2020-11-04, 09:19
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liepkalnis
Tre frågor, avsedda för välinformerade som skippar önsketänkandet:

1. Kan Trump vinna även om han förlorar i både Arizona och Georgia, förutsatt att han vinner i Pennsylvania?

2. Finns det någon liten chans att vi har ett färdigt valresultat i dag, den 4 november?

3. Räcker det att komma först till 270 för att vinna?
1) Med Pennsylvania, Wisconsin, Michigan och North Carolina har Trump åtminstone 274.

2) Det beror på vem du frågar och hur säker du vill vara.

3) Om det inte skulle bli lika...
2020-11-04, 09:19
Medlem
1800KELLYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
SVT beskyller Trump för vänstervåld... man tröttnar.

Bryr mig inte nämnvärt om vem som vinner presidentvalet men SVT är en polerad vänsterkanal.

Folk borde bry sig mer om det än om vilken gubbe som tar makten i USA.

Jag håller med, tröttnade ur totalt på SVTs skräp och bytte till tv4 istället. Nästa gäst i tv4-studion blev Göran Greider...man kräks
2020-11-04, 09:20
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det var droppen som fick mig att stänga ner SVT. De bjuder in den förkrympte vänsterextremisten Timbuktu.

Fina sommarminnen från Usa gör en tydligen till expert om valet i Usa
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Då föreslår jag att du satsar hela socialbidraget på det. Du får 2.92 gånger pengarna på betfair exchange.
Har bettat 10k redan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liepkalnis
Tre frågor, avsedda för välinformerade som skippar önsketänkandet:

1. Kan Trump vinna även om han förlorar i både Arizona och Georgia, förutsatt att han vinner i Pennsylvania?

2. Finns det någon liten chans att vi har ett färdigt valresultat i dag, den 4 november?

3. Räcker det att komma först till 270 för att vinna?
1. ja
2. ingen aning, det borde gå.
3. ja
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.image
Så glad att jag inte suttit uppe hela natten för att följa detta.
Att valet i USA ens räknas är ju ett skämt, vad är valdeltagandet, 60%??
Där man dessutom på vissa håll gör allt man kan för att inte räkna alla röster..
Suck, kapitalistdiktatur!

Ja för valet i Sverige är ju väldigt demokratiskt.
Medlem
snigel1s avatar
Bägge kandidaterna utropar sig som vinnare. Amerikanska val är makalösa.
Medlem
Vänsterblivna Timbuktu i studion på SVT. Killen som älskar betala skatt men sen visade det sig att han skatteplanerade maximalt. Ja det är lätt att vara röd om man inte behöver betala själv.
Medlem
Alla vänster-artister/musiker/skådespelare som lovade att de skulle flytta från USA vid en Trump-vinst. Har de flyttat än? Eller hycklar de lika hårt som Kinnaman 2016?
Medlem
Bum1s avatar
Det ser ut som at det mesta som Biden har chans för redan är klart. Trumpland är inte färdigräknat än. Om Biden ska vinna kommer det vara på poströsterna.
Medlem
Gavins-Friends avatar
Vaknade nyss. Hann höra 30sek av svt när jag slog på TVn. Herregud. Opartiska? Inte direkt.

Det är enda anledningen att jag hoppas på Trump. För muppar utan koll ska hata för att hata.

Men men. Vad har hänt? Man väntar på röster när det blir morgon i USA och det mesta pekar på att Biden tar det? Som jag förstått det.
2020-11-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ah, Förstår. Jag var rätt säker på Trumpseger runt 04 inatt vilket folk som snubblat över mina inlägg under vakan säkert förstått men nu tycks ett och annat slå över till Bidens fördel på slutspurten. Spännande!

Trump har fortfarande fina möjligheter att få flest röster...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in