2020-11-03, 23:32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Inte detta val men samtidigt tror jag att staterna runt de stora sjöarna som demokraterna brukar vinna med liten marginal kommer att bli republikanska.

Kan du förklara varför dessa delstater kommer svänga till republikanerna.
2020-11-03, 23:32
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Max Tegmark skulle bli en utmärkt president. Synd att han är född i Sverige.

Baserat på vaddå? Att han upprepar ett färdigpaketerat narrativ i TV?

Om han hade sagt något nyanserat så... Det låter på TV som att "vetenskapen" är en enda uppfattning.
2020-11-03, 23:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Max Tegmark skulle bli en utmärkt president. Synd att han är född i Sverige.

Vad spelar det för roll?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentval_i_USA

Citat:
Enligt USA:s konstitution måste kandidater till presidentämbetet vara medborgare av Förenta staterna sedan födseln. Att vara född i USA är däremot inget krav

och han lär nog ha varit medborgare av Förenta staterna sedan födseln eftersom hans far är Amerikan.
Medlem
BonerBatmans avatar
Varför sitter folk och innerligt hoppas på att någon av endere vinner i Svenska studios? Inget som dessa herrar gör kommer på något sätt förändra vardagen för oss här hemma. Är det någon slags innegrej att bry som USA politik och ta lag som om det vore någon jävla utländsk fotbolls-liga? Tycker det hela är löjligt. Dock kommer jag säga emot mig själv här men jag hoppas Biden vinner så man slipper allt jävla tjöt på TV om Trump så att fokus kan flytta hem igen. Bryr mig inte ett skit om deras politik.
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Trumps ledning i Florida utökad än mer: +181236 röster nu.

Biden kommer inte ta hem Florida. Kan inte se det. Alls.

I Florida bor det rika människor, mycket pensionärer och vita människor. Kan inte heller se att JB har en chans.
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Agenda-Free TV
Han har jag följt när Corona härjade i våras. Brukade vara bra vill jag minnas, kan rekommenderas.!
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har de inte kunnat rösta i flera veckor?

Inte alla som har velat göra det, men du måste väl ändå hålla med om att fyra är på tok för tidigt, inte ens vi stänger våra lokaler så tidigt
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Stor humor i denna tråd måste jag säga.
Trump utropas som vinnare i NH..en delstat han kommer att förlora på ett underlag om 26 röster är bara en pärla i mängden.

Kunskapsnivån generellt är ju IQ fiskmås i tråden så här långt..men ett och annat skratt ger den upphov till onekligen..:-)

Men vad kul att du kan komma in i tråden med ditt intellekt och styra upp då.
Medlem
Hur tror Flashback, hur går det i detta val?

Valet 2016 lät det ju att det var 97% chans att Crooked Hillary skulle ro hem det men så blev det ju inte direkt.. får lite samma vibbar från media även denna gång att sleepy-pedo-Biden ska ro hem det hela även om det inte är lika starkt krystat som sist...

Nåväl, vad tror ni?
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jo det är ju givet. Vilket gör det i framtiden omöjligt för republikanerna att vinna.

Folk vill inte styras av samma för all framtid min gissning är att sydväst fram till Texas blir definitivt demokratiska medan flera stater i norr främst runt sjöarna blir republikanska. Trump vann med lika stor marginal i Ohio som i Texas 2016.
2020-11-03, 23:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jag tror att Texas till slut kommer att gå samma väg som Kalifornien.
Tror inte jag. Kalifornien har egentligen aldrig varit en konservativ stat, och har mkt färre urbanområden än vad Texas har. Är en ganska stor skillnad på Kalifornien och Texas, både historiskt och i nutid.
2020-11-03, 23:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Eller så tror han en dag att det fortfarande är Kalla kriget och råkar skicka iväg några kärnvapen mot Ryssland.

Det finns dock en inbyggd säkerhetsspärr så tillvida att presidenten inte kan starta ett kärnvapenkrig själv. Den ordern måste alltid kontrasigneras av försvarsministern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in