2020-11-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nu är det skillnad på antikroppstest och antigen test. Ursäkta att jag rörde till det för att jag läste för snabbt.

OK, ingen fara. Men som jag förstår på både dig och andra är falskt negativt vanligare än falskt positivt, och troligen behövde man åka och testa sig.
Låter ändå hyfsat lovande, siffran på 1,1% kunde ha en värre bakgrund.
Citera
2020-11-02, 21:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Totalt Lockdown i Stockholm och de andra värst drabbade städerna är det som behövs. Annars det blir som Frankrike.
Högskolor och gymnasium hållas på distan, obligatorisk munskydd, stänga alla affärer förutom livsmedel och apotek, ingen ska ut om de inte ska köpa mat eller medicin.
Kosta vad det kostar.
Det är det enda sättet att få smittspridningen under kontroll.
Snart blir alla sjukhus överfyllda och folk kommer att lida utan sjukvård hemma.
Samma som hände i våras i olika äldreboende fast nu i större skala för vanlig folk.

Jag tror du har rätt. Det kan låta drastiskt, men det är nog vad som behövs.
Såg på Vetenskapens Värld nu på TV. Det är en skrämmande sjukdom detta. Jag råder alla att göra vad de kan för att inte bli smittade. Tag inga risker. Gör ALLT för att skydda er själva. Denna sjukdom är ingen lek, eller någon jävla förkylning. Väldigt många kommer få men för livet efter att ha blivit nedsmittade. Det är jättevanligt och man tror att redan 1 miljon i Sverige har varit smittade, eller är smittade.
Citera
2020-11-02, 21:25
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, känns som att de med symptom inte var välkomna, även om det säkert var några som trotsade det och gick dit med symptom.
Alla var välkomna och de som ej testade sig fick en obligatorisk självkarantän i 10 dgr.
Citera
2020-11-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Såg på Vetenskapens Värld nu på TV. Det är en skrämmande sjukdom detta. Jag råder alla att göra vad de kan för att inte bli smittade. Tag inga risker. Gör ALLT för att skydda er själva. Denna sjukdom är ingen lek, eller någon jävla förkylning. Väldigt många kommer få men för livet efter att ha blivit nedsmittade. Det är jättevanligt och man tror att redan 1 miljon i Sverige har varit smittade, eller är smittade.
Ja det skulle kunna stämma med en dödlighet på 0,6 procent.
Citera
2020-11-02, 21:29
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Det som stör mig är att unga personer som kan få Covid19 tror att det är en vanlig förkylning, och sedan är det bra. Det är inte så enkelt utan den här Covid-19 kan skada så mycket för den är inte en vanlig influensa, den är 100ggr värre och låt dig inte bli smittad.
När smaksinnet är borta för de som överlever så är det illa, eller de som överlevt en IVA och ska försöka börja gå igen, det är inte ett vanligt virus!
Citera
2020-11-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Alla var välkomna och de som ej testade sig fick en obligatorisk självkarantän i 10 dgr.

Jo, men det är ju underförstått överallt att man inte ska röra sig med symptom. Det hoppas jag verkligen att de också var tydliga med, särskilt då folk köade till tester. Annars har vi en ny Tjeckien-fest. Dock tror jag att merparten av de med symptom, särskilt de med kraftiga symptom, inte gick dit.
Citera
2020-11-02, 21:35
Medlem
Citat:
Jo, men det är ju underförstått överallt att man inte ska röra sig med symptom. Det hoppas jag verkligen att de också var tydliga med, särskilt då folk köade till tester. Annars har vi en ny Tjeckien-fest. Dock tror jag att merparten av de med symptom, särskilt de med kraftiga symptom, inte gick dit.

Jag vill se en likadan övning i Sverige. Testa alla och de som inte kommer till test får hålla sig hemma i tio dagar. Det skulle göra skillnad!
Citera
2020-11-02, 21:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det skulle kunna stämma med en dödlighet på 0,6 procent.

Ja, det ger oss 6 tusen döda.
Citera
2020-11-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag kan säga att det kommer att inte att hända i den ordningen du nämner, däremot kommer det hända i den här ordningen att sjukhus kommer att bli överfyllda och även IVA innan det kommer någon restriktion gällande levernet här i Svedala.
Smittan kommer att öka och till slut så gör man en sk. nedstängning men för sent.
Ja, första ska flera tusen människor dö tills nån dyker upp och säger att det fanns lite lite brister i strategin!
Citera
2020-11-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag vill se en likadan övning i Sverige. Testa alla och de som inte kommer till test får hålla sig hemma i tio dagar. Det skulle göra skillnad!

Om det finns resurser, så absolut. Med tydliga direktiv att de med symptom inte ska gå dit.
Citera
2020-11-02, 21:38
Medlem
Citat:
Om det finns resurser, så absolut. Med tydliga direktiv att de med symptom inte ska gå dit.
Självklart inte, de har ju tio dagars hemkarantän ändå!
Citera
2020-11-02, 21:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det som stör mig är att unga personer som kan få Covid19 tror att det är en vanlig förkylning, och sedan är det bra. Det är inte så enkelt utan den här Covid-19 kan skada så mycket för den är inte en vanlig influensa, den är 100ggr värre och låt dig inte bli smittad.
När smaksinnet är borta för de som överlever så är det illa, eller de som överlevt en IVA och ska försöka börja gå igen, det är inte ett vanligt virus!

Kan bara hålla med. Det har varit stort fokus på de 6000 som dött och det är förstås naturligt. Men man får heller inte glömma bort alla de 25-100 tusen som drabbats av långtidscovid i Sverige. Den vårdskulden kommer bli abnorm. Det är verkligen viktigt att hålla ned spridningen av detta fruktansvärda virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in