2020-11-04, 09:26
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Men i t.ex FL så verkar latinos röstat republican.
Stämmer, men den gruppen är ingen homogen monolit...alla är inte exilkubaner.
2020-11-04, 09:26
Medlem
Liepkalniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
1. Ja, han vinner i alla fall så länge han tar Pennsylvania.

Bra.

Då bokar jag preliminärt in champagnefest, för han ser faktiskt ut att göra bra ifrån sig där.
2020-11-04, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Men i t.ex FL så verkar latinos röstat republican.

Japp, det verkar onekligen som att Trump fått en bra röst hos latinosarna. Hade fel om Texas som jag trodde skulle flippa, visade sig bara vara de stora städerna och gränserna som blivit blåa. Ungefär som 2016.
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbon
Alla vänster-artister/musiker/skådespelare som lovade att de skulle flytta från USA vid en Trump-vinst. Har de flyttat än? Eller hycklar de lika hårt som Kinnaman 2016?
Har för mig att jag sett någon meme på det. Inte en enda flyttade! Trump borde kastat ut dem med våld istället. "Sagt är sagt" LOL

MVH/Gnomegirl.
Avslutad
Hehe..De får kanske köra nya omröstningar..bäst av 3..bäst av 5 osv
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liepkalnis
I så fall är det väl avgjort att Biden vinner.

Han är mycket närmare 270 och har klar övervikt när det gäller poströsterna.

Vad pratar alla om? Hur skall Trump någonsin kunna vinna med dessa odds? Den som tror att Trump kommer att vinna får gärna förklara detta för mig.

Långt ifrån osannolikt att Trump vinner Pennsylvania, Michigan, NC och Georgia. Då tar Trump det.
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Vaknade nyss. Hann höra 30sek av svt när jag slog på TVn. Herregud. Opartiska? Inte direkt.

Det är enda anledningen att jag hoppas på Trump. För muppar utan koll ska hata för att hata.

Men men. Vad har hänt? Man väntar på röster när det blir morgon i USA och det mesta pekar på att Biden tar det? Som jag förstått det.
Knappast, Trump har en relativt stor ledning i de flesta stater som är kvar. Eventuellt förlorar han PA om storstäderna är extremt Bidenvänliga. MI, GA, NC, AK och WI ser alla ut att falla till Trump vilket innebär seger.
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Trump sa nu att Team Trump firar segern och att Demokraterna med MSM låtsas som att det regnar och vill inte ge resultatet till folket.
Ja men så är det ju också, det är ganska uppenbart att Trump har vunnit. Av de kvarvarande stater som inte är säkrade vinster, så leder Biden bara i Nevada, som alltså ger 6 electoral votes. Övriga stater som inte är färdigräknade leder Trump. Så självklart ska Trump ut och fira.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Saknas inte Arizona (11), Maine (4) och Hawaii (4) i din sammanfattning?

Enligt AP är dessa avgjorda redan.
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Rösträkningen som inte har gjorts ännu?
Följer alltså var den inte har gjorts. Mycket storstadsdistriskt, vilket väger tyngre åt det demokratiska hållet. Följer också vilka röster som i stort inte räknats. Det är förtidsröster, vilket också väger tyngre åt det demokratiska hållet.
2020-11-04, 09:28
Medlem
Biden tappade precis 1 electoral i Maine. Varken AP eller NYT har kallat AZ för Biden än så ni gör nog bäst i att vänta där.
2020-11-04, 09:28
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ja, det är mycket pengar. Vågade betta på Biden. Hoppas personligen på Trump så har ingen ideologisk vinning i det hela.

Då har du ju en tröst oavsett vad som händer. Smart!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in