2019-05-13, 20:48
Medlem
Dessutom så får man dessa hajpade "premium" operatörer för ca 70 euro år på tex Ali e****ss. At betala över 80 euro/år är alltid överpris.
2019-05-13, 22:16
Medlem
Browndawgs avatar
Jaha då spårade denna tråd till pajkastning också. Många hade ju väldiga problem med Cmore sportkanaler ganska nyligen hos de två stora mainstream-leverantörerna. Man hade loopar och allt möjligt i sändningarna. Om jag inte minns fel var det kring shls slutspel.

Jag personligen var då ganska nöjd att ha betalat lite mer, då jag inte upplevde problem alls. Samma när problemen på Viasat motor upplevdes hos andra.

Men vem vet, nästa gång kanske det är tvärt om.

Försöker inte kasta skit på dessa, berättar bara ärligt om mina upplevelser.

Har inte en tvekan om att dom ni pratar om fungerar tillfredsställande för dom flesta. Men där och då gjorde det inte det för många. Med det sagt, samtliga leverantörer har problem ibland, oavsett hur premium det ska till att vara. Det får man vara beredd på.
2019-05-13, 22:35
Medlem
Bambuelos avatar
Måste ju vara dagens skämt att skriva R***d och W***d i samma mening.
2019-05-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambuelo
Måste ju vara dagens skämt att skriva R***d och W***d i samma mening.
Jag har båda, ingendera är felfri och båda har haft problem med vissa kanaler men detta är iptv och inte kabel eller satellit.

Dessutom beror det på vilka kanaler man tittar. Har inte hittat nån med bra och stabila Finska kanaler. Gillar dock den som har Tv Finland i sin fiska kanal lista.

Har prövat väldigt många, ingen operatör är helt felfri men över 99% så fungerar de flesta,.

Jag tycker att man ska satsa sina ägg i olika korgar om man behöver flera linjer.
2019-05-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAceOfHearts
Fan snackar du för skit egentligen?

Absolut inget fel på R***d ...

Bara för att du är återförsäljare för andra leverantörer så behöver du inte snacka skit om de som funnits länge.

Enda anledningen till att du snackar skit och rekommenderar annat är för att du har en större marginal när du säljer abonnemang hos de andra leverantörerna.

Till er andra som inte är så insatta i IPTV så kan jag säga till er att dessa återförsäljare har en betydligt större marginal (minst dubbelt) när de säljer abonnemang hos de andra leverantörerna, därav favoriseras dessa och återförsäljarna snackar skit om R***d.

R***d säljs för max 800 kr och inköpspriset för denna ligger mellan 600-650 kr

Återförsäljarna försöker hajpa de andra leverantörerna för att det ska tyckas att man köper "premium" abonnemang. I själva verket är de flesta mer eller mindre likvärdiga.

Ni ska också veta en grej till och det är att återförsäljarna har samma inköpspris på de hajpade "premium" leverantörerna som de har när de köper in R***d, alltså mellan 600-650 kr, för att sedan försöka sälja dessa för 1000-1500 kr!

Snälla lägg ner skitsnacket nu. Jag har varit med i utvecklingen av IPTV sedan många år tillbaka, och långt innan ens R***d eller andra leverantörer ens kunde leverera svenska kanaler via IPTV.

Jag vet vad jag snackar om. Alla andra som snackar skit gör det bara för egna intressen!

En sak ska du ha klart för dig. R***d o G*n är inye i närheten av de du nämen som premiumpaket. Helt annan utformning vad gäller Vod och att det mer eller mindre är anpassade för oss i Norden då det är skanfinaver som driver dey och deyär i deras intresse att det fungerar för oss framförallt.Om du är så insatt som du säger så skulle du inte ens säga så? Har kört de flesta leverantörer i åratal så jag vet också en hel del kan jag lova. Så undrar vem som borde skippa skitsnacket?
2019-05-14, 15:54
Medlem
Undrar varför inte dessa "premium" operatörer inte har timeshift på de flesta svenska kanalerna då det finns billigare alternativ som har det.
2019-05-14, 19:23
Medlem
IPTV, standardfrågor

Hej. Ber om ursäkt för att jag postar något som helt enkelt måste ha diskuterats förut men jag får inte ordning på det. Tänkte överraska en kompis som hjälpt mig mycket med en iptvutrustning. Grehen är bara att jag inte får ordning på hur jag ska gå tillväga. Har en Rasp Pi som jag tänktr använda men nu visade det sig att killen redan har en apple tv och förmodigen hellre kör genom den. Jag vill nu landa ett iptvabonnemang som har sport i allmänhet men F1 och indycar i synnerhet. Hur gör man? Det verkar bara finnas en massa providers som jag inte får ordning på som erbjuder samma tjänst. Och så var det VPN, det bör man väl också lägga på va?
2019-05-15, 17:56
Medlem
Har en TV med operativsystemet opera där den enda IPTV appen som finns är smart-stb. Denna har fungerat med en av de större IPTV-leverantörerna, men då de haft mycket besvär med lagg och kanaler som loopar bytte jag till en annan leverantör. Tyvärr får jag dock då endast ljud och inget bild på sändningarna på appen, de fungerar dock i VLC så inget fel på sändningarna.

Har förmodat att det helt enkelt är TVn:s mjukvara som är kass, så har bestämt mig för att köpa en fire stick eller tvip 605. Fire sticken kostar ungefär halva priset jämfört med boxen och går samtidigt att använda till betydligt mer än bara IPTV, så känns spontant som det bättre köpet. Någon som har erfarenhet av båda och kan jämföra? Är stickan tillräckligt för att kolla vanlig IPTV?
Har dessutom hört att 4k versionen på stickan har en del barnsjukdomar som ställer till det med IPTV, någon som vet om detta är löst?
2019-05-15, 18:33
Medlem
Verbal.Kints avatar
Behöver man sitta på VPN om man ska köra IP-tv?
2019-05-15, 18:50
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Behöver man sitta på VPN om man ska köra IP-tv?
Nej. Dom flesta tillåter inte det.
2019-05-15, 19:29
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Nej. Dom flesta tillåter inte det.

Tack!
2019-05-15, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadyGagagah
Hej. Ber om ursäkt för att jag postar något som helt enkelt måste ha diskuterats förut men jag får inte ordning på det. Tänkte överraska en kompis som hjälpt mig mycket med en iptvutrustning. Grehen är bara att jag inte får ordning på hur jag ska gå tillväga. Har en Rasp Pi som jag tänktr använda men nu visade det sig att killen redan har en apple tv och förmodigen hellre kör genom den. Jag vill nu landa ett iptvabonnemang som har sport i allmänhet men F1 och indycar i synnerhet. Hur gör man? Det verkar bara finnas en massa providers som jag inte får ordning på som erbjuder samma tjänst. Och så var det VPN, det bör man väl också lägga på va?

Välkommen.

Rent allmänt så försöker vi ge varandra stöd och support i denna tråd men vi diskuterar inte providers. Då stängs tråden. Du får Googla, Reddit är också en rätt ok källa. Vi kan t.ex ibland diskutera om ***'-tjänst är nere och om andra upplever samma problem men där går gränsen.

När det kommer till Apple TV så är det GSE som gäller, finns kanske andra men antar det inte är så svårt att söka på IPTV i AppStore? :P VPN är inget nödvändigt och många leverantörer gillar det inte (för man byter IP hela tiden...) sen om man byter MAC hela tiden där är jag lite osäker. Vet inte om providers spanar på MAC:en eller IP:n eller en kombination av detta. Men att på ett konto köra 7 olika streams brukar gå bra men räkna med en ban efter några dagar...
Ha de fint

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in