2020-11-03, 23:41
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror inte jag. Kalifornien har egentligen aldrig varit en konservativ stat, och har mkt färre urbanområden än vad Texas har. Är en ganska stor skillnad på Kalifornien och Texas, både historiskt och i nutid.

Texas kommer att tas över totalt av mestizer mer än Kalifornien och de flesta av dem röstar automatiskt på demokraterna. Det är samma sak med New Mexico, Arizona, Nevada och Kolorado om republikanerna vill vinna framtida val får de rikta in sig på andra delstater.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag finner det sjukt ändå att vallokalerna stänger klockan fyra i åtminstone New York, det är på tok för tidigt speciellt då många fortfarande jobbar eller ska till eller ifrån jobbet vid den tiden
Klockan 3 eller 4 svensk tid
Medlem
När kan man förvänta sig att spektaklet är klart?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Enig.

Syns även att själva valdagen borde hållas på helgen, då folk är lediga och inte behöver stressa. Det borde även gynna valdeltagandet.

är ju darför demokraterna vill ha det på en vardag då dem flesta är vänsterdrägg som går hemma på bidrag
Medlem
badbollen3s avatar
Tittar på CNN:s valvaka. Efter att ha sett deras polls så skulle jag vara orolig om jag var Biden supporter. Jag håller ju på Trump och han får bättre siffror än jag trodde. Att ekonomin var viktigaste frågan är också bra och att fler anser att de har fått det bättre. Fördel Trump innan rösträkningen har börjat redovisats.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
...... Vad är det ni inte förstår? Det är inte precis något nytt att yngre röster demokrat och äldre republikanskt. När demokrater blir äldre blir många utav dem republikaner.

Precis som i Sverige.. När kvinnor inom vänsterpartiet och miljöpartiet hittar en rik Moderat-man med företag så minns de inte längre att de ens röstat vänster..

Dock så röstar fler unga människor än någonsin enligt vallokalsundersökningar.
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
*** NYTT ****

Joe Biden gör bort sig igen! Kallar sitt kvinnliga barnbarn för "My son, Beau Biden":
https://twitter.com/Breaking911/status/1323725227487100928

HAHAHAHA. Senil.

Det är ju för fan skrämmande! Karln borde sitta på ett hem. Men planen är väll att slänga in negerkommunisten så fort det bara går.
2020-11-03, 23:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kan så vara, men det är inte säkert. För amerikansk militär och diplomater är det dock garanterat. Det var en del bråk kring en presidentkandidat som var född i Panama där pappan var stationerad för ett par år sedan. Han befanns vara behörig att kandidera eftersom pappan var militär.

Jag läser bara ordagrant vad konstitutionen säger... Sedan är det ju upp till SCOTUS att tolka det då de har absolut tolkningsrätt, men om det är som det står där så finns det absolut inga hinder som hindrar honom från att bli amerikansk president.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Han vågar säga vad han tycker, han är extremt energisk för sin ålder, han rak och lindar inte in orden som tex många politiker i Sverige gör.
“Look, having nuclear — my uncle was a great professor and scientist and engineer, Dr. John Trump at MIT; good genes, very good genes, OK, very smart, the Wharton School of Finance, very good, very smart — you know, if you’re a conservative Republican, if I were a liberal, if, like, OK, if I ran as a liberal Democrat, they would say I’m one of the smartest people anywhere in the world — it’s true! — but when you’re a conservative Republican they try — oh, do they do a number — that’s why I always start off: Went to Wharton, was a good student, went there, went there, did this, built a fortune — you know I have to give my like credentials all the time, because we’re a little disadvantaged — but you look at the nuclear deal, the thing that really bothers me — it would have been so easy, and it’s not as important as these lives are — nuclear is so powerful; my uncle explained that to me many, many years ago, the power and that was 35 years ago; he would explain the power of what’s going to happen and he was right, who would have thought? — but when you look at what’s going on with the four prisoners — now it used to be three, now it’s four — but when it was three and even now, I would have said it’s all in the messenger; fellas, and it is fellas because, you know, they don’t, they haven’t figured that the women are smarter right now than the men, so, you know, it’s gonna take them about another 150 years — but the Persians are great negotiators, the Iranians are great negotiators, so, and they, they just killed, they just killed us, this is horrible.”
- Donald J Trump, USAs 45e president.
Talar han från hjärtat så är hans hjärta gravt efterblivet.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Min förklaring är att många kaliforniabor flyr Kalifornien pga den dekadens de har röstat för och upprepar mönstret i den delstat de flyttar till. Lite som grässhoppor som förstör och flyttar till andra ställen när allt är uppätet. Många kaliforniabor flyttar till Texas.
Ja, det stämmer. Men det är inte i så stor grad som vissa ska ha det till.

Och som jag skrev tidigare, Kalifornien har aldrig varit en konservativ delstat. Dessutom så var det inte så stor skillnad mellan de två partierna för 30-60 år sedan som det vi ser i dag.
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det lustiga är att det är inte så i USA just nu men i Sverige är det så just nu utan återvändo.
Visst är det så, även om USA är unikt på många vis. Ett annat system och ett betydligt större land om inte annat. Trump har varit en bromskloss där (även om muren inte finns) men med demokraterna vid makten i 4 år kan man garantera att vita trycks undan i förmån för ickevit invandring.
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Är det inte mycket lainos i Florida också?

Ja men de är väldigt konservativa och vill behålla sina traditioner och sin katolska religion utan att behöva känna sig skyldiga till något, som liberaler försöker få dem att göra.

Många latinos är på Trumps sida

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in