2020-11-03, 13:51
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, han har inte gjort något märkvärdigt alls, det är bra han som låtsas det. Som den narcissist han är.
Många (diskutabla) värderingar inhysta i den avhyvlingen.
2020-11-03, 13:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Koldioxidutsläppen har minskat i USA mer än vad Paris-önskelistan krävde. Tack för att du exponerar hur oinformerad och förlorad du är. Slipper ödsla tid på att läsa dina inlägg
Jämfört med 1990 har USA ökat sina CO2-utsläpp med 1,8 %, tvärt emot vad Kyotoprotokollet föreskriver.

Under 8 år med Obama minskade CO2-utsläppen med 4,1 %

Under fyra år med Trump har inte CO2-utsläppen minskat vilket är förståeligt då Trump inte tror att CO2-utsläppen påverkar klimatet (som jag uppfattat honom).

https://www.statista.com/statistics/183943/us-carbon-dioxide-emissions-from-1999/
minskat
2020-11-03, 13:52
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Trump förlorar valet, det är huvudsaken. Vi förtjänar bättre politiker än psykopatiska clowner.

Ja , men lura ingen, Trump är bara symptom på ett tillstånd, inte mycket kommer att förändras.

Politiken worldwide är i kris.
2020-11-03, 13:54
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Haha det här landet alltså. Man slutar aldrig förvånas.
Googlade nyss på ”så talar barn trump”.
Flera träffar!
Stod tydligen i fler tidningar.
2020-11-03, 13:55
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Nu tvingas man barrikadera Trump och vita huset, "den goda sidan" kommer inte acceptera "fel" resultat.

https://www.expressen.se/nyheter/trump-barrikaderar-sig-rustar-for-valkaos/

Förlorar han ska han kastas ut, in med nationalgardet och kasta ut den gaphalsen!
2020-11-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
En fråga till er som hoppas på Biden.

Stöttar ni honom för att ni anser honom vara "the lesser evil" och för att ni avskyr Trump ännu mer? Om inte, vad är det som är så tilltalande med honom och den politik han representerar? Vad tror ni kommer bli bättre med honom som president?

Jag uppfattar det som att många som är pro-Biden är det för att få bort Trump, utan att skänka en tanke på vilken typ av samhälle de kommer att få under demokraterna. Man får ju mer eller mindre gräva sig till vad Biden går till val på och verkligen står för. Det är allt fokus på Trump och känslan är att det här valet snarare handlar om för eller emot den sittande presidenten än om Reps vs. Dems eller Trump vs. Biden.

Jag hoppas på Biden i natt så jag kan ju svara vad jag tycker. Mycket handlar naturligtvis om att jag anser Trump vara en särskilt olämplig President. Biden väcker inte så mycket entusiasm hos mig men det finns saker med Biden som jag tycker är positiva med honom. Biden är en respekterad center demokrat och jag hoppas och tror att han är mer lämpad än t.ex. Bernie Sanders att kyla av polariseringen i USA. Biden är en man som har haft extrema motgångar i sitt liv men har ändå behållt en positiv människosyn. Han verkar genuint bry sig om andra. Han tar tid att bygga upp personer som också har haft motgångar i sitt liv till skillnad från Trump som hånar dem.

Jag tror helt enkelt att Biden är en lämplig kandidat för att försöka laga broarna mellan Dems och Reps. Men det kommer att vara extremt svårt. Båda partierna älskar att demonisera varandra eftersom det motiverar deras baser. Men att bara välja kandidater som "äger" vänstern eller högern kommer bara att slita USA i tu tills slut.
2020-11-03, 13:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Jag har mycket koll. Jag har följt varenda konflikt dag för dag som dom startat under min vuxna livstid.

Jag hade såklart inte tagit upp detta om du inte satte dig själv i klistret sådär. Om du inte har någon riktig kunskap om hur deras land påverkar resten av världen så ska du inte heller sitta och låtsas och säga "Bryr du inte dig över hur dom påverkar oss andra".

Trump är ett äckel precis som alla andra politiker som har möjligheten att bli president. Men det trollar inte bort faktumet att han är mindre dålig för omvärlden än krigskåta imperialister som ser det som ett måste att invadera minst ett land under deras tid som ledare för landet.
Det är bra att du har koll.
Blev bara så förvånad att roliga klipp var det viktigaste för dig med presidentvalet i USA.

Jag håller med dig om att varken USA (eller Sovjetunionen/Ryssland för den delen) hag varit särskilt lyckosamma i sina försök att påverka i olika krig och konflikter.
2020-11-03, 14:00
Medlem
Davys avatar
Mona Sahlin hos tv4 nu. Malou ställer frågor.

Fan, de borde bjuda in några härifrån.

Jag, Nitrix, Hindenburg, ShariaInstructor, VitruvianskeMannen, etc. Skulle bli tittarsucce!!
2020-11-03, 14:00
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja , men lura ingen, Trump är bara symptom på ett tillstånd, inte mycket kommer att förändras.

Politiken worldwide är i kris.
Precis. Skillnaden skulle bli att man sminkar över eländet, och sopar problemen under en matta av godhetssignalering.
Polariseringen har lyft upp dem till ytan.
2020-11-03, 14:01
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Nej, han har inte gjort något märkvärdigt alls, det är bra han som låtsas det. Som den narcissist han är.
Han har lyckats medla fred runt om i världen mer effektivt än någon tidigare president de senaste 40 åren. Han har inte startat nya krig. Ekonomin har blivit bättre och arbetslösheten för svarta har varit historiskt låg. Erat hat över Trump som person och utseende förblindar er för det uppenbara.
2020-11-03, 14:02
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Det är väl märkvärdigt att han inte startat några nya krig, vilket hans föregångare har gjort.
2020-11-03, 14:02
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
Nej han har sagt att det ej blir av. Kolla banned.video

Vad menar du banned.video..? Jaså så det är ändrade planer?

Joe Rogan announced he'll be streaming a special Election Day podcast featuring guests with deep political disagreements.

Rogan, the host of the widely watched Joe Rogan Experience, announced on a Tuesday podcast that he'll be doing an election night special with several guests, including liberal commentator Kyle Kulinski, who hosts the YouTube show Secular Talk, and InfoWars founder Alex Jones.

www.washingtonexaminer.com/news/plot-twist-joe-rogan-announces-election-special-featuring-alex-jones-and-kyle-kulinski%3f_amp=true

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in