2020-11-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Sedan dök dom som fan, mycket misstänksamt!

Nja inte om man betänker vad som var räknat....

Sossarna t ex brukar ha 90% första timmen när Norrland räknas
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump har gått bättre än jag trodde verkligen. Det överraskade mig

Men jag "gråter" inte, tvärt om skrattar jag lite lätt om så många amerikaner är så korkade så de röstar fram denna världspajas 4 år till. Men jag tycker synd om utvecklade/moderna amerikaner vid kusterna.

Nu till saken: Om hela världen nu väntar på resultaten i WI, MI, PA. Borde det inte gå att göra en vettig prognos/beräkning? Exempelvis: Om en stat har 22% av rösterna kvar att räkna och detta bara är poströster, och man (som exempel) vet att 70% av poströsterna är Bidens, då är det ju grundskolematte att göra en ganska vettig prognos var det slutar. Eller?

Håller med dig!

Ingen vågar göra en prognos, alla minns valet 2016.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Biden kommer få svårt att vända detta..

Wisconsin(10) - Trump 51.1% - Biden 47.4% (94% räknat)
Pennsylvania(20) - Trump 55.8% - Biden 43.1% (64% räknat)
North Carolina(15) - Trump 50.1% - Biden 48.7% (94% räknat)
Georgia(16) - Trump 50.5% - Biden 48.3% (94% räknat)
Michigan(16) - Trump 52.2% - Biden 46.2% (77% räknat)
Nevada(6) - Trump 47.8% - Biden 50.1% (67% räknat)
Alaska(3) - Trump 61.4% - Biden 34.7% (37% räknat)

Wisconsin tror nog de flesta att Biden kommer att vinna.
Enligt CNN så skall det vara fördel för Biden i Michigan då så mycket i Dem fästen inte räknats där än..bland annat Detroit.
2020-11-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Är en valsedel stämplad med rätt datum innan en speciell tid så ska dessa givetvis räknas. Enligt lag så ska poströster stämplade med korrekt datum räknas oavsett om dom kommer in 10 timmar efter.
Vilket är vad Trump säger, ni hävdade att han säger att rösträknandet skulle upphöra, vilket var en medveten felöversättning från Svt. Eller har ni ändrat er?
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkaspace
Biden har varit en klar förlorare i flera timmar. Oddsen har legat stadigt i ca 2.5 timme nu. Han är rökt. Fattar inte grejen med att dra ut på det.
Vi kan väl sluta räkna rösterna direkt då! Biden leder både elektorer och röstantal.
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Står att det är 73% räknat på Fox. Kollar jag fel?

Gäller PA totalt. Men pittsburg ligger efter och en våg av röster från denna demokratiska borg kommer stort. Därför är inget säkert.
Medlem
Inkommers avatar
Citat:

Men jag "gråter" inte, tvärt om skrattar jag lite lätt om så många amerikaner är så korkade så de röstar fram denna världspajas 4 år till. Men jag tycker synd om utvecklade/moderna amerikaner vid kusterna.

Nu till saken: Om hela världen nu väntar på resultaten i WI, MI, PA. Borde det inte gå att göra en vettig prognos/beräkning? Exempelvis: Om en stat har 22% av rösterna kvar att räkna och detta bara är poströster, och man (som exempel) vet att 70% av poströsterna är Bidens, då är det ju grundskolematte att göra en ganska vettig prognos var det slutar. Eller?
Jo, det borde gå men demokraterna måste trolla fram fler röster nu då dom inser att dom höll på att förlora. Vänta bara.
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Finns det någon vänstermupp här inne som är vaken och inte gråter?
För att den ena högerpolitikern kan vinna över den andra?

Vänstermuppar grät när demokraterna valde Biden istället för Bernie.
2020-11-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOMX
Trump leder så överlägset i rostbältet att demokraterna fick panik och stoppade rösträkningen för första gången i historien. Alla frågar sig varför alla tre PA, MI, WI stoppade rösträkningen helt plötsligt. Aldrig hänt.

Hint: Demokratstyrda stater.

Vilka loosers. Trump har momentumet nu.
Medlem
CombatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Biden kommer få svårt att vända detta..

Wisconsin(10) - Trump 51.1% - Biden 47.4% (94% räknat)
Pennsylvania(20) - Trump 55.8% - Biden 43.1% (64% räknat)
North Carolina(15) - Trump 50.1% - Biden 48.7% (94% räknat)
Georgia(16) - Trump 50.5% - Biden 48.3% (94% räknat)
Michigan(16) - Trump 52.2% - Biden 46.2% (77% räknat)
Nevada(6) - Trump 47.8% - Biden 50.1% (67% räknat)
Alaska(3) - Trump 61.4% - Biden 34.7% (37% räknat)
MI, WI och PA bör Biden ha en stor chans i. GA är inte heller omöjligt.

Man får inte glömma bort att många stater rapporterar in poströsterna sent, vilka till stor del förvänta vara Demokratiska. Distrikten i PA har i många fall inte ens börjat räkna poströster.
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Do the math.

Det som förisgår nu är en ren jävla skandal. Varför har man helt plötsligt slutat att räkna samtliga stater där Trump leder i flera timmar?

Globalisterna har panik nu. Och folk undrar varför trump uttrycker sig som han gör. INGEN av eliten vill att Trump ska vinna. Nu letar man röster(som inte finns), kryphål, för att Biden från ingenstans ska ta hem dessa stater.

Demokratin är vekrlogen satt ut spel.
Deep-state har stoppat rösträkningen (eller egentligen är den redan klar) och nu rapporterar man inte utan letar efter dessa extra poströster som ska kunna vända till democrats fördel.

North Carolina är t.ex klart sedan minst 2h. Trump vann i NC:

https://er.ncsbe.gov/contest_details.html?election_dt=11/03/2020&county_id=0&contest_id=1373
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Man har redan gjort det. Nu filar man på hur man ska lägga fram detta. De kognitiva dissonans är djup och svår. Hittills har man bara fått ur sig typ: Trump har en fördel.

Det är synd om journalisterna och proffstyckarna på alla världens redaktioner just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in