Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
Varför
sär skriver du? Varför kommaterar du så märkligt? vad menar du med 'vi är lingvist'? Skriver du inte på ditt modersmål?
Vad jag haft är relevant, tidigare erfarenheter ger en bild av t ex kvaliteten av ett fordon, och de franska bilar jag haft har sugit, vilket är av relevans för TS, som söker att bra aternativ i Golfklassen. Citroën är ett alternativ, men inte ett bra alternativ, liksom övriga franska bilar. Min rekommendation är Skoda i den storleks- och prisklassen.
edit: här är en sammanställning som visserligen har några år på nacken, men man ser tydligt hur franska tillverkare dominerar botten på listan:
https://teknikensvarld.se/nyheter/konsument/basta-och-samsta-bilarna-enligt-bilprovningen-128896/
Lustigt, du presenterar en lista där majoriteten är Svenska och Amerikanska bilar som ett bevis på att Citroen är dåliga, trots att det endast är en enda Citroën med i botten ... Vilken bra poäng du gör med den 12 år gamla listan. PSA, som äger Citroën, är ju en av de stora biltillverkarna i världen. De har generellt ryckt upp sig i kvalitet de senaste 10-15 åren. (det har även Renault, som ju faktiskt hade nästan lika många bilar som Volvo på listan, men bara nästan, utan att ha räknat Chrysler skulle jag nästan säga att de var sämst för 12 år sedan).
Citat:
Ursprungligen postat av
george.sthlm
haha, har du provat byta glödlampa på en C4 ?
du måste montera bort hela fronten ( kräver specialverktyg ) för att kunna byta
lampa i strålkastaren. Prova det på en mörk landsväg i november.
Du har inte heller bytt en glödlampa på en C4 märker jag, du fabulerar å det grövsta. Det är fult att ljuga, vet du inte det?
TS: För att lägga in ytterligare kandidater så skulle jag säga att Peugeot 308 generation 2, 2014-, är en trevlig bekantskap, den har ju lite annorlunda layout av instrument och ratt, men den är rolig, bekväm, tyst och billig i drift och jämfört med VW så håller den minst lika bra kvalitet.