2020-11-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Dödligheten är lägre för att smittdoserna är lägre utomhus och i någorlunda varm luft osv. Vänta bara till den kalla och krispiga vinterluften kommer och folk håller sig inomhus. Det kommer bli en show vi aldrig glömmer.

Folk håller sig redan inomhus..
Citera
2020-11-04, 00:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Fler smittade och färre döda än någon prognos. Muterat virus som är något mer smittsamt och något mindre dödligt. För mig är det inte längre någon tvekan. Därmed inte sagt annat än att det fortfarande är så pass dödligt och sjukvårdskrävande om stora delar av befolkningen får det samtidigt.
Den som inte tror mig får gärna förklarar varför USA:s kurvor över smittade och döda lutar sedan början av september. Samt varför smittan rusar som aldrig förr i Europa. Bevisar iofs inte minskad dödligt, dock ökad smittsamhet.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Att "smittan" ökar beror på att varenda jävel som känner sig lite förkyld går och testar sig för coviid19 eftersom de glömt att man kan vara förkyld och tror att varenda litet symptom är covid 19 och eftersom testet inte kan skilja på just covid19 och andra förkylningsvirus så kommer mängder av människor som bär eller har burit på någon form av förkylningsvirus testa positivt, inte minst nu när det är höst och människor i vanlig ordning blir förkylda. En masstestning utan dess like pågår ute i världen, och folk går runt och är förskräckta över alla dessa "fall"...

Mitt förakt för mänskligheten har aldrig varit så djupt som nu. Nästan så man önskar att "smittan" varit dödlig så kanske den hade utplånat detta elände till mänsklighet. Nu har vi bara att se framemot decennier av ett dystopiskt, deprimerande post-covidsamhälle där alla går runt och är livrädda för varandra. Ingenting kommer någonsin att bli normalt, den saken är klar. Det här viruset har satt sig så djupt i människors hjärnor att det är irreversibelt.
Citera
2020-11-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Att "smittan" ökar beror på att varenda jävel som känner sig lite förkyld går och testar sig för coviid19 eftersom de glömt att man kan vara förkyld och tror att varenda litet symptom är covid 19 och eftersom testet inte kan skilja på just covid19 och andra förkylningsvirus så kommer mängder av människor som bär eller har burit på någon form av förkylningsvirus testa positivt, inte minst nu när det är höst och människor i vanlig ordning blir förkylda. En masstestning utan dess like pågår ute i världen, och folk går runt och är förskräckta över alla dessa "fall"...

Mitt förakt för mänskligheten har aldrig varit så djupt som nu. Nästan så man önskar att "smittan" varit dödlig så kanske den hade utplånat detta elände till mänsklighet. Nu har vi bara att se framemot decennier av ett dystopiskt, deprimerande post-covidsamhälle där alla går runt och är livrädda för varandra. Ingenting kommer någonsin att bli normalt, den saken är klar. Det här viruset har satt sig så djupt i människors hjärnor att det är irreversibelt.

Vad ska man göra till jul och nyår tro? Bäst att isolera sig
Citera
2020-11-04, 00:53
Medlem
Citat:

Är ganska säker att andelen positiva fall har ökat i USA, även om jag inte har någon länk. Så ökning beror i stort sett inte på ökad testning.
Att merparten av denna tråd vill få det så allvarligt som möjligt för att visa sitt förakt mot den svenska regeringen är dock tragiskt.
Citera
2020-11-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, så det är varmare i USA nu än i början av september? Bra, då vet vi det.

USA är ett stort land med olika klimat. I september är det mycket kallt inomhus i Södern pga luftkonditionering. Folk håller sig inomhus på sommaren i södern pga hettan.
Citera
2020-11-04, 01:01
Medlem
Citat:
USA är ett stort land med olika klimat. I september är det mycket kallt inomhus i Södern pga luftkonditionering. Folk håller sig inomhus på sommaren i södern pga hettan.

I rest my case. Även om detta skulle vara sant i enstaka fall så påverkar inte det inte totalt sätt, och särskilt inte över hela USA. Generellt sätt är det varmare i augusti/september än i oktober/november, och generellt är folk ute mer i augusti/september än i oktober/november. Absolut inte tvärom i allafall, mer än möjligen i mycket varma länder, vilket merparten av USA inte är.
Citera
2020-11-04, 01:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det hade räckt med att han frågat oss alarmister här på Flashback så hade han insett vad som skulle komma. Jag skrev själv en trådstart i början av juni där jag helt korrekt förutspådde en mycket mörk november. ”Inte någonstans i Europa”... Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Hela facit till hur man hanterar den här pandemin finns här på Flashback. Man behöver inte gilla det men så är det!

Edit:
I god tid dessutom, innan "the shit hits the fan", helt gratis också. Herre min skapare.
Citera
2020-11-04, 01:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Dödligheten är lägre för att smittdoserna är lägre utomhus och i någorlunda varm luft osv. Vänta bara till den kalla och krispiga vinterluften kommer och folk håller sig inomhus. Det kommer bli en show vi aldrig glömmer.

Du menar "shit-show"? Jag bävar.
Citera
2020-11-04, 01:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad tror ni om influensavaccin?

Kan det vara någon risk med att ta influensasprutan vad gäller risk att råka illa ut för Covid?

Har hört lite sådana rykten. Att vaccinet mot influensa kan förstöra immunförsvaret tillfälligt och om man då samtidigt råkar ut för Covid19, skulle utfallet kunna bli sämre. Jag vet inte vad jag ska tro. Tänker ni vaccinera er mot influensan?

Jag tror inte att det kommer att behövas något influensvaccin den här säsongen. R-talet kommer förmodligen att hålla sig under Ett.
Citera
2020-11-04, 01:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Har du hört det gamla uttrycket: "Apan känner alla men ingen känner apan?" Det kännetecknar dig ganska väl. Folk är rädda/oroliga för att "folk dör". Inget annat.
Citera
2020-11-04, 01:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Har du mejlat till AB och påpekat detta?
Jag tycker att media borde ge korrekt information till läsarna istället för att förvränga sanningen.

SVT,s nyhetetsändningar kablar ut samma lögn.
Citera
2020-11-04, 01:19
Avslutad
Citat:

Lugn, alla är inte dumma i huvudet. Det är bara det att tråden har mer eller mindre kapats av ett tiotal dårar som sitter på toa och skiter nonstop av rädsla...

Jag är typ 95% säker på att denna pandemi är den största bluffen i världshistorien. Det finns helt enkelt för många konstigheter för att man ska tro på den.
Varför fortsätter man med dessa idiotiska masstester när det ju är klart sen länge att PCR metoden är total värdelös?
Varför förekommer ingen debatt överhuvudtaget om metoderna i andra länder? Ta bara skitkanalen CNN där endast Trumphatande munblöjeförespråkare får komma till tals...
Varför införs dessa munblöjdetvång när det ju är helt uppenbart att dessa hjälper inte ett jävla dyft.
För helvete det är illa nog att behöva bära munblöjan i affärer och allmäna färdmedel, men när man ska bära den även utomhus är ju inget annat än total vanvett...

Det komiska, eller tragiska beror på hur man ser på saken är att de flesta inbillar sig att vaccinet blir frivilligt...
För fan, man TVINGAR folk att sitta hemma, man TVINGAR folk att bära munblöja även utomhus, man TVINGAR folk att hålla sig borta från sina jobb. Men vaccinet ska ingen tvingas till utan det ska vara frivilligt, jo tjena...
Den blir "frivillig" i den mån att ingen kommer att fysiskt tvinga dig att ta den. Men ditt liv kommer att försvåras så mycket så du blir mer eller mindre tvungen att ta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in