2020-11-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vrir ikke på politiets uttalelser. Jeg vet ikke om du har lest og/eller hørt de samme av politiets uttalelser som jeg har lest og hørt?

Så hva er politiets hovedhypotese?
Citera
2020-11-03, 21:08
Medlem
(21.10.2020) For to år siden trodde politiet først at de sto overfor en kidnapping med krav om nærmere 90 millioner kroner i løsepenger, men etter noen måneders etterforskning endret hovedhypotesen seg.

Om ti dager er det to år siden hun forsvant fra sitt hjem i Sloraveien 4 på Fjellhamar i Lørenskog. Politiet sier at de fortsatt mener det er mest sannsynlig at Anne-Elisabeth Hagen er drept, men at hypotesen om kidnapping ikke er utelukket.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41qP8V/politiet-har-kartlagt-122-steder-i-jakten-paa-anne-elisabeth-hagen
Hovedhypotesen kan bli endret igjen. Å tro og å mene er ikke det samme som å vite helt sikkert.
(28.04.2020) Var det noen som la merke til noe spesielt 31. oktober 2018, eller var det en helt vanlig dag, uten spor til dramatikken som skulle skje i det stille nabolaget på Fjellhamar? Spørsmålet har vært sentralt i de flere hundre avhørene som er gjennomført siden den gang.
Naboer, venner og familie har alle forsøkt å finne svaret.
– Jeg kan ikke si noe nærmere om våre vurderinger av hvorfor dette skjedde akkurat den 31. oktober 2018. Men vi har flere hypoteser og jobber ut ifra disse for å prøve å finne ut hvorfor det var denne dagen, sa Brøske i mars.

https://www.dagbladet.no/nyheter/gatene-i-hagen-saken/72216127
Det hadde vært interessant å få vite politiets teorier om dette.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-03 kl. 21:30.
Citera
2020-11-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det er ingen som har snakket om at TH kan sendes i fengsel fordi at det ser ut som at han lyver. Da har du strukket veldig på det jeg har sagt Men det holder til å kunne si her inni forumet at han lyver.

Her inne holder det å si at målinger har vist at nesen til TH vokste flere millimeter under intervjuet på Dagsrevyen.
Citera
2020-11-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her stiller du mange gode spørsmål som sikkert flere lurer på.

Et av de tingene som er påfallende med TV-intervjuet er da TH ikke husket når han ringte AEH eller hvor mange ganger. Dette er altså et av de mest sentrale og omtalte punktene i hele saken, og har i tillegg vært nøye gjennomgått i avhørene. Man skulle tro at en detaljorientert systematiker ville ha husket dette.

Men viktigst av alt skulle man tro at en person som har opplevet en så vanskelig sak og mistet en av sine kjære, ville ha husket svært godt det meste om skjedde akkurat den dagen.

Etter en dramatisk opplevelse er det ganske naturlig at pårørende vil bearbeide alle detaljer for å rekonstruere hva som kan ha skjedd og prøve huske alle detaljer så riktig og nøyaktig som mulig i håp om at det kan gi et svar. Bearbeidelsen vil pågå daglig over lang tid, og da vil tidspunktene fra den dagen huskes godt.

Nei, det er ikke påfallende at han ikke husket hvor mange ganger han ringte eller klokkeslettene han ringte på. Det er heller ikke påfallende at han ikke fant trusselbrevet med det samme. Han tenkte at det hadde skjedd noen med kona, hjerteinnfarkt eller noe og da ser jeg for meg at han stormer raskt inn ,rett forbi spor og trusselbrev og ser på de rommene han tror hun kan være. Ser ikke detaljer i en slik situasjon.

Hvor mange av dere har nærmest snublet i søppelposen uten å se den på vei ut døra ?

Akkurat ja, sikkert mange.

Det som hadde vært påfallende var om han hadde ramset opp antall ganger og nøyaktige klokkslett. Det hadde tydet på at han hadde pugget det og DET hadde virkelig vært påfallende.

Det er INGEN som husker slike ting og det gjør heller ikke han. Han sa han ringte mange ganger, men vet ikke hvor mange ganger han ringte. Helt naturlig og tyder mer på uskyld enn skyld.
Citera
2020-11-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Kan du ikke holde opp med kranglinga di? Du forsurer tråden for alle som er interesserte i saken.

"Krangler" jeg meg selv, eller må det to til for å "krangle"? Hvis du vil ha slutt på det du kaller "krangel", må du også henvende til Fenvatnet. Men dere spiller på samme banehalvdel. Fenvatnet har fått frikort. Det skjer aldri at Fenvatnet blir korrigert av sine medspillere. Dere på samme banehalvdel, ville vært tjent med å si fra om dette våset.
Citera
2020-11-03, 21:35
Medlem
Citat:
Det hadde det vært interessant å få vite de tankerekkene som du hadde før du skrev dette innlegget. Det er ikke noe nytt at du kommer med uriktige beskyldninger mot meg, og at du dermed dummer deg selv ut gang på gang.

Det er fullt mulig for politiet å ha tunnelsyn og å bestemme seg for hvem de tror er GM selv om politiet er ikke sikre på hvilken hypotese som er rett og politiet er ikke sikre på hvem som er GM.

En (og kanskje flere?) av etterforskerne FØLTE seg sikker på at TH er skyldig svært tidlig i etterforskningen og uten å ha grunnlag for å være sikker på noe om hvem som er GM. Det sto i media at den etterforskeren hadde sagt noe slikt som "Jeg er sikker på at det er ektemannen!".

Edit: Tillegg. Se sitat:

Hva vet du egentlig om disse sakene du kommenterer?

Er litt lei av enkelte her som bruker ordet tunnelsyn på en ussel måte når de går tomme for gode argumenter. Helt historieløs bruk av ordet som om de kjenner etterforskningen innenfra, men faktum er at de ikke har peiling.

Agendaen er helt krystallklar: ektemannen kan umulig være den skyldige, koste hva det koste vil med bruk av ordet tunnelsyn som en del av en hersketeknikk i mangel av gode hypoteser om hvem som kan være skyldige.

Jeg forventer og tror at når politiet etterforsker en sak i nyere tid så jobber de med skyld/uskyld og at potensielle GM/vitner blir sjekket ut av saken som f.eks hettemannen. Jeg regner med at ektemannen har flere indisier mot seg enn det som taler til hans fordel, og er på bakgrunn av dette fortsatt sjekket inn i saken som siktet.

En vennlig påminnelse helt til slutt om at TH ikke er noe offer i denne saken da vi ikke vet om han er skyldig eller ei selvom han i intervjuet inntar offerrollen og alltid nevner seg selv først. Som han sier JEG og a Lisbeth. Passer jo forøvrig bra med hva ektepakten viser den måten han uttaler seg på.

Offeret i denne saken er Anne-Elisabeth.
Citera
2020-11-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Hva vet du egentlig om disse sakene du kommenterer?

Er litt lei av enkelte her som bruker ordet tunnelsyn på en ussel måte når de går tomme for gode argumenter. Helt historieløs bruk av ordet som om de kjenner etterforskningen innenfra, men faktum er at de ikke har peiling.

Agendaen er helt krystallklar: ektemannen kan umulig være den skyldige, koste hva det koste vil med bruk av ordet tunnelsyn som en del av en hersketeknikk i mangel av gode hypoteser om hvem som kan være skyldige.

Jeg forventer og tror at når politiet etterforsker en sak i nyere tid så jobber de med skyld/uskyld og at potensielle GM/vitner blir sjekket ut av saken som f.eks hettemannen. Jeg regner med at ektemannen har flere indisier mot seg enn det som taler til hans fordel, og er på bakgrunn av dette fortsatt sjekket inn i saken som siktet.

En vennlig påminnelse helt til slutt om at TH ikke er noe offer i denne saken da vi ikke vet om han er skyldig eller ei selvom han i intervjuet inntar offerrollen og alltid nevner seg selv først. Som han sier JEG og a Lisbeth. Passer jo forøvrig bra med hva ektepakten viser den måten han uttaler seg på.

Offeret i denne saken er Anne-Elisabeth.

Meget viktig det du tar opp, mange i tråden her anser at det er TH som er det virkelige offeret og at AE er underordnet.
Citera
2020-11-03, 21:52
Medlem
Til dere som dikter opp ting om andre debattanter: Hva får dere ut av å dikte opp ting om andre debattanter?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-03 kl. 21:59.
Citera
2020-11-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Meget viktig det du tar opp, mange i tråden her anser at det er TH som er det virkelige offeret og at AE er underordnet.

Hersketeknikk. AE er et offer, men det er mange offer i denne saken.
Citera
2020-11-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Basert på NRK video, samt inn og utvendige bilder fra Sloraveien i media har jeg laget en enkel planløsning; du kan jo se på dette. Kanskje det hjelper.

I starten av NRK videoen kommer reporteren gående en liten "sti" gjennom den tette skogen fra andemateplassen. Denne stien har jeg skrevet om tidligere i tråden. Det er en slags snarvei til huset hvis man kommer til fots.

Han går opp mot huset og ser TH gjennom vinduene inn i TV stuen. Så går han videre mot den overbygde terrassen med skyvedører som leder inn i kontoret. Det er slik jeg forstår det. Andre kan gjerne korrigere.

Her er planløsning: https://imgur.com/1T6Dz2c
Takk! Vet du om man (når man kommer inn ytterdøren) må gå til venstre rundt et hjørne fra entreen etter det stedet i entreen der den røde stolen står (i video-intervjuet) for å komme til badet (gjestetoalettet) i 1. etasje?
Da jeg så video-intervjuet la jeg ikke merke til noen dør i den ytterste delen av entreen (som vi fikk se på videoen) som kunne være en dør til det badet/gjestetoalettet.
Innenfra ser vi i entreen ytterdøren og vi ser en dør til høyre for ytterdøren. Sistnevnte dør, er det den døren som går fra huset og rett inn til garasjen?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-03 kl. 22:25.
Citera
2020-11-03, 22:10
Medlem
Jeg legger merke til at de største kritikerne mot CipherTrace’s Monero sporing, er de som har størst interesse i at Monero ikke kan spores. US Dept of Homeland Security har nå tatt redskapene til CipherTrace i bruk. Hoved finansanalytiker John Jeffries i CipherTrace sier de ennå ikke kan spore hvitvasking, men de kan spore «ransomware», løsepenger brukt i kidnappingssaker.
Kritiker er i denne linken Justin Ehrenhofer, som hvis man skroller ned, kan se vil ha en interesse i at Monero (XMR) er vanntett.
Uendelig mye mer å lese om dette på nettet. Han har interessante argumenter, men man må være ekspert for å vite sikkert at han har rett. Går ut i fra at Dept of Homeland Security ikke har kjøpt katta i sekken. Noe av det fungerer vel.
https://cointelegraph.com/news/ciphertrace-develops-monero-tracing-tool-to-aid-us-dhs-investigations/amp
Senast redigerad av Ittno 2020-11-03 kl. 22:19.
Citera
2020-11-03, 22:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Takk! Vet du om man (når man kommer inn ytterdøren) må gå til venstre rundt et hjørne fra entreen etter det stedet i entreen der den røde stolen står (i video-intervjuet) for å komme til badet (gjestetoalettet) i 1. etasje?
Da jeg så video-intervjuet la jeg ikke merke til noen dør i den ytterste delen av entreen (som vi fikk se på videoen) som kunne være en dør til det badet/gjestetoalettet.
Innenfra ser vi i entreen ytterdøren og vi ser en dør til høyre for ytterdøren. Sistnevnte dør, er det den døren som går fra huset og rett inn til garasjen?
Du ser døren til det lille WC i videoen på NRK ved trapp ned til kjelleren, og den framgår tydelig på plantegningen jeg laget. Rett til venstre for den røde stolen. Der var også synlige slepespor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in