2020-11-04, 00:43
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Sådär resonerade man också i USA i början av 1900-talet när skandinavier, irländare och italienare kom till New York i drivor.
https://www.nps.gov/articles/closing-the-door-on-immigration.htm
100 år senare resonerar ättlingar till samma invandrare samma sak om Mexikaner och andra som sliter hårt för en minimilön till ett yrke som ingen medelklass vill ta i med tång.
Om 100 år är det ättlingarna till Mexikanerna som raljerar om andra invandrare, och så kommer det fortsätta...
¨
Gäsp. Skillnaden är att Skandinaver, Irländare och Italienare är vita, europeiska folkgrupper som arbetar hårt och i grund och botten har det mesta gemensamt.

Går inte att jämföra med mexikaner, negrer och araber av främmande kultur, ras och religion.
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det blir inget upplopp pga Trump vinner. Det blir säkerligen upplopp pga andra anledningar.
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaddarenIRoven
Alex Jones meddelade precis på Alex Jones egen valvaka att han förmodligen inte kommer dyka in på Joe Rogans valvaka. Av strategiska skäl. Alltså är det Spotify som är på Joe Rogan.
Vart är Rogans valvaka?

P.S Om Trump vinner hoppas jag att han tar tag i nätjättarnas vidriga censur och åsiktsförtryckeri.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Ser inget på twitter, vart står detta?

undra samma ser inte ett skit om det
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Känns som cnn har skärpt till sig. De är hyfsat neutrala i sin rapportering. Får se när andra ankare tar över, då kan det snabbt ändras.

Deras valvaka var ganska okej förra valet också vill jag minnas. Men medierna i USA mäklar väl borgarfred på valdagen, det är mer spännande med resultatet än retoriken liksom.
Medlem
Daniel501s avatar
Sean Hannity (5 minutes ago) - Trump is over 60% leading same day voting. For the first time, Trump has pulled ahead in Nevada, with men out voting women for the first time. We're again warned to ignore early reporting on the big networks.

VITA MÄN FÖR TRUMP TRUMP TRUMP!!

4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till 4 år till
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
...... Vad är det ni inte förstår? Det är inte precis något nytt att yngre röster demokrat och äldre republikanskt. När demokrater blir äldre blir många utav dem republikaner.

Precis som i Sverige.. När kvinnor inom vänsterpartiet och miljöpartiet hittar en rik Moderat-man med företag så minns de inte längre att de ens röstat vänster..

Eh, ja, det har jag förstått länge.

Skillnaden här är att influxen av invandrare i kombination med att svarta och latinos har större barnfamiljer, gör att den yngre skaran ökar exponentionellt, och även ökar exponentionellt i antalet svarta, latinos och andra invandrare, vilket alltså gör andelen vita yngre mindre.

Detta gör att andelen som röstar demokratiskt blir större, även om de växer upp och blir äldre, eftersom den amerikanska drömmen är falsk och folk sitter fast i sina låglöneyrken till de går i pension eller dör i förtid av fetma eller opium-missbruk.
Medlem
Jag kollar på samnytt. tycker dom är neutrala. finns på youtube
2020-11-04, 00:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har kollat ett par countys i Kentucky.

Biden ser ut att gå fram jämfört med Hillary

Det beror på att det är väldigt mycket poströster i år, som räknas först i Kenutcky. Fler demokrater poströstar.
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Har hon varit i både tv4 och svt peg parnevik man skäms ju
Tyst nu och lyssna på Peg!

Bara njut av att bevittna DDR-light falla (i tårar)!

<3

Jag älskar inte Trump. Jag älskar rörelsen, trumpismen. Det är underbara saker som händer, och ankdammen fattar inget. De tror på allvar att Peg fixar detta.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kentucky ekonomi :

Kentucky’s economy—based on manufacturing, trade, mining, agriculture, and tourism and other services—varies by region. The Bluegrass is an affluent region with a large number of manufacturers and numerous amenities. The Pennyrile is likewise diversified and prosperous, but economic conditions in the Western Coalfield and the Mountain regions fluctuate with the demand for coal. The Purchase relies extensively on agriculture, and periods of drought or depressed crop prices sometimes bring hardship to the region. Although manufacturing is the greatest income producer for the state, eastern Kentucky has little manufacturing activity, and a few other areas have none at all.

https://www.britannica.com/place/Kentucky/Economy

Jag fetade saker som Trump speciellt har jobbat för. Jag syns detta borde tala för Trump..

Alla exitpolls visar att Ekonomi är Nr 1 överallt. Detta betyder något viktigt för Trump.
Medlem
Emolls avatar
Ni behöver inte ens diskutera kentucky. Trump vann den 2016 med 66% av rösterna.

Det är bara förtidsröster de börjar med att räkna nu. Vore en enorm skräll om han inte skulle vinna den staten. Finns inte på kartan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in