2020-11-02, 22:40
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8585
Nej jag har inte testat någon annan leverantör.
Jag tecknade abonnemanget för bara några dagar sedan, och jag har inte fått det att fungera på boxen fast kanalerna finns där och allt ser ut att stämma.

Installera en annan app, typ Smart Iptv eller Iptv Extreme på boxen. Bara för att bekräfta att det funkar på boxen. Då kan vi fokusera på problem inom Tivimate-appen.
2020-11-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kolla om du kan välja att ändra ändelsen på din m3u-länk till m3u8 istället för ts.

(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)

Jag har provat det nu och det hjälpte inte heller.
Tack ändå.
2020-11-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Är inga problem med den leverantören du tänker på kontra Tivimate... Vet inte riktigt var du fått det ifrån men iallafall, Nej.
Läs inlägget ovanför ditt där jag länkar till inlägget.
Så jo... Folk har haft problem med den leverantören i kombo med Tivimate.
2020-11-02, 23:04
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Jo, om man kör fel output. Då får man felmeddelandet "UnrecognizedInputFormatException".

Ganska långt från Error 401 (not authorized), som användaren har i detta fall...
2020-11-02, 23:09
Medlem
Citat:
Jo, om man kör fel output. Då får man felmeddelandet "UnrecognizedInputFormatException".

Ganska långt från Error 401 (not authorized), som användaren har i detta fall...

Exakt... Då har väl folk som kört med de två ihop haft problem?

Du skrev ju att det inte var några problem mellan de två.
Normalt sett så klarar ju Tivimate av .ts utan problem.
2020-11-02, 23:19
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Citat:
Exakt... Då har väl folk som kört med de två ihop haft problem?

Du skrev ju att det inte var några problem mellan de två.
Normalt sett så klarar ju Tivimate av .ts utan problem.

Med den logiken har alla leverantörer problem med Tivimate. Om kriteriet är att en användare ska ha fel inställning = leverantören har problem med Tivimate. Det är ett ickeproblem. Vill du chatta mer om det?
2020-11-02, 23:21
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8585
Jag har provat det nu och det hjälpte inte heller.
Tack ändå.

Antar att du testat redan, men rensa boxens cache minne och göra den strömlös ett tag skadar inte att prova...
2020-11-02, 23:27
Medlem
Citat:
Med den logiken har alla leverantörer problem med Tivimate. Om kriteriet är att en användare ska ha fel inställning = leverantören har problem med Tivimate. Det är ett ickeproblem. Vill du chatta mer om det?

Hur menar du nu?
Alla har ju inte det problemet.

Killen i min länk testade en annan leverantör och då funkade det med den m3u-länken med .ts på slutet.

Jag kör Tivimate på sovrumstvn.
Vet flertalet andra som köra samma kombo utan problem med standardlänken.
Inga som behöver byta till m3u8.

Men chatta du på. Du började ju ifrågasätta. 🤷‍♂️
2020-11-02, 23:31
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Hur menar du nu?
Alla har ju inte det problemet.

Killen i min länk testade en annan leverantör och då funkade det med den m3u-länken med .ts på slutet.

Jag kör Tivimate på sovrumstvn.
Vet flertalet andra som köra samma kombo utan problem med standardlänken.
Inga som behöver byta till m3u8.

Men chatta du på. Du började ju ifrågasätta. 🤷‍♂️

Funkade även med den ursprungliga leverantören med .ts sen. Så nej det är inget problem och vi kan släppa den teorin. Speciellt när det inte ens är samma felkod nu. 401 vs. output format error. Är väl inte så jävla märkligt jag ifrågasätter då när du vill dra det till något negativt om en annan leverantör än den du representerar. Det var ett halmstrå utan dess like.
2020-11-03, 14:19
Medlem
Hur stor skillnad är det på att använda en box som exempel Formuler z8 och en app på tvn använder smart stb men ibland så hänger inte ljudet med på en del kanaler. Funderar på att köpa en sån box?
Har för övrigt snabbt internet med kabel direkt till tvn så det är inget fel på det.
2020-11-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Hur stor skillnad är det på att använda en box som exempel Formuler z8 och en app på tvn använder smart stb men ibland så hänger inte ljudet med på en del kanaler. Funderar på att köpa en sån box?
Har för övrigt snabbt internet med kabel direkt till tvn så det är inget fel på det.

Väldigt stor. Däremot behövs inte en sådan ”dyr” box.

Men det behöver inte betyda att allt kommer fungera perfekt, det gör det iofs aldrig med iptv ändå
2020-11-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Väldigt stor. Däremot behövs inte en sådan ”dyr” box.

Men det behöver inte betyda att allt kommer fungera perfekt, det gör det iofs aldrig med iptv ändå

Nej det är väl så att det ska vara "småfel" mest hela tiden med vissa kanaler antar jag när det kommer till iptv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in