2020-11-03, 15:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Men det är de äldsta som dör.
Jag önskar inte död.
Men jag är pragmatisk.
Att leva är att dö i min filosofie.
Det är trist men naturligt.

Att avstå från gymmet är trist men naturligt.
Citera
2020-11-03, 15:28
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är ett jävla skämt. Max 8 personer i samma sällskap. Säg att man är 16 personer då, samt att man drar isär långbordet på mitten 30 cm. Då är man helt plötsligt två sällskap. Lär ju göra en himmelsvid skillnad för smittspridningen det här. Allvarliga saker Löfven hade att förmedla idag...., klart viktigt att sätta in en extra pressträff för....
Precis, samtidigt som vi inte ska träffa och umgås med andra människor än de man bor med. Så jag antar att det är stora familjer där mamma och pappa samt deras sex barn som får hänga i baren...
Citera
2020-11-03, 15:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag förstår vad du menar, men just jämförelsen med Ugandas statsskuld blir ju lite fel.
Dom ligger bättre än Sverige tom.
Japan borde du sagt

Vi kanske kan ansöka om bidrag från världsbanken?
Citera
2020-11-03, 15:33
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Spridningen är för långsam. Man ska börja köra långbord för att öka tempot. Annars kan Belgien eller Tjeckien hinna först till flockimmunitet.

Borden ska stå en meter ifrån varandra sa någon på presskonferensen.

Det är ju alldeles för tätt när det är frågan om berusade människor.
Rena rama galenskapen är det.

Sen är det råd och rekommendationer samt skärpta råd och skärpta rekommendationer.
Vad är egentligen skillnaden? Så länge det är fritt fram för individen att bestämma om man vill följa råden eller inte kommer smittan och döda öka.

Känns verklighetsfrämmande när Carlson står och säger att man ska undvika trängsel i kollektivtrafiken. Hur lätt är det? Folk bryr sig inte, så är det bara. Man måste ju ta sig till jobbet om man inte kan jobba på distans. ALLA har inte möjlighet att undvika kollektivtrafik.
Citera
2020-11-03, 15:33
Medlem
Varför har försäkringskassan tagit bort det som gällde i våras? Folk kommer gå sjuka och jobba många har inte råd att stanna hemma och få halverad lön.
Citera
2020-11-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
En sådan omstart fick man gratis, i form av sommaren. Utnyttjade Folkhälsomyndigheten den möjlighet som sommaren gav? Eller sumpade dom ytterligare en möjlighet?

Har ingen förberett sig på möjligheten att smittan skulle komma tillbaka? Var dom så övertygade om att svenskarna skulle ha byggt upp immunitet under våren, att dom helt struntade i att förbereda sig inför hösten?

Ja. Skulden ligger på Folkhälsomyndigheten. Ändå hör jag den äldre generationen försvara Folkhälsomyndigheten, samtidigt som dom muttrar om festande ungdomar.
Ungdommar sitter inte och lyssnar på pressträffar..dom hör snacket på stan att nu lättar dom på allt..och agerar efter det.
Citera
2020-11-03, 15:34
Medlem
wedonthavetimes avatar
Det är skönt att luta sig tillbaka och veta att experterna har kontroll på situationen.
Citera
2020-11-03, 15:35
Medlem
Vart kan man se smittad ratio / testade? Kan bara hitta smittade.
Citera
2020-11-03, 15:36
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Men det är de äldsta som dör.
Jag önskar inte död.
Men jag är pragmatisk.
Att leva är att dö i min filosofie.
Det är trist men naturligt.

Jag syftar till att sjukvården blir överbelastad när många blir sjuka.
Samhällsviktiga funktioner kommer att fungera sämre när många blir sjuka och borta från sina jobb. Du kan säkert använda din fantasi till att räkna ut vilka dessa yrken är.
Citera
2020-11-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Nej tyvärr gör inte folk det. Bara gå ut och se på stan på de som har munskydd, som drar upp och ned de beroende på om de går utomhus eller in i butik. Och drar då ned det genom att sätta händerna på framsidan på det. Har sett damer som ta av munskyddet när de kommer ut, stoppat det i handväskan och sen plockat upp det när de kommit in i nästa affär och satt på sig det igen.

Har sett många på stan ha skyddet bara över munnen men inte över näsan som man också ska ha.
Märkligt...vuxet folk vet hur man skall hantera ett plåster..har aldrig sett nån gå omkring med skitigt gammalt plåster på sig
Göra rent..byt plåster osv..munskydd går tydligen inte alls av nån anledning.
Citera
2020-11-03, 15:40
Medlem
En hel skola i Göteborg stängs pga Covid-utbrott, man vill dock inte berätta vilken skola det är:

Citat:
Göteborg stänger en kommunal grundsärskola med omedelbar verkan. Eleverna, från förskoleklass till nian, får vara hemma. Orsak: 20 personer i personalen är sjuka i misstänkt eller bekräftad covid-19.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ytterligare-en-skola-i-g%C3%B6teborg-st%C3%A4nger-efter-coronautbrott-1.36535586
Citera
2020-11-03, 15:42
Moderator
Sun Rulers avatar
Uppsala gick ut med "nya" rekommendationer den 20:e oktober och nu har två veckor förflutit, trots det så eskalerar smittspridningen! https://sverigesradio.se/artikel/7590769

Nu tror jag inte att Uppsala är unikt i något avseende utan jag befarar att de nya lokala rekommendationerna i andra regioner kommer gå samma öde till mötes.

Så vad gör FHM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in