2020-11-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palpatine
Talade nyss med exhustrun i Texas. Hon identifierar sig som republikansk valjare och rostar normalt pa GOP. I detta presidentval sa rostar bade hon och hennes foraldrar pa Biden. Hon rostar inte for Biden, men rostar mot Trump som hon anser vara farlig for landets framtid.
Röstar de på GOPs senator och guvernör då?
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Har bara kollat på TV4 och såg nu Peg på svt

De kunde inte hitta mer kompetenta personer som skall prata om dessa frågor från SVT?

Tv4 hade ju Porseryd och Holst sol är vd för svensk-amerikanska handelskammaren.
Porseryd blev väldigt tröttsam att lyssna på väldigt fort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Kentucky Intressant. Trump vinner 66% i Elliott county Kentucky med 47% av rösterna räknade. Obama vann detta county 2012. Kan detta vara ett tecken på att Biden inte vinner "de flesta" av Obamas White Working Class landsbygdsväljare.

Du kanske ska jämföra med 2016 ditt riksmongo
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Sean Hannity med insyn från där det händer!

Sean Hannity (5 minutes ago) - Exit pollsters reporting record Republican turnout in all crucial states, while turnout in places like Detroit, Cleveland, Atlanta... big city areas that are Democrat strongholds, voter turnout is non-existant. They compared it to the years where Obama won, and reported that it's not even close to that. No one is voting in these democrat areas. Georgia is reported to be going to Trump. 81% of all Republicans in Georgia have already voted. Unheard of numbers.

Fyfan vad GÖTT PRESIDENT TRUMP TRUMP TRUMP

Som jag säger redan nu, kommer bli en landslide vinst för Trump.
Bannlyst
North Carolina är enda staten som är 50/50 enligt spelbolagen.
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palpatine
Min exhustru rostade pa McCain i 2008, Mitt Romney i 2012, Evan McMullin (Independent) i 2016, och nu Biden i 2020.
Åh fyfan det där var en salig blandning swamp creatures
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
https://www.politico.com/2020-election/results/president/
tycker denna är mer illustrativ
Helt ok. Bättre grafik ja.
2020-11-04, 00:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jaså, minsann. Nu börjar Kentucky dra åt det blå hållet i stället. Blue Moon of Kentucky? Måste dock vara ytterst få röster räknade där, jag har inte kollat, med tanke på att Trump har ca. 58 500 röster totalt än så länge mot 21 000 för Biden.
OK: i nuläget ett övertag med knappt 12 000 röster för Biden. Det ser ut att vara mycket långt ifrån klart där, fast jag hann se att ett par counties blev blå innan jag postade detta.
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Absolut, men det är ju främst de yngre som står bakom upploppen och laglösheten

Ja, men en liten klick förstör mycket.
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Kolla den här sidan.

https://www.newyorker.com/news/election-2020/live-2020-presidential-election-results
Jag har kollat ett par countys i Kentucky.

Biden ser ut att gå fram jämfört med Hillary
Medlem
RonnyKålmans avatar
Känns som cnn har skärpt till sig. De är hyfsat neutrala i sin rapportering. Får se när andra ankare tar över, då kan det snabbt ändras.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det är det här jag tycker är så märkligt. Varför får Obama omnämnas som svart medan t.ex. Megan Markle är "färgad"? Det luktar lite hyckleri tycker jag.

Det beror nog på vad det handlar om för position. Rollen som president är inget annat än superstatus för personen som får det. Därför blir Obama "svart", för att lyfta den svarta gruppen.

Män som skaffar riktiga oblandade svarta kvinnor är associerat med låg status, säga vad man vill om det, men så är det, och även mediafolket vet detta. För att bevara prins Harrys status får därför Meghan bli "färgad" istället, trots att hon är i princip lika mörk som Obama.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in