visas ha spått fel?
Medlem
okok1s avatar
Trump 1.36 - Biden 3.20
Källa: bet365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump har gått bättre än jag trodde verkligen. Det överraskade mig

Men jag "gråter" inte, tvärt om skrattar jag lite lätt om så många amerikaner är så korkade så de röstar fram denna världspajas 4 år till. Men jag tycker synd om utvecklade/moderna amerikaner vid kusterna.

Nu till saken: Om hela världen nu väntar på resultaten i WI, MI, PA. Borde det inte gå att göra en vettig prognos/beräkning? Exempelvis: Om en stat har 22% av rösterna kvar att räkna och detta bara är poströster, och man (som exempel) vet att 70% av poströsterna är Bidens, då är det ju grundskolematte att göra en ganska vettig prognos var det slutar. Eller?

Jag vet inte om det är grundskolematte men gymnasiematte är det kanske.

Vi gör väl ett enkelt test:

a = nuvarande röstandel för kandidat A
b = nuvarande röstandel för kandidat B
c = andel röster kvar att räkna
d = förväntad röstandel för A av de kvarvarande rösterna.

Ställ nu upp de allmänna formlerna rA respektive rB för respektive kandidats förväntade röstandel till slut.

(från Kanye Wests röster bortses)
Senast redigerad av GooksInTheWire 2020-11-04 kl. 10:17.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvstjockisen
Michigan och Wisconsin kan vara avgörande, går de till Biden tar han hem det. Vinner Trump så ligger det på Pennsylvania. I samtliga av dessa så leder Trump just nu men alla röster är inte räknade och inget är klart.

Snälla, Trump leder med 4 % i Wisconsin ..93 % räknade röster. Trump leder med 6.8 % i Michigan 75 % räknade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
https://www.expressen.se/nyheter/folj-nattens-alla-siffror-har3/
Stoppa intagandet av nya röster som är poststämplade efter ett visst datum. Voting har medvetet felöversatts till rösträkning. Gör om gör rätt.
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Vilka nyhetsplattform är bäst och följa?
The Guardian har en bra breakdown för de olika battlegroundstaterna: https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2020/nov/03/us-election-2020-live-results-donald-trump-joe-biden-who-won-presidential-republican-democrat
2020-11-04, 10:15
Medlem
Hivmannnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Hur går det där till?

Håller koll på oddsen som ändras hela tiden så och satsar vid rätt tillfälle
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Var hittade du 2,90 i odds på Biden?

Han har stått i över tre gånger pengarna i perioder under småtimmarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Sund är den inte men den är ganska seriös. Finns inga svenska politiker om beter sig som Trump. Värsta var väl när Rossana Dinamarca talade riksdagen bärandes en tröja där det stod "SD=rasister"
att ha åtta stycken partier som står för samma politik, och som framställs som de enda alternativen är långt ifrån seriöst. Men det är väl en annan fråga i ett annat forum.
2020-11-04, 10:16
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Biden är korrupt. Biden är Kamala. Kamala är ultravänster.
Tummen upp på det.
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Vilken OU-jätte var det nu som lovade att avgå om han visas ha spått fel?
Nate Silver?

https://fivethirtyeight.com/
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Man ser ju f.ö vad som händer här i tråden vilket var republikanernas taktik. Man utropar en seger och målar upp att det inte finns ett scenario att Biden kan vinna. Sedan om det skulle vända så börjar man skrika att det måste vara valfusk. Detta trots att det inte är färdigräknat. Som om man bara kan sluta räkna röster.

Ja denna gör mig lite rädd. Vad då sluta räkna röster, det är ju tamefan helt absurt. De har ju stora problem med sitt system på andra sidan pölen. Allt från att rita områden till att inte ge den med mest röster posten som president. Vad är det för bananrepublik?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in