Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Och vad fan vet du om vad jag vet eller inte vet? Jag studerade 2016 valet mycket noga, både Lichtman's och Norpoth's modeller. Jag bettade femsiffrigt på Trump då, bara så du förstår. Det gör man inte utan att sätta sig in i olika statsvetares valmodeller.
Tidigare i posten var det ”många tusenlappar” och nu har det vuxit till ”femsiffrigt”, börjar luta mot att du ljuger trots allt. Men om detta är sant var det mycket dumt att spela sådana summor på en underdog även om det fanns ett bra övervärde, om du inte är mångmiljonär sedan tidigare vill säga. Det blir inte häftigare ju större man bettar, bara dummare.
Men när jag sa att du inte vet ett skit om vad Lichtmans modell säger menade jag 2020:s dito givetvis. Du uttalade dig förut innan Lichtman släppt den som att du var säker på att den skulle förutspå en Trumpvinst och argumenterade utifrån detta, uppenbarligen visste du ju inte du ett skvatt eftersom du hade fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Lichtman's 13 punkter är allt annat än godtyckliga; tvärtom är de mycket korrekta. Däremot är han ganska missvisande i år, med hur han själv tolkar de 13 punkterna. Till exempel har han sagt att Trump saknar karisma (men att Biden också gör det). Nu vet jag inte vad Lichtman har för standard i hans definition av "karisma", men i alla fall, Trump har faktiskt mycket karisma, och humor osv. Trump är helt enkelt en jävligt skön snubbe som skämtar och pratar/låter som en Straight Outta Goodfellas OG. Att ni tråkiga vänstertöntar tycker att Trump saknar karisma, det avfärdar jag helt enkelt med att ni saknar humor, vilket ni också gör.
Elias, motsatsen till godtycklig är inte ”korrekt”. Du argumenterar själv för att hans regler rörande karisma är just godtyckliga. Även när det gäller saker såsom ”major scandal”, ”major policy change” osv. innehåller alla olika grader av bedömningar. Du kan ta dessa 13 nycklar och komma fram till en annan slutsats än Lichtman, alltså är de godtyckliga. Nu börjar du förövrigt låta som alla andra högertroll i tråden, du börjar sakna originalitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Men det finns fler exempel också, till exempel att Lichtman menar att Trump kommer att förlora valet pga coronaviruset. Fo' real nigga? Jag menar, tror Lichtman på fullaste allvar att coronaviruset hade spridit sig mindre under Hillary? Samma Hillary som tyckte att det var "offensive" att Trump ville neka 1.5 miljarder muslimer, amerikanskt medborgarskap? lol.
Som sagt ingen vettig människa tror väl att hur det hypotetiska resultatet under Hillary hade blivit påverkar hur folk tänker rösta? ”Farsan gick bort efter han skitit i att hålla social distans eftersom Trump inte tyckte Covid var så farligt, men han hade nog dött under Hillary med, så jag röstar på Trump!” Jo, men tjena. Hade han varit bättre på att hålla ett sammanhängande budskap och uttrycka lite riktig empati så hade han nog klarat sig mycket bättre, men som det är nu kommer han definitivt straffas av Covid.
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Om du med "nazist" menar pro-vit så är jag väl nazist då, lol. Men ärligt talat så är ju "nazist" bara en oseriös tramsterm, det är du själv medveten om. Vad ni vänsterungar egentligen menar när ni säger/skriver nazist, är helt enkelt "monster". Gör inte dig själv till en politiskt korrekt karikatyr, är mitt råd. Här försöker vi ändå diskutera som vuxna, och då krävs det lite seriositet och intellektuell ärlighet.
Och du menar på fullaste allvar att du argumenterar som en vuxen människa? Du kallar andra för idioter i var och varannan post och kommer med barnsliga översittarfasoner. Även om du är intelligent verkar du ju ha stannat emotionellt i den yngre tonåren. Sådant här postar du i nationlismforumet i försvar av SD:
Citat:
Är du betald av sjuklövern eller bara ett simpelt troll? Eller rättare sagt, är det cucklövern som betalar dig? Nog för att SD inte är det mest radikala hardcore nationalistpartiet man kan hitta, men cuckade svenska politiska partier representeras av sjuklövern, där Vänsterpartiet är värst och Kristdemokraterna är det minst cuckade av sjuklövern.
I den utsträckningen som SD framstår som cuckat så beror det på att SD bara anpassar sig och pratar efter hur svennebanan fungerar och tänker. Svennebanan är liksom inte någon Breivik, Brenton Tarrant eller Alex Linder osv. Man kan inte vinna svenska politiska val genom att snacka om att folkmörda alla icke-vita osv, det är knappt att man kommer någonstans om man börjar snacka om återvandring, just därför SD är försiktigare än AfS med att diskutera återvandring.
Svennebanan gillar baby steps.
Med andra ord är du ingen vanlig liten SD:are utan långt mer extrem än dessa. Både nazist och ”monster”, om du föredrar detta skulle nog funka för många mainstream människor för att beskriva sådana åsikter. Jag undviker monster, då jag inte är så dramatisk och inte tycker du är det minsta läskig. Pro-vit räcker dock inte riktigt hela vägen. Så jag håller mig till nazist då det verkar trigga dig. Vad föredrar du att kalla dig om du ska vara ärlig?
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Ja det är ju typiskt er mainstreamtänkare att alltid skylla på "the top dog".
Håller med om att Hillary hade skött optiken bättre, men vad spelar optiken för roll när minst lika många hade smittats/dödats ifall hon vore president idag? Republikanerna hade ju då skyllt coronapandemin på henne, osv. Detta är oseriöst beteende,0 och opportunistiskt om något.
Det här tramset orkar jag inte svara på (att du inte fattar att coronavirusets spridning i USA inte har med Trump att göra och "liberala gränser" hade spridigt COVID-19 i USA ännu mer med Hillary som president, får stå för dig).
Ja, båda partierna använder den ammunition de har för att angripa det andra partiet, så funkar det i USA. Givetvis har USA ett jobbigare läge än många andra länder i Covid-tider eftersom de är ett stort land med stater som alla har hög grad av självbestämmande. Återigen, hypotesen om vad som hänt under Clinton är fullständigt ointressant, jag säger varken eller, det är du som sitter och gissar och behandlar dina egna gissningar som någon slags vedertagen sanning.
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Fast Trump verkar ju ha vänt en del på arbetslösheten och ekonomin nu den sista tiden. Inte så som det var innan COVID-19 men de flesta inom hans väljarbas förstår att när coronaviruset är över om något år eller så, så kommer han att fortsätta på det spåret han var på före coronaviruset, alltså satsa på jobb, ekonomin och avregleringar osv (vilket förresten är dåligt; regleringar är bra skit, men du vet hur efterblivna republikaner är med deras "konservatism").
...Samtidigt så når Covid nya toppar och sjukhusen är överbelastade i många stater. Håller med dig om regleringar, i alla fall i USA där nästan allt är så avreglerat att det är absurt en av anledningarna till att jag vill att Trump ska åka är avregleringar inom miljö.
Kapade en massa bladder, då jag inte känner att jag har något att kommentera. Kul att du vill se Tucker Carlson som nästa presidentkandidat, att det ska fortsätta ljugas om invandring är din främsta prioritering för USA?
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Allt det sagt, när börjar valet imorgon? Blir spännande att se vem som har rätt mellan Lichtman och Norpoth!
Har dålig koll på svenska hålltider, Jag sitter i Asien. För min del stänger vallokalerna i USA onsdag morgon lokal tid för mig blir perfekt till kaffet. Norpoth har garanterat fel, som max tror jag Trump får liknande resultat som 2016, möjligtvis någon stat till, men då ska opinionsundersökningarna har historiska felmarginaler som alla faller i Trumps favör. Tror Biden vinner detta, men vi får se.