Citat:
Ursprungligen postat av
winningfeast
Jag håller med dig till viss del, dock är jag inte säker på att han hade legat bra till i opinionsmätningarna även om COVID-19 inte hade skett, eftersom att han har legat risigt till i opinonsmätningar redan innan pandemin hände.
Om han förlorar så tror jag snarare det handlar om att media har varit duktiga att svartmåla honom och kritisera honom, trots att han har levererat väldigt mycket för det amerikanska folket men jag tror inte opinionsmätningarna kommer att vara helt rätt på valdagen men det återstår att se, inte många timmar kvar nu.
Jag tror helt ärligt att om Covid-19 inte hade skett så hade Trump garanterat blivit omvald med Biden som motkandidat.
Grejen är den att Covid-19 hanteringen har varit så pass urusel att jag inte kan finna ett adekvat ord för det, speciellt efter att det framkom att han redan visste hur illa det skulle kunna komma o bli i Januari.
Hade Trump sett till att skapa en gedigen förberedelse och stängt ner alla flyg in till USA för att sedan kämpa för att få igenom en god ekonomist stödpaket redan från början innan alla började bli av med sina jobb osv så hade USA varit mycket, mycket mer redo att hantera det hela