2020-11-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Att sätta en slant på Trump var fjärde år kan svårligen tolkas som fixering vid spel.

Däremot tycker jag det vore trevligt att veta vart man har folk i en diskussion på Flashback, att veta att folk som faktiskt håller på Biden också visar att så är fallet och att folk som håller på Trump också visar att så är fallet. Det skänker en legitimitet till åsikterna.

Jag tror och hoppas att Biden vinner, men jag tror samtidigt att oddsen är för höga på Trump, så jag satte en slant på honom. Där har du mig!
2020-11-02, 21:50
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har tittat lite på Ohio och faktiskt hade China-Joe ledningen där i alla OU som kom fram till den 15 oktober. Ibland en kraftig ledning. Nu leder Trump i sammanvägningarna där och kommer mycket troligt att vinna den staten. Vi har:

Research Co. Trump 47%--China-Joe 47%
Atlas Intel Trump 50%--Sleepy Joe 47%
Rasmussen Trump 49%--Creepy Joe 45%

Joe Biden har små möjligheter att vinna Ohio. Den stat som nu är svårast att få grepp om är faktiskt Pennsylvania. Det finns ju gott om tid kvar och det bör klarna i morgon kväll svensk tid, man får gå på dom sista tendenserna där och så TRUMPA på lite extra för att komma rätt i tillvaron.

Oroväckande att Trumpen inte knappat in mer. Men hur ska man tolka allt!? Förtids/Mail-in!? Fördel Trump valdagen, men vad betyder det i TOTALEN!?
2020-11-02, 21:50
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Nu håller vänsterextrema falanger inom BLM/Antifa på med att blockera vallokaler så vanligt folk inte kan gå och rösta.

Sjukt hur radikala demokraternas falang har blivit.

https://twitter.com/soul_katz/status/1323357255299981313?s=19

Men enligt vissa här i tråden så är det Trumpsupportrar som är våldsamma och försöker fuska
Jag står fast vid min övertygelse att om man är starkt emot Trump så är man en eller två av följande:

1) Hopplöst oinformerad/missinformerad
2) Psykiskt instabil

Det ena utesluter inte det andra
2020-11-02, 21:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Så om en anonym människa på ett forum beter sig om en idiot anser du det fullt befogat att bete dig lika idiotiskt, och dessutom komma med lika inbilska sanningsanspråk, med andra ord? Ja, inte för att jag är förvånad, precis.

Hörru ditt gamla ljusugnsbröd, vinner Bidén imörga eller blir det fyra år till med sans, balans och värdighet från POTUS?
På P1 lät det som att det lutar åt Bidén.
2020-11-02, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Jag tror och hoppas att Biden vinner, men jag tror samtidigt att oddsen är för höga på Trump, så jag satte en slant på honom. Där har du mig!

Bra då vet vi vart vi har varandra
2020-11-02, 21:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det medför helt klart miljöproblem men det bör också ha höjt värdet på mycken mark om man bara ser det ekonomiskt och inte miljömässigt.

Sverige har också oljeskiffer i Västergötland men fyndigheten är nog för liten.

Jo absolut, det är lite därför fracking är något som diskuteras och inte något som redan är avvecklat, men problemet är att dricksvatten håller redan på att bli en lyxvara i USA tack vare förstörda grundvattenreserver, USA om något land bör verkligen se över för och nackdelarna med detta istället för att bara göra oljebolagen glada
2020-11-02, 21:54
Medlem
winningfeasts avatar
Dan Kildee (Demokrat i Michigan) var med i Fox News alldeless nyss och tror precis som programledaren att det kommer att bli små marginaler vem som vinner i Michigan precis som under 2016 där Trump vann med endast 11 000 röster, det kommer att bli en nagelbitare i visa delstater oavsett vem man hejar på det kan jag nog garantera.
2020-11-02, 21:54
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Det är ju du som kastar sten i glashus.

Du kommer in i en tråd som berör presidentvalet i USA (det första valet på fyra år som avgörs imorgon) och reagerar på att folk är "besatta" av ämnet, samtidigt som du själv har Tegnell som avatar och då rimligen själv är besatt av Covid-19.

Skillnaden är att du möjligtvis förlorat jobbet pga covid men kommer inte göra det oavsett vem som vinner i USA. puss på dig
2020-11-02, 21:56
Medlem
Nixters avatar
Arizona Update

ARIZONA KLART FÖR TRUMP!
Grym kross av Republikanerna idag. Nu är "gapet" endast 6000 personer, och för den som inte vet detta så har Republikanerna ett normalt 70/30 övertag på valdagen.

De två stora områdena är Maricopa county där Republikanerna redan nu leder med 3% det andra området är "landet" (om man summerar alla dessa små countys) dessa är 80% Republikanskt.

För de Antifa medlemmar här på forumet som innerligt vill göra världen Kinesisk, så kan jag be Er titta på den procentuella delen röster som lagts Dem 67% och Rep 60%, Rep har alltså slutligen ett högre valdeltagande. DET BLIR KROSS!

Riktigt bra att kunna ta hem denna stat så tidigt.

https://www.saguarostrategies.com/arizona-ballot-returns

Hindenburg Poff Poff, Så mycket för dina polls.
Senast redigerad av Nixter 2020-11-02 kl. 22:04.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Va intressant att du tycks veta något kring detta.

Pennsylvania
1.) Hur många jobbar inom olja ?
2.) Hur många jobbar inom gruvindustrin (Biden vill lägga ned kol, remember)
3.) Hur många jobbar inom företag som helt eller delvis jobbar med tjänster och service* i Pennsylvania som drabbas om 1+2 tvingas lägga ned ?

Energi är frågan som avgör Pennsylvania och det som gör att Trump nu vinner där.

*Ta Volvo Cars som exempel, man har 24.000 anställda i Sverige. Ändå tror många att hela Göteborgsregionen som helhet få mycket tufft utan Volvo som draglok. Den industri du pratar om i Pennsylvania är i paritet mångdubbelt större. Försök nu ta till dig detta, lär dig något och se att allt har ett sammanhang.

Det finns ingen framtid inom kolindustrin, trots att Trump faktiskt gav kolindustrin hjälp under sina första år som president så lades en hel del gruvor ner.

Det är helt enkelt en utdöende resurs just för att det är allt färre företag i USA som använder sig av det för att inte tala om att oljebolagen själva har börjat forska inom förnyelsebar energi så även de vet om att för eller senare så måste man gå över annars dömer man USA till att bli ett U-land när oljan väl tar slut eller enbart förbrukas av så pass få länder att dess värde försvinner
Medlem
ziracorns avatar
Tror PA sänker the Donald. Wisconsin är kört. Michigan kört. Trumpen vinner Ohio, Arizona, NC, Georgia och Florida. Vad hjälper det?
2020-11-02, 21:59
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Tror PA sänker the Donald. Wisconsin är kört. Michigan kört. Trumpen vinner Ohio, Arizona, NC, Georgia och Florida. Vad hjälper det?

Ja han kommer inte ta det.
Som tidigare nämnt i tråden så har t.ex. kolgruvor lagts ned trots Trumpens försök till assistans. Han borde ha gjort mer för PA

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in