2020-11-03, 10:24
Medlem
Davys avatar
Nu säger dom på radio P4 Stockholm att man kan ringa in om man känner sig orolig över valet.

Och ja, de nämnde att vapenförsäljningen gått upp i USA.
2020-11-03, 10:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det verkar som FOX kör live via youtube ifrån kl 01:00

https://www.youtube.com/watch?v=MmrGeWxd87Y

Om ni vill ha ett alternativ..
Här finns alla:

https://ustv247.tv/foxnewslive/
2020-11-03, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det verkar som FOX kör live via youtube ifrån kl 01:00

https://www.youtube.com/watch?v=MmrGeWxd87Y

Om ni vill ha ett alternativ..
Fox kör live via sin hemsida redan nu.
2020-11-03, 10:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Nu säger dom på radio P4 Stockholm att man kan ringa in om man känner sig orolig över valet.

Och ja, de nämnde att vapenförsäljningen gått upp i USA.
Efter förra valet stod det i en av kvällstidningarna typ:
”Psykologen: Så talar du med dina barn om Trumps seger”
2020-11-03, 10:28
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Hur är det nu? När Trump kampanjade som en galning var det en styrka för Trump och svaghet att Biden inte körde lika hårt. Nu är det plötsligt att Trump är säker på seger när det är det omvända sista dan.

Antingen är det det ena eller det andra. Can't have it both ways

Sittande presidenter kampanjar inte på valdagen! Media brukar visa när de röstar sen inget mer. Trump har redan röstat.

Det är alldeles för stor säkerhetsapparat att åka runt med en President valdagen, det stör röstandet. Släpp det nu.
2020-11-03, 10:29
Medlem
Här har inte kommit många nya OU men jag har snappat upp tre som avser tiden 1 nov---2 nov. Instituten är något Trumpvänliga, "tror" jag.

För Pennsylvania: Susquehanna Polling, Trump 49% mot China-Joe 48%

För Florida: Insider Advantage, Trump 48% mot Creepy Joe 47%

Mot detta kan ställas lite övveraskande med fördel för våran China-Joe:

För Iowa: Public Policy Polling, Sleepy Joe 49% mot Trump 48%.

Trump ser ut att gå framåt enligt min bedömning men jag säger inte att han vinner.
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Efter förra valet stod det i en av kvällstidningarna typ:
”Psykologen: Så talar du med dina barn om Trumps seger”
Haha det här landet alltså. Man slutar aldrig förvånas.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ursäkta sent svar, men har haft annat för mig

Jag nazist? Jag diggar liksom 2Pac (på riktigt), känns inte direkt nazi-style. Du vet, 2Pac, black power rapparen som blev ihjälskjuten av gängnegrer i en klassisk drive-by skjutning. Men i alla fall, snacka om att vara en verifierad mainstreamtänkare. Jag kallar dig mainstreamtänkare, och du bekräftar att du är en genom att svara med nazistkortet, lol. Jag är inte en nazist, men du är som sagt en mainstreamtänkare.

Vad du kallar "nazism" är helt enkelt sanning, eller handlar om sanning åtminstone, fast det är ett missförstånd att kalla sanningen "nazism" och nazisterna själva var ganska dåliga på att förmedla sanning/verkligheten. Även dagens nynazister är kassa på detta, kan tilläggas ("sanning" = kunskap, och jag representerar kunskap, bokstavligt talat). Det man dock kan säga är att Hitler flörtade med sanningen, och att judarna hatar Hitler pga detta, precis som när Jesus beskrev judarna som djävulens barn och att djävulen var lögnernas fader osv.

"Rasbiologi" var en stor grej före 1933, och nu har ni mainstreamtänkare gett nazismen tankemonopol på vad som egentligen är antropologi, du vet, humaniora. Jag menar vad fan ska vi annars diskutera, krokodilers och ormars livsstil eller? Människolära är intressanta grejer. Vi människor är ju en mycket intressant art och då är det givetvis fascinerande att diskutera hur vi fungerar och vilka vi är. Varför skulle detta vara nazistiskt? Du kanske kan lura småbarn med nazistkortet, men det tramset funkar inte på en självständigt tänkande och upplyst man som mig.

I alla fall, håll dig till topic framöver.

Du sätter en etikett på mig, jag sätter etikett på dig, du går in i total försvarsställning och skriver 3 stycken om hur du inte kan vara nazist för att det är ”sanning” och att du faktiskt lyssnar på Tupac. Men det är jag som ska ”hålla mig till topic”. Okej, Elias….
Alla kan kolla din posthistorik och själva avgöra vart du hör hemma. Givetvis vet jag att ni ute på den bruna sida inte är en homogen grupp och det finns säkert meningsfulla skillnader mellan dig och en heilande skinnskalle. Men saken är att även om de skillnaderna säkert är viktiga för dig och gör att du kan känna dig överlägsen även de som delar många av dina åsikter så skiter de flesta av oss ”mainstream människor” i dem. Sitter man och snackar rasbiologi och judefrågan på FB:s nationalistforum och verkar ha någon slags etnostat som mål är man nazist. Jag kallar inte alla Trump-fans för nazister men jag kommer fortsätta kalla dig för det oavsett hur mycket rap-musik du gillar….

Citat:
Okej, du är kass på att håna.

Jag härmade din stil, lite av ett självmål från din sida med andra ord.

Citat:
Ja varför inte? Dubya vann ju första valet via electoral college trots att han förlorade popular vote (detta mot Al Gore som självklart var en mycket bättre kandidat på alla sätt och vis än stolpskottet Dubya), och i andra valet mot John Kerry så vann faktiskt Dubya popular vote också. Det känns lite som att historien upprepar sig i det här valet, eller kommer upprepa sig, om Helmut Norpoth's primarymodell är korrekt, vilket den bör vara eftersom den är typ bäst. Det man måste ha i åtanke här är att Trump inte hade incumbency till sin fördel i förra valet, och nu har han det. Vidare så har Trump faktiskt gjort ganska bra ifrån sig med republikanska mått. Ekonomin fram till coronaviruset satte igång, gick bra (inte bara aktiemarknaden utan även arbetsstatistisken osv, dock har den amerikanska statsskulden bara fortsatt öka). Inga löjliga och onödiga utrikeskrig (bortsett från ett hjärnsläpp i april 2017 när Trump fick sin "beautiful babies" moment och bombade Bashar al-Assad's flygplats; då tappade jag mycket respekt och förtroende för Trump där, och han kändes som en standard judepuppet, och hyllades av den folkfientliga och judeägda mainstreammedian osv).

Antingen missade du vad jag menade eller så väljer du medvetet att börja svamla om annat. Primarymodellen förutspår en vinst för Trump med sifforna 362-176. Jag har sagt det till andra i tråden. Gå in på 270towin.com och måla upp den kartan som ger honom de siffrorna. Du tror alltså att detta är ett troligt resultat? Norpoth kommer ju säkert säga att han hade ”rätt” även om Trump skulle vinna med minsta möjliga marginal. Hans fel skulle då vara minst lika stort som opinionsundersökningarna 2016 som ju enligt alla hade jättefel. Norpoth har ju dessutom med andra ord modifierat sin modell sedan förra gången och ger en prognos om EC för första gången, alltså har du ingen aning om hur bra den är nu.

Citat:
Alltså det som gör det svårt för republikanska presidenter är just Kalifornien och New York, kanske Florida också, men framförallt de två förstnämnda staterna, som vänsterjudarna har sett till att fylla med icke-vita (främst bruna latinos och svarta negrer). Dessa stater ger ju ganska många electoral college votes, och bara Kalifornien gav ju Hillary vinsten vad gäller popular vote.

Det som gör det svårt för republikanska presidentkandidater är att majoriteten av väljarna inte röstar på dem. Det är löjligt av dig att snacka om vilka enskilda stater det rör sig i och med att det är EC som gör att republikanerna har någon chans överhuvudtaget att vinna nuförtiden. Med nationella val hade ju varken Dubya eller Trump vunnit. Alltså är det inte Kalifornien och New York som gör det ”svårt” för dem det är glesbefolkade stater som Montana och North Dakota som har en oproportionerligt stor vikt i EC och som gör det ”lätt” för dem. Republikanerna skulle kunna modernisera sin politik och tilltala nya väljare (t ex. socialkonservativa latinos) då demokraterna ju är långt ifrån fantastiska, vi får se vilken väg man går post-Trump oavsett om detta sker efter detta val eller nästa. Eller så kan man tugga fradga om vänsterjudar och ”svarta negrer” och bli ett renodlat ultranationalist-parti i din smak, men då vinner man nog inte några fler val.

Citat:
Allan Lichtman har sedan mitt och ditt inlägg, nu gått ut och sagt att Trump kommer att förlora valet pga coronaviruset. China Joe och resten av demokraterna osv har ju försökt göra Trump synonym med coronaviruset. Egentligen är det förstås inte det minsta Trump's fel, utan precis som den intelligenta juden Bill Maher korrekt påpekar, så har det mycket att göra med amerikanernas fetma och liknande omständigheter (vilket såklart gör dem mer sårbara), plus att USA är ju ändå ett ganska befolkat land med mycket rörlighet osv.

Japp, såg det. Förutsägbart nog måste du alltså nu flytta på målstolparna efter att ha gjort dig viktig om att bara var dessa två man behövde bry sig om, nu är alltså inte Lichtman så bra trots allt. Vilken chock…
Trump gick ju och krävde Obamas avgång efter ett Ebola-fall i USA s[ jag vet inte hur mycket sympati man kan ha för honom. Oavsett vad du, jag eller den intelligenta juden tycker om hur mycket hans fel det är så får ju den sittande presidenten bära ansvar för saker såsom pandemier och ekonomiska krissituationer. Det verkar som du inte riktigt greppar det här, det är liksom detta som hela Lichtmans modell går ut på, att kandidaterna själva inte spelar lika stor roll som läget i landet och världen, eller hur?

Citat:
I alla fall, Trump's 2016 presidentkampanj var mycket synkromystisk (orkar inte förklara för en mainstreamtänkare som dig vad detta betyder, men låt oss säga att det helt enkelt var "ödet" att Trump skulle bli president, i brist på bättre ord). I det här valet däremot är jag inte lika säker. Jag bettade många tusenlappar på Trump i förra valet, och vann en trevlig monetär bonus samma dag som det valet, men i år bettar jag inget alls på eller emot Trump. Jag tror dock att han faktiskt kan vinna det här valet, men jag är inte alls lika säker. Jag är mer 50/50, eller kanske ska vi säga 55/45 på Trump?
Okej, jag får alltså sluta kalla dig för nazist, funkar spåkärring bättre? Var och varannan Trumpfan på FB skryter om hur mycket pengar de bettade på Trump 2016, har väl ingen direkt anledning att tro att just du ljuger men bara för att man prickar in en underdog till övervärde är man inget geni för det. Rätt gjort att inte spela på Trump i år anser jag då hans odds är sämre då folk vet att han kan överraska. Men du tror ju att Northrops modell är det absolut bästa, den spår en landslide, samtidigt tror du själv att det är typ 50/50 och alla dina egna argument till varför Trump kan vinna är baserade på andra faktorer än Northrops modell. Din argumentation håller inte ihop Elias.

Citat:
En annan sak man måste ha i åtanke här som starkt talar till Trump's fördel (även om det låter oseriöst), är att Trump är längre och har mer hår på huvudet än Biden. Personligen som rationell man och objektiv tänkare skulle jag aldrig rösta på en kandidat bara för att han är längre eller har mer hår på huvudet, men fruntimmer funkar inte på det sättet och kvinnor är ju allt annat än rationella, och tro det eller ej, men rent statistiskt brukar den längre presidenten med mer hår på huvudet, vinna valen. Inte alltid givetvis eftersom politiska val inte bara handlar om längd och hår, men det är hur som helst några extra pluspoäng till Trump där.

Tack för ett gott skratt, fetade kanske blir min nya signatur. Du är originell, det får jag ge dig men att bli kallad mainstream av en tok som dig känns inte som någon större förolämpning faktiskt.
2020-11-03, 10:30
Bannlyst
Om vi utgår från att kartan ser ut som efter valet 2016 så har Trump råd att förlora Wisconsin, Michigan & Pennsylvania förutsatt att Trump erövrar Nevada och sedan 5 elektorsröster till. 4 av dem kan Trump vinna i New Hampshire där det bara skiljde 2000 röster mellan Hillary och Trump 2016. Den femte och sista elektorsrösten kan Trump knipa i Maine som han gjorde förra valet.

Sjukt också att man talar om Arizona som en swingstate när den inte varit demokratisk sedan 1948. Visserligen vann Bill Clinton där 1996 men det berodde på att det fanns en tredje konservativ kandidat som tog en massa röster som Bob Dole skulle ha haft. I förra valet skiljde det sig 90.000 röster mellan Hillary och Trump. Svårt att se hur Dems ska äta upp det gapet på 4 år.
Senast redigerad av trumpvann 2020-11-03 kl. 10:32.
2020-11-03, 10:31
Medlem
Om Biden skulle vinna kommer det dock att bli väldigt intressant att följa allt kaos som kommer att ske. Harris kommer att bytas in till president kort därefter, och därmed bli en diktator utan något folkligt stöd. Därefter kommer miljoner människor förlora sina arbeten, och skatterna kommer att öka extremt. Gränserna kommer att öppnas och migranter kommer komma in i extrema mängder. Det kommer att bli slutet för det USA vi känner till. Det kommer att bli samma typ av skitland som Sverige och Tyskland.

Även om jag tror att Trump kommer att vinna, kan man inte klandra honom om han skulle förlora. Han har haft exakt allt och alla emot sig, utom folket. Hela massmedian, hela big-teck som har censurerat alla som har gjort pr för honom, och många demokrater som har använt sig av väldigt ohederliga strategier för att få bort honom, som tex covid-19.

Om Biden skulle vinna kan jag inte riktigt se vad vinsten skulle vara för vänstern i övrigt, förutom skadeglädje. Att ha Biden och Harris som ledare kan knappast framkalla någon större stolthet hos vänstern. Det är ju därför ingen av dem har kommit till deras rallyn. Obama kan jag förstå att folk tyckte om, han var en stor man som kunde hålla väldigt inspirerande tal. Men Biden och harris är både falska, korrupta och ljuger väldigt friskt angående deras planer. Dessutom har de noll karisma, och kan inte ens inspirera en 10-åring.
2020-11-03, 10:31
Medlem
Citat:
Och vad fan vet du om vad jag vet eller inte vet? Jag studerade 2016 valet mycket noga, både Lichtman's och Norpoth's modeller. Jag bettade femsiffrigt på Trump då, bara så du förstår. Det gör man inte utan att sätta sig in i olika statsvetares valmodeller.

Tidigare i posten var det ”många tusenlappar” och nu har det vuxit till ”femsiffrigt”, börjar luta mot att du ljuger trots allt. Men om detta är sant var det mycket dumt att spela sådana summor på en underdog även om det fanns ett bra övervärde, om du inte är mångmiljonär sedan tidigare vill säga. Det blir inte häftigare ju större man bettar, bara dummare.
Men när jag sa att du inte vet ett skit om vad Lichtmans modell säger menade jag 2020:s dito givetvis. Du uttalade dig förut innan Lichtman släppt den som att du var säker på att den skulle förutspå en Trumpvinst och argumenterade utifrån detta, uppenbarligen visste du ju inte du ett skvatt eftersom du hade fel.

Citat:
Lichtman's 13 punkter är allt annat än godtyckliga; tvärtom är de mycket korrekta. Däremot är han ganska missvisande i år, med hur han själv tolkar de 13 punkterna. Till exempel har han sagt att Trump saknar karisma (men att Biden också gör det). Nu vet jag inte vad Lichtman har för standard i hans definition av "karisma", men i alla fall, Trump har faktiskt mycket karisma, och humor osv. Trump är helt enkelt en jävligt skön snubbe som skämtar och pratar/låter som en Straight Outta Goodfellas OG. Att ni tråkiga vänstertöntar tycker att Trump saknar karisma, det avfärdar jag helt enkelt med att ni saknar humor, vilket ni också gör.
Elias, motsatsen till godtycklig är inte ”korrekt”. Du argumenterar själv för att hans regler rörande karisma är just godtyckliga. Även när det gäller saker såsom ”major scandal”, ”major policy change” osv. innehåller alla olika grader av bedömningar. Du kan ta dessa 13 nycklar och komma fram till en annan slutsats än Lichtman, alltså är de godtyckliga. Nu börjar du förövrigt låta som alla andra högertroll i tråden, du börjar sakna originalitet.

Citat:
Men det finns fler exempel också, till exempel att Lichtman menar att Trump kommer att förlora valet pga coronaviruset. Fo' real nigga? Jag menar, tror Lichtman på fullaste allvar att coronaviruset hade spridit sig mindre under Hillary? Samma Hillary som tyckte att det var "offensive" att Trump ville neka 1.5 miljarder muslimer, amerikanskt medborgarskap? lol.
Som sagt ingen vettig människa tror väl att hur det hypotetiska resultatet under Hillary hade blivit påverkar hur folk tänker rösta? ”Farsan gick bort efter han skitit i att hålla social distans eftersom Trump inte tyckte Covid var så farligt, men han hade nog dött under Hillary med, så jag röstar på Trump!” Jo, men tjena. Hade han varit bättre på att hålla ett sammanhängande budskap och uttrycka lite riktig empati så hade han nog klarat sig mycket bättre, men som det är nu kommer han definitivt straffas av Covid.

Citat:
Om du med "nazist" menar pro-vit så är jag väl nazist då, lol. Men ärligt talat så är ju "nazist" bara en oseriös tramsterm, det är du själv medveten om. Vad ni vänsterungar egentligen menar när ni säger/skriver nazist, är helt enkelt "monster". Gör inte dig själv till en politiskt korrekt karikatyr, är mitt råd. Här försöker vi ändå diskutera som vuxna, och då krävs det lite seriositet och intellektuell ärlighet.

Och du menar på fullaste allvar att du argumenterar som en vuxen människa? Du kallar andra för idioter i var och varannan post och kommer med barnsliga översittarfasoner. Även om du är intelligent verkar du ju ha stannat emotionellt i den yngre tonåren. Sådant här postar du i nationlismforumet i försvar av SD:
Citat:
Är du betald av sjuklövern eller bara ett simpelt troll? Eller rättare sagt, är det cucklövern som betalar dig? Nog för att SD inte är det mest radikala hardcore nationalistpartiet man kan hitta, men cuckade svenska politiska partier representeras av sjuklövern, där Vänsterpartiet är värst och Kristdemokraterna är det minst cuckade av sjuklövern.

I den utsträckningen som SD framstår som cuckat så beror det på att SD bara anpassar sig och pratar efter hur svennebanan fungerar och tänker. Svennebanan är liksom inte någon Breivik, Brenton Tarrant eller Alex Linder osv. Man kan inte vinna svenska politiska val genom att snacka om att folkmörda alla icke-vita osv, det är knappt att man kommer någonstans om man börjar snacka om återvandring, just därför SD är försiktigare än AfS med att diskutera återvandring.

Svennebanan gillar baby steps.
Med andra ord är du ingen vanlig liten SD:are utan långt mer extrem än dessa. Både nazist och ”monster”, om du föredrar detta skulle nog funka för många mainstream människor för att beskriva sådana åsikter. Jag undviker monster, då jag inte är så dramatisk och inte tycker du är det minsta läskig. Pro-vit räcker dock inte riktigt hela vägen. Så jag håller mig till nazist då det verkar trigga dig. Vad föredrar du att kalla dig om du ska vara ärlig?

Citat:
Ja det är ju typiskt er mainstreamtänkare att alltid skylla på "the top dog".

Håller med om att Hillary hade skött optiken bättre, men vad spelar optiken för roll när minst lika många hade smittats/dödats ifall hon vore president idag? Republikanerna hade ju då skyllt coronapandemin på henne, osv. Detta är oseriöst beteende,0 och opportunistiskt om något.

Det här tramset orkar jag inte svara på (att du inte fattar att coronavirusets spridning i USA inte har med Trump att göra och "liberala gränser" hade spridigt COVID-19 i USA ännu mer med Hillary som president, får stå för dig).
Ja, båda partierna använder den ammunition de har för att angripa det andra partiet, så funkar det i USA. Givetvis har USA ett jobbigare läge än många andra länder i Covid-tider eftersom de är ett stort land med stater som alla har hög grad av självbestämmande. Återigen, hypotesen om vad som hänt under Clinton är fullständigt ointressant, jag säger varken eller, det är du som sitter och gissar och behandlar dina egna gissningar som någon slags vedertagen sanning.

Citat:
Fast Trump verkar ju ha vänt en del på arbetslösheten och ekonomin nu den sista tiden. Inte så som det var innan COVID-19 men de flesta inom hans väljarbas förstår att när coronaviruset är över om något år eller så, så kommer han att fortsätta på det spåret han var på före coronaviruset, alltså satsa på jobb, ekonomin och avregleringar osv (vilket förresten är dåligt; regleringar är bra skit, men du vet hur efterblivna republikaner är med deras "konservatism").
...Samtidigt så når Covid nya toppar och sjukhusen är överbelastade i många stater. Håller med dig om regleringar, i alla fall i USA där nästan allt är så avreglerat att det är absurt en av anledningarna till att jag vill att Trump ska åka är avregleringar inom miljö.
Kapade en massa bladder, då jag inte känner att jag har något att kommentera. Kul att du vill se Tucker Carlson som nästa presidentkandidat, att det ska fortsätta ljugas om invandring är din främsta prioritering för USA?
Citat:
Allt det sagt, när börjar valet imorgon? Blir spännande att se vem som har rätt mellan Lichtman och Norpoth!
Har dålig koll på svenska hålltider, Jag sitter i Asien. För min del stänger vallokalerna i USA onsdag morgon lokal tid för mig blir perfekt till kaffet. Norpoth har garanterat fel, som max tror jag Trump får liknande resultat som 2016, möjligtvis någon stat till, men då ska opinionsundersökningarna har historiska felmarginaler som alla faller i Trumps favör. Tror Biden vinner detta, men vi får se.
2020-11-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Hur är det nu? När Trump kampanjade som en galning var det en styrka för Trump och svaghet att Biden inte körde lika hårt. Nu är det plötsligt att Trump är säker på seger när det är det omvända sista dan.

Antingen är det det ena eller det andra. Can't have it both ways

Logik är inte deras starka sida.

Såg för övrigt klipp från ett par av Trumps rallies de senaste dagarna. Som en trasig bandspelare som bara upprepar samma substanslösa dravel om och om igen.. Biden+Kina, räkna alla röster = valfusk, klaga på vädret, förminska dr. Fauci och virusets framfart, klaga på vädret, repeat..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in