2020-11-03, 20:02
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Biden har fortfarande massiv ledning. Är beredd på psykisk meltdown från Trump-fansen.

2016 låg han under ännu mer men vann. Tror fortfarande att det är väldigt öppet.
2020-11-03, 20:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag såg förresten fel. Vermont finns det inga siffror från än. Enligt Politico är 26 röster räknande i New Hampshire, och där leder Trump överlägset. Så, då kan det inte vara annat än avgjort.
2020-11-03, 20:03
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Hur såg vallokalsundersökningarna ut 2016? Kunde man se redan där att Trump kanske skulle vinna?

Jag är även intresserad av det om någon har en länk hur vallokalsundersökningarna såg ut 2016 (exit polls), men jag skulle tro att Trump får dåliga exit polls men att han överträffar dem i faktiskt valresultat så jag kommer vänta med att lägga något bet till efter exit polls kommer ut.
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Hur såg vallokalsundersökningarna ut 2016? Kunde man se redan där att Trump kanske skulle vinna?

De undersökningarna visade Clinton +3.8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Röstar du inte vänster som ung saknar du hjärta. Röstar du inte höger som vuxen saknar du hjärna.
Inget nytt att unga dras till demokraterna. Varit detsamma i alla tider.

Klassiskt och sant. Men de allra yngsta som röstar verkar inte vara lika progressiva.
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Han pratade om svarta förstagångsväljare. Totalt bland svarta får Don betydligt mer.

ah tack, kom in halvt som halvt på han i intervjun. Ja det lär han få.

Men om svarta nu är så viktiga för Demokrater är det inte lustigt att Republikanerna kan vinna med bara 8% av Svarta röster?

Demokraterna kan inte vara så populära bland vita då.

Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Runt midnatt på valnatten låg oddset för Trump på runt 5-6.

Sök på "odds" i tråden från förra valvakan så hittar du garanterat en hel del;

(FB) USA:s presidentval 2016 / Valvaka

Grymt, tack !
Senast redigerad av shakta 2020-11-03 kl. 20:10.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Röstar du inte vänster som ung saknar du hjärta. Röstar du inte höger som vuxen saknar du hjärna.
Inget nytt att unga dras till demokraterna. Varit detsamma i alla tider.
men det är många vuxna som också gör det får du inte glömma!
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Bettingoddsen avspeglar bara hur folk lägger sina pengar.
Ibland har de fel.
(Dock inte denna gång men det hör inte dit)
Knappast. På fotboll t.ex räcker det med ett skott på mål för att oddset ska sänkas, många parametrar som vägs in.
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tydligen är det oväntat få som röstar idag i Pennsylvania rapportrar CNN. Man hade väntat sig mycket, mycket fler, men det är nästan tomt vid röstningsstationerna.

Republikaner röstar när de slutat jobbet. Demokrater röstar under arbetstid (arbetslösa, bidragstagare). Dock så har demokraterna denna gång poströstat eller förtidsröstat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Snart vet du..:-)
Jag satsade för övrigt på Trump 2016.
Röstar på SD från och med 2006.
Jag låter inte mina politiska preferenser påverka mitt omdöme(ser helst att Trump vinner sett från personlig politisk vinkel)..men jag tycker att man är liite dum i huvudet om man tror att Trump vinner inatt.
Det finns ingenting substansiellt som pekar i den riktningen.
Svenskar är något efterblivna när det kommer till amerikansk politik. Många har fortfarande inte förstått att det amerikanska folket röstade fram Trump till president. Det är därför han är president - inte för att någon mäktig övernaturlig alien har placerat honom på den platsen. Vad jag försöker säga är att det är dumheter att tro att Trump har dålig chans att vinna valet. Det är inte era känslor som avgör hur populär Trump är i USA, utan det är folket där.
2020-11-03, 20:04
Medlem
Citat:

Om jag minns rätt, nej. Var först när de riktiga valresultaten började komma in från respektive delstater man förstod var det barkade hän.
Senast redigerad av VanDick 2020-11-03 kl. 20:07.
2020-11-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Hur såg oddsen ut i beting 2016 ? Om någon vet?
Runt midnatt på valnatten låg oddset för Trump på runt 5-6.

Sök på "odds" i tråden från förra valvakan så hittar du garanterat en hel del;

(FB) USA:s presidentval 2016 / Valvaka

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in