2020-11-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Vi kan väl sluta räkna rösterna direkt då! Biden leder både elektorer och röstantal.
Ja han leder i elektorer, men 4 stater står i spel som har 90 och 99 procent röster räknade. Tror du att han kan ta 100k/300k/700k med 5 procent av rösterna kvar kanske, och antal röster nationellt är orelevant. Du är korkad sluta posta dumheter.
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Biden är tvingad att vända Wisconsin,vilket är troligt.
Michigan?
Ingen verkar veta med säkerhet för tillfället.CNN påstår fördel för Biden där.

Vinner Biden WIS och MICH så blir han president.

Biden leder i Marquette, Michigan. Befolkning 20 680 (alla inte röstberättigade) samt även Detroit, Michigan. Befolkning 672 662 (alla inte röstberättigade). Michigan har en befolkning på cirka 10 miljoner.

I Michigan har Trump 2 167 967 röster, Biden 1 917 059 röster. Hur många röster kan Biden få från Detroit och Marquette? Hur många får Trump?

Trump kan mycket väl vinna Michigan.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Varför ligger Trump så bra till när det gäller oddsen när nu Biden leder och poströsterna inte är räknade?
Därför att Biden inte leder.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hjälper inte.Biden vinner ju bland annat Nevada också.
Vinner Biden de två battlestates som verkar återstå så når han 271 elektorer och sålunda presidentposten.

Finns inget som tyder på det just nu. Trump får 293 elektorer om han tar de han leder just nu och det mesta är räknat, över 90% tror jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Korrekt, hon har verkligen noll koll.

Däremot gäller det du skriver ej alla stater. Är vad jag vet bara Pennsylvania av de kvarvarande där en röst kan räknas sålänge den inkommit upp till tre dagar efter election day....FÖRUTSATT att den är stämplat och postad på röstdagen (3November och inte 4November, samma som du skrev alltså)

Kan väl inte vara så svårt att i efterhand få ett kuvert poststämplat med ett tidigare datum än det faktiska? Hmm.. stämplas nog, i skrivande stund, valsedlar i rasande takt i de pausade staterna.
Medlem
Legerdemains avatar
Någon som fortfarande hoppas på Jo Jorgensen som president, förresten?
2020-11-04, 09:56
Medlem
AreYouBacks avatar
Wallström i TV 4. Suck... tack och lov att hon är ute ur svensk politik.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump har gått bättre än jag trodde verkligen. Det överraskade mig

Men jag "gråter" inte, tvärt om skrattar jag lite lätt om så många amerikaner är så korkade så de röstar fram denna världspajas 4 år till. Men jag tycker synd om utvecklade/moderna amerikaner vid kusterna.

Nu till saken: Om hela världen nu väntar på resultaten i WI, MI, PA. Borde det inte gå att göra en vettig prognos/beräkning? Exempelvis: Om en stat har 22% av rösterna kvar att räkna och detta bara är poströster, och man (som exempel) vet att 70% av poströsterna är Bidens, då är det ju grundskolematte att göra en ganska vettig prognos var det slutar. Eller?

Det ser ut som om Trump vinner. Det går inte att svara på din fråga, även republikaner poströstar i viss utsträckning.

Jag förutspådde aldrig hur det skulle gå, jag bara försökte hela tiden lyfta fram att valet skulle bli hårt och jämnt och att vissa opinionsinstitut var "pissiga". Det är illa att opinionsundersökningarna börjar STYRA, det var aldrig en 11% ledning för Biden.
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:

Men jag "gråter" inte, tvärt om skrattar jag lite lätt om så många amerikaner är så korkade så de röstar fram denna världspajas 4 år till. Men jag tycker synd om utvecklade/moderna amerikaner vid kusterna.

Nu till saken: Om hela världen nu väntar på resultaten i WI, MI, PA. Borde det inte gå att göra en vettig prognos/beräkning? Exempelvis: Om en stat har 22% av rösterna kvar att räkna och detta bara är poströster, och man (som exempel) vet att 70% av poströsterna är Bidens, då är det ju grundskolematte att göra en ganska vettig prognos var det slutar. Eller?

Fast Biden. Han är dement om 2 år. Inte kompatibel som president.

Det är riktigt illa om Biden är det bästa man kan komma med. Säger en del om demokraterna.
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Därför att Biden inte leder.

Jo. Han har fler elektorsröster.
2020-11-04, 09:57
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Jo. Han har fler elektorsröster.
Det kvittar vad det står nu. Allt hänger på swingstaterna.
2020-11-04, 09:57
Bannlyst
Citat:

Ha! Dina bögar till "utvecklade amerikaner" är sjuka i huvudet. Ni brukar bl a få för er att jorden håller på att gå under samt att det finns mellan 3 och ett oändligt antal kön. Hälsa dessa sjuka att de där borta bör bilda sig ett eget Demokratiskt parti där de kan hålla sig för sig själva och hetsa mot vita och då särskilt vita män bäst de vill. Vilka pajasar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in