2020-11-03, 23:35
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Nja. Vi vet ännu inte hur de har röstat. Vi kan bara se från vilket parti de röstat ifrån. Alltså vet vi inte om D/R/O röstar på Biden eller på Trump.

Fast i allra största utsträckning röstar D på D och R på R...
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Är de inte lediga en dag som denna?

Inte en chans i ett land där du knappt får ledigt för att föda barn.
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Varför sitter folk och innerligt hoppas på att någon av endere vinner i Svenska studios? Inget som dessa herrar gör kommer på något sätt förändra vardagen för oss här hemma. Är det någon slags innegrej att bry som USA politik och ta lag som om det vore någon jävla utländsk fotbolls-liga? Tycker det hela är löjligt. Dock kommer jag säga emot mig själv här men jag hoppas Biden vinner så man slipper allt jävla tjöt på TV om Trump så att fokus kan flytta hem igen. Bryr mig inte ett skit om deras politik.

håller med. jävla nollor. däremot finns det ett underhållningsvärde i den här bilkraschen
2020-11-03, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Magdalena Andersson blev tårögd över USAs första svarta president. Svart, svart, svart trycker hon på.

Rasbesattheten och könsfixeringen känner inga gränser. Lita på att det bli ohejdat mer sådant om den genomkorrupta Kina-lakejen vinner. Det får inte finnas vi och dom...förutom ohämmat med negrer.
Medlem
kato85s avatar
Jag tror Republikanerna glömt den stora skaran yngre förstagångsväljare, som oftast röstar efter hjärtat (och inte hjärnan?)

Om det vill sig illa så kan detta bli sista mandatperioden för Republikanerna för många mandatperioder framöver, ifall en hel generation yngre överlag väljer demokraterna.
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Jag förstår inte vad du ser hos honom?

Helt seriöst?

Att han är den enda Presidenten på länge i USA som vågar ta egna beslut, prata direkt från hjärtat, medan de senaste 5 endast agerat skådespelare och "språkrör" för de som styr bakom kulisserna.

Han vågar säga vad han tycker, han är extremt energisk för sin ålder, han rak och lindar inte in orden som tex många politiker i Sverige gör.

Sen att han står för värderingar som bygger på tradition, historia, kärnfamiljen och att sätta sitt land och folket som nr1 är väldigt viktigt för många.

Folk är trötta på kaos, kriminalitet, droger, omoraliska samhället som just nu pågår, de är trötta på att behöva vara slavar till andra som för krig i världen till sitt egna vinning och så vidare.

De vill återskapa ordning och reda och ta tillbaka stabiliteten i form av nationalstat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Trumps ledning i Florida utökad än mer: +181236 röster nu.

Biden kommer inte ta hem Florida. Kan inte se det. Alls.
Enligt 538 behöver Trump förmodligen +3.5% R väljare i Florida för att vinna när independents är räknade.
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Hur vet du detta? Var hittar du den informationen?
https://joeisdone.github.io/florida/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vad spelar det för roll?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentval_i_USA

och han lär nog ha varit medborgare av Förenta staterna sedan födseln eftersom hans far är Amerikan.

Att inte vara född i USA betyder att du kan vara född på en amerikansk militärbas eller annan mark kontrollerad av USA. Inte att du är född i Sverige.
2020-11-03, 23:37
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror inte jag. Kalifornien har egentligen aldrig varit en konservativ stat, och har mkt färre urbanområden än vad Texas har. Är en ganska stor skillnad på Kalifornien och Texas, både historiskt och i nutid.

Min förklaring är att många kaliforniabor flyr Kalifornien pga den dekadens de har röstat för och upprepar mönstret i den delstat de flyttar till. Lite som grässhoppor som förstör och flyttar till andra ställen när allt är uppätet. Många kaliforniabor flyttar till Texas.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzsx0809
Hur kommer det sig att Kalifornien aldrig har varit en lika konservativ delstat som t.ex. Texas? Någon specifik händelse i historien?
Texas är en sydstat med lång historia. Kalifornien är vilda västern. Varför ska man ens jämföra just de två? Bara för att de är de 2 största staterna?
Bannlyst
Samnytts valvaka påminner om Helan och Halvan.
Kommer hålla mig till CNN och FOX news.
Om Trump vinner blir det att gotta sig åt svenska kanaler för att se dom gråta.
Om Biden vinner stänger jag av, vill inte se Reinfeldt lr Annie Lööf och Filip och Fredrik självgoda leende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in