2020-10-26, 18:38
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Om tre veckor är det katastrofläge igen i Stockholm och senast i december sätter de ihop Älvsjömässan igen.

Kommer vi komma upp i dom här 50.000 döda i Sverige innan 2021?
Citera
2020-10-26, 18:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Måsar sprider corona:

Måsar kan ha spridit corona
Danmark genomför just nu massavlivning av minkar efter att coronaviruset obehindrat spridit sig på Jylland, det skriver Blekinge Läns Tidning.

Ett forskarlag vid Köpenhamns universitet kan nu ha hittat en förklaring till varför viruset sprider sig:

Måsar.

– Vi kunde konstatera att det fanns covid-smitta på en av måsarna, säger professorn Anna Sofie Vedstedt Hammer, till BLT.
https://www.expressen.se/kvallsposten/masar-kan-ha-spridit-corona/

Ja, jag läste det, undrar om småfåglar sprider det också? Härom dagen flög det in en liten blåmes (?) i min lägenhet då jag hade en av balkongdörrarna öppen.

Tänk att bli smittad av en blåmes? Undrar vad läkaren säger då, det blir ju väldigt svårt att smittspåra.🤷🏼‍♀️
Citera
2020-10-26, 18:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Stänger Spanien sin gräns få dom väl sitta där då
Rätt åt dårarna!🙋🏼‍♀️😁
Citera
2020-10-26, 18:41
Medlem
ReijoHervonens avatar
Kronobergs län verkar vara nästa ställe där det tar fart.
136 nya fall idag enligt platz. Förra måndagen 52, två veckor sen 18.
Citera
2020-10-26, 18:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tar det året om. För ca en månad sedan tog jag olika blodprov på VC och mitt D-vitamin värde låg på 139, gränsen är runt 75.

Sedan i våras har jag ätit två tabletter D3, en kalcium-D-vitamin kombo samt berocca eller en multivitamin, jag tar även B12,, magnesium och en beviplex.

Jag känner mig ändå koko🤪

Det var inget dåligt srkovmål! Käkar du mat också? 😛
Citera
2020-10-26, 18:43
Medlem
Iva är nu 56 stycken ökning med +32 på en vecka, inläggningarna ökar till 355, en ökning med +110 på en vecka. Senast i juli hade Sverige så många iva och inläggningar.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Obehagligt läge i Danmark. Jag tror att Danmark påverkas negativt av att det är på väg att spåra ur även i Tyskland.
Sedan finns det ju rätt undermålig immunitet i era ekonomiskt utsatta områden. Många av dem som dör och kommer dö är nog somalier/MENA likt vi såg i Sverige under våren.
Just nu sprids inte smittan speciellt snabbt i dessa områden i Sverige.
Invandrarna i Danmark blev mer drabbade även i våras, jag tror att det även där var somalier och syrier?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Om tre veckor är det katastrofläge igen i Stockholm och senast i december sätter de ihop Älvsjömässan igen.

Källa på det?
Citera
2020-10-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tack. Ser ut som vanligt då. Alltså har man inte lyckats skydda de äldre fortfarande. Man ska fortfarande vara extra försiktig efter 50 år.

Inget jävla land har lyckats skydda specifikt de äldre.
Detta virusets egenskaper tillåter inte det..

Låg sammhällsspridning=Lågt antal äldre döda
Citera
2020-10-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Iva är nu 56 stycken ökning med +32 på en vecka, inläggningarna ökar till 355, en ökning med +110 på en vecka. Senast i juli hade Sverige så många iva och inläggningar.

Blir intressant att se den fortsatta trenden på inlagda i Uppsala.
Exklusive IVA alltså.
Citera
2020-10-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Kommer vi komma upp i dom här 50.000 döda i Sverige innan 2021?

Nää. Möjligen 50 000 unga män med för evigt förstörda så kallade coronatestiklar och andra lång-covideffekter redan då men för att vara ärlig så har jag redigerat ner de förväntade dödstalen och tippar snarare på 20-30 000 innan maj 2021.
Citera
2020-10-26, 18:50
Avslutad
Är det verkligen ingen annan som snappat upp denna artikeln i GT idag?

Börjar ungefär som vanligt.

Citat:
– Underskatta inte det här viruset. Värken, febern och orkeslösheten, det går inte att beskriva. Jag vill aldrig vara med om något liknande igen, säger han.

Hjälten "kämpar på"
Citat:
– Jag ville tvinga mig i väg till jobbet och ställde mig i duschen. Då svimmade jag. Det var bara pang rätt in i väggen, säger han

Efter 10 dagar började dom riktiga bekymren, precis som beskrivits i denna tråd.

Citat:
Efter cirka tio dagar tyckte Marcus att han hade svårt att andas och blev rädd. Han kontaktade sjukvården som tyckte att han skulle åka till akuten på Mölndals sjukhus.

– Jag ville inte ta bussen eller be mina föräldrar. Så jag gick dit, 1,3 kilometer. Det var ett misstag. Jag höll på att ge upp flera gånger. När jag kom fram föll jag ihop framför personalen som fick köra mig i rullstol.

Men...

Citat:
Trots att han mådde så dåligt visade alla värden att Marcus syresatte sig som vanligt och att han skulle kunna klara sig själv hemma.

”Extremt jobbigt”
– När man inte mår bra kan man inbilla sig att man har svårt att andas. Så fort läkaren sa att jag fick tillräckligt med syre kunde jag börja andas normalt, säger han.

Inbillningssjuka någon? Hur i hela jävla satans helvetet kan man med att gå ut med en sådan historia och dessutom med namn och bild?

https://www.expressen.se/gt/marcus-25-fick-corona-tuppade-av-i-duschen/
Senast redigerad av trazke 2020-10-26 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in