Citat:
Jag tror att det kan vara svårt att få ihop en sådan hybridlösning här. Det handlar ju om två olika förklaringsmodeller (SE som vittne eller SE som GM), och var och en av de två modellerna har väl sin styrka just i att de bygger på en stor mängd uppgifter som inbördes stöder varandra (ungefär som i den där frågan om huruvida jorden är platt eller rund). Men om någon känner dig manad skulle det naturligtvis vara kul att se ett försök, och det handlar väl då om att försöka precisera mer exakt vad Engström i så fall hittar på eller överdriver, resp. vad han talar sanning om.
Jag har något provocerat påstått att SE inte ljuger överhuvudtaget. Att det inte finns någon av uppgifter som vi med säkerhet kan beslå honom för med en lögn.
Jag tycker dock att språngmarschen borde ha uppmärksammats om den företogs på samma sätt som i Rapport-inslaget. Istället kanske SE joggade in?
Vidare detta med framstupa sidoläge och att det kanske inte var mer än att dra i ena benet och säga att Palme borde läggas i den positionen. (Uppgifter som stöds av andra vittnen, Hage, Johansson.... men då inte vem som drar eller säger detta)
Och eftersom vi inte vet så finns det enbart här klara fog att tvivla på denne gärningsman.
Men vidare om han nu är GM så ser vi en lång rad lögner och "dumma" riskabla gissningar... som ex. "mörkblå täckjacka"
Denna lista av lögner är så lång att den för mig faller på sin egen orimlighet. Sedan har vi även annat som jag precis redogjort för som får min vågskål att fortsatt peka på oskuld.
(SE's ex post-beteende... Inga uppgifter om någon förändring... ingen ånger, nervositet etc.)