Citat:
Ursprungligen postat av
doggydee
Goodson var ingen jude.
Så vad har du själv för källor på dina påståenden?
Jag sade inte att han nödvändigtvis var jude - men pga ämnet är komplicerat måste man förlita sig på andra källor.
Kan ta några exempel. En av de främsta kritikerna av centralbankssystemet är Murray Rothbard. Läser man hans bok framgår det att han är något så udda som en anarkokapitalist och egentligen bara företräder en annan aspekt av judenheten.
Några andra exempel på "internkritiker" av centralbankssystemet är Milton Friedman, Bill Still, Detlev Schlichter. Ja listan kan göras i stort sett hur lång som helst.
Många som skriver om centralbankeriet vill återinföra guldmyntfoten. Men tittar man närmare på det ser man att judarna manipulerade finansvärlden med hjälp av just guldet innan guldmyntfoten avskaffades.
Jag har studerat ämnet ingående och den mest trovärdiga personen jag funnit är Richard A. Werner. Han har inte rätt i allt. Till exempel har inte jag funnit några verkliga belägg för att Kennedy verkligen utfärdade en exekutiv order med syftet att avskaffa FEDS makt. Något som Werner påstått.
Hedges Brown Bankerna och skuldnätet är rätt ok. I övrigt vill jag främst rekommendera Michael Stathis i ekonomiska spörsmål. Han har en egen hemsida med mycket intressant information.
/Johan