2020-11-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hvis skade på omdømme består av denne type fantasier, viser det hvor langt du er villig til å gå. Jeg har tidligere omtalt at metodene oppfattes som helt legitime hos de som driver stadig nye kampanjer mot barnevernet. Helt vanlig å stalke ansatte, legge ut bilder av barnevernsansatte og familiemedlemmer. Stemple motstandere som pedofile, narsissisistiske, psykopater, legge ut "svartelister" etc. Miljøet preges av konspinoia. De skyr ingen midler, og dine utsagn som siteres nedenfor, er typiske for arbeidsmetodene i dette miljøet. Sitatene er veldig avslørende for din personlighet.

"Jeg kan også lage et pdf-dokument og legge ut i Wordpress. Et dokument der det står at Tom Hagen f.nr. 14.04.50. i 1995 ble dømt for å ha seksuelt misbrukt et barn på adresse ved en hytte ved Kvitfjellanlegget, gammelseteråsen 11, postnummer:2634.
Eller jeg kan skrive at han er anmeldt for alvorlige trusler mot den eller den personen, og at han brukte en Beretta 92 9x17mm halvautomat pistol, stjålet fra Tingelstad Skytterlag. Eller jeg kan skrive at han hadde et heimbrentsapparat som han fikk inndratt i 1976, og at det ble beslaglagt 17.000 kroner som stammer fra salg av ulovlig sprit."

Kan du ikke holde opp med kranglinga di? Du forsurer tråden for alle som er interesserte i saken.
Citera
2020-11-03, 20:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Her stiller du mange gode spørsmål som sikkert flere lurer på.

Et av de tingene som er påfallende med TV-intervjuet er da TH ikke husket når han ringte AEH eller hvor mange ganger. Dette er altså et av de mest sentrale og omtalte punktene i hele saken, og har i tillegg vært nøye gjennomgått i avhørene. Man skulle tro at en detaljorientert systematiker ville ha husket dette.

Men viktigst av alt skulle man tro at en person som har opplevet en så vanskelig sak og mistet en av sine kjære, ville ha husket svært godt det meste om skjedde akkurat den dagen.

Etter en dramatisk opplevelse er det ganske naturlig at pårørende vil bearbeide alle detaljer for å rekonstruere hva som kan ha skjedd og prøve huske alle detaljer så riktig og nøyaktig som mulig i håp om at det kan gi et svar. Bearbeidelsen vil pågå daglig over lang tid, og da vil tidspunktene fra den dagen huskes godt.

100% enig med dig, jag postade detta inlägg i søndags:

ANGÅENDE TH'S UPPRINGNINGAR TILL AEH,
TH'S MINNE OCH FAKTA TIMELINE STÄMMER INTE

I dette intervju, mellem 4:18 och 5:25 i videoen siger Tom Hagen :
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/2...3120/avspiller

Så dro jeg ca kl 9 på job...
Hade lovet Lisbeth at ringe kl 10...hun tok ikke telefon...

Så først kl 12 begynte jeg at ringe igen...så vit jeg husker nå da,
och så gik det en gang, och hun tok ikke telefonen,
och jag blev urolig for hun hade ikke taget telefonen tidligere ,
och så ringte jeg jeg, jeg vet ikke hvor mange gange,
men flere gange kanske 3-4 gange... men hun tok ikke telefonen.

Da skønte jeg allrede sån intuitivt, dette var ikke likt henne.
Da kastet jeg mig i bilen och dro hit (altså hjem)

Så här säger TH altså att det gik 2 timmar från att han ringde AEH kl 10
till han kl 12 började ringa igen.

Men...det var redan kl 11:13 att han började ringa igen, :3 gånger med få minuters mellanrum
Och... så igen kl 13.06 , igen 3 gånger med få minutes mellanrum:

09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)

10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH

11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart

13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum

Jag måste säga att det förkommer ganska märkligt
att Tom Hagen's minne omkring denna sista dag
med hans hustru är SÅ dårligt.
Citera
2020-11-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krompus
Plankan kan ha varit en kod för han att allt är fixat och att ingen har uppdagat brottet före han kom hem.

Kan det ha vært avtalt at planken skulle legges utenfor døra på en spesiell måte?

At den skulle peke på noe inne i huset?

Den kan si, ikke gå i den retningen for der har vi plantet spor, eller den kan signalisere noe helt annet?

Eller kun villedning?
Citera
2020-11-03, 20:32
Medlem
Rhingarikis avatar
VG har laget en bonusepisode av krimpodden lagt ut i går hvor de kommenterer TH-intervjuet. Skulle nesten tro de leste her på forumet Kryptosporet holdes også fram som lovende
Citera
2020-11-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
VG har laget en bonusepisode av krimpodden lagt ut i går hvor de kommenterer TH-intervjuet. Skulle nesten tro de leste her på forumet Kryptosporet holdes også fram som lovende

Det gjør de garantert, noen deltar sikkert også.
Citera
2020-11-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det gjør de garantert, noen deltar sikkert også.

Det lover særdeles dårlig for krimpodden
Citera
2020-11-03, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Jeg tipper at TH fant ut i ung alder, at det var lurt å ta notater, ellers ble det stor risiko å glemme viktige detaljer og konsekvenser.
Det må være årsaken til alle notatbøkene i årenes løp, der fant han alle svarene sine.

Jeg tror mannen fremdeles er i sjokk - Det kom jo ett nytt sjokk da han ble pågrepet av beredskapstroppen, siktet og varetektfengslet.
Nå snakker han ut i media, etter to år, så skjer det først nå. Vi vet ikke hvorfor.
Alle forventer at han skal sørge uselvisk over sin kone, mens han selv kanskje ikke har kommet over det første sjokket. Jeg tror i alle fall ikke at han er over det siste sjokket, og han er fremdeles siktet, så det er irrasjonelt for han å tro at faren er over.
Mildt sagt en kaotisk situasjon!
Citera
2020-11-03, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det vet jeg fra politiets uttalelser som har vært publisert i media. (Jeg går ut fra at politiets uttalelser om dette ikke inneholder løgner og at politiets uttalelser er korrekt gjengitt i media).

Politiet har sagt i media at de har skiftet hovedhypotese fra kidnapping med løsepengekrav til drap. De mener hun er drept i Sloraveien. Retm.Inst støtter politiets hypotese her basert på funn på åstedet. Kidnappingshypotesen er ikke lagt helt bort, men den ansees som mindre og lite sannsynelig. Slutt å vri på politiets uttalelser.
Citera
2020-11-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
100% enig med dig, jag postade detta inlägg i søndags:

ANGÅENDE TH'S UPPRINGNINGAR TILL AEH,
TH'S MINNE OCH FAKTA TIMELINE STÄMMER INTE

I dette intervju, mellem 4:18 och 5:25 i videoen siger Tom Hagen :
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/2...3120/avspiller

Så dro jeg ca kl 9 på job...
Hade lovet Lisbeth at ringe kl 10...hun tok ikke telefon...

Så først kl 12 begynte jeg at ringe igen...så vit jeg husker nå da,
och så gik det en gang, och hun tok ikke telefonen,
och jag blev urolig for hun hade ikke taget telefonen tidligere ,
och så ringte jeg jeg, jeg vet ikke hvor mange gange,
men flere gange kanske 3-4 gange... men hun tok ikke telefonen.

Da skønte jeg allrede sån intuitivt, dette var ikke likt henne.
Da kastet jeg mig i bilen och dro hit (altså hjem)

Så här säger TH altså att det gik 2 timmar från att han ringde AEH kl 10
till han kl 12 började ringa igen.

Men...det var redan kl 11:13 att han började ringa igen, :3 gånger med få minuters mellanrum
Och... så igen kl 13.06 , igen 3 gånger med få minutes mellanrum:

09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)

10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH

11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart

13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum

Ja, alt taler for at TH må huske tidspunktene godt.

Både grundige avhør og alle reportasjene i media gjør det vanskelig og glemme så sentrale opplysninger, i alle fall bør nok en systematiker med sans for alle detaljene huske dette.

Det er jo interessant hvilket tidspunkt TH trekker frem i TV-intervjuet.

Han nevner kl. 12 - et tidspunkt som mangler i den tidslinjen offentligheten hittil har blitt kjent med.
Mellom kl. 11 og kl 13. er det 2 timer som det ikke har vært publisert noe informasjon om i media.

Kan kl. 12 kanskje være et av de hullene i tidslinjen politiet har jobbet mye med å få kartlagt?
I så fall er det enda mer spesielt at TH trekker frem akkurat dette tidspunktet i sitt første TV-intervju.
Citera
2020-11-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Det lover særdeles dårlig for krimpodden

Haha ja. Gjensidig dårlig innflytelse tenker jeg.
Citera
2020-11-03, 21:00
Medlem
Legokatts avatar
TH ramset ikke opp alle telefonsamtalene han ringte hjem korrekt i intervju.

Mulige forklaringer:

1. En skyldig TH lyver i intervju fordi? (med tanke på at dette garantert er noe politiet og TH har gått gjennom på et tidligere tidspunkt)

2. TH er 70 år, mediasky samt det er 2 år siden hendelsen. Han var ikke forberedt på å snakke om detaljer i intervjuet / husket ikke alle detaljer / TH hadde ikke fokus på dette

3. TH skulle ønsket at han dro hjem tidligere den dagen og at han ikke hadde ringt så mange ganger hjem først. TH ønsker å gi et bedre bilde av seg selv overfor befolkingen / øvrig familie / venner
Citera
2020-11-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Slutt å vri på politiets uttalelser.
Jeg vrir ikke på politiets uttalelser. Jeg vet ikke om du har lest og/eller hørt de samme av politiets uttalelser som jeg har lest og hørt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in