2020-11-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
lagt en massa stålar på Trump, av allt att döma så verkar det som om Biden vinner enligt folk härinne?

I all praktik redan klart.Jag har lekt med election kartan fram och tillbaka och det finns ingen rimlig väg för Trump att nå 270.

Mest intressant blir att se hur senaten ser ut efter valet.Vi kan mycket väl vara på väg emot en storslam för DEMS.
2020-11-03, 19:45
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
lagt en massa stålar på Trump, av allt att döma så verkar det som om Biden vinner enligt folk härinne?

The Economist hade Biden på 97% för några timmar sen.
2020-11-03, 19:46
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Trump vinner, dessutom enkklare än 2016.

Just nu ligger Trump över resultatet för 2016 i Florida, klockan är inte ens 13:00 därborta. Det är en stor Massiv Trump våg som sköljer över Florida.

116.422 rösters ledning för Trump
113.000 röster var valresultatet 2016

Trump landar ca 40.000 röster per timma, just nu +10.000.000 räknade röster
https://joeisdone.github.io/florida/

Men hur förklarar du hans höga odds då på diverse bettingsidor? När jag gick till jobbet idag på morgonen hade hans odds sjunkit till 2.50, nu har den stigit igen.
Medlem
Gatsten läggs verkar placeras ut i större städer
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Vilket inte bara talar för att världen är en stor teater men troligtvis också att Trump kommer vinna? Får räkna med våldsamma protester efter detta?
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
I all praktik redan klart.Jag har lekt med election kartan fram och tillbaka och det finns ingen rimlig väg för Trump att nå 270.

Mest intressant blir att se hur senaten ser ut efter valet.Vi kan mycket väl vara på väg emot en storslam för DEMS.

Märkligt hur alla härinne skriver olika saker, man vet inte vem man ska lyssna på
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
King är riktigt bra med sina skärmar. Inget politiskt tyckande utan bara fokus på siffrorna.
Han är as tråkig, Chuck Todd är mycket bättre.
2020-11-03, 19:47
Medlem
frdks avatar
Citat:
Oddset är mycket lägre på Biden därför blir jag ju minus om Biden vinner.

inte lika mycket minus
2020-11-03, 19:48
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Men hur förklarar du hans höga odds då på diverse bettingsidor? När jag gick till jobbet idag på morgonen hade hans odds sjunkit till 2.50, nu har den stigit igen.

Betta på säger jag. Biden kommer inte ha en chans.

Pennsylvania är Trumps. Florida ligger han nu upp 121.716 röster nu, det var 5 minuter sedan jag rapporterade sist. Det är LANDSLIDE läge.
2020-11-03, 19:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är bra om man vet hur de här orterna röstade sist. När det är svensk valvaka dyker alltid Långtborthelvetjärvi upp som första distrikt och det är alltid någon sameby eller gammpojkby.
Helt rätt. Det är säkert små orter högt upp på östkusten som räknar snabbast och först, fast det säkert bor mer folk i ex. hela Vermont än hela Nebraska eller North Dakota.
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
The Economist hade Biden på 97% för några timmar sen.
Var har jag hört det förut, låter bekant på något sätt
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jag följer CNN mest för den dramatiske programledaren Wolf Blitzer (bara namnet...) och inte minst; John King med sin magiska skärm där han går igenom delstater och enskilda valdistrikt

Ska försöka hitta en stream bara

Jag med. Anderson Cooper får man heller inte glömma. Jag letar också stream. Ska bli kul att se alla libtards cry again.
Medlem
Citat:
Märkligt hur alla härinne skriver olika saker, man vet inte vem man ska lyssna på

Snart vet du..:-)
Jag satsade för övrigt på Trump 2016.
Röstar på SD från och med 2006.
Jag låter inte mina politiska preferenser påverka mitt omdöme(ser helst att Trump vinner sett från personlig politisk vinkel)..men jag tycker att man är liite dum i huvudet om man tror att Trump vinner inatt.
Det finns ingenting substansiellt som pekar i den riktningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in