2020-11-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Alltså anmärkningsvärt att en antagligen medelålders man genomgår lungtransplantation pga SARS Covid-19.

Vad säger du om snart 1000 personer på sjukhus?

Inget att "bry" sig om?

Friskis och svettis har öppet, följer FHM´s "rekommendationer" dvs,

"Armlängds avstånd mellan motionerarna"

I ett rum på 7x7 meter med 20 cyklar.

Ska du ner dit?

Sugen på ny lunga?

Återigen. Det är ett undantagsfall.

Tro det eller ej, men jag är medlem på friskis. Är ca 200m från min lägenhet. Kommer att pallra mig dit idag runt 18:00.
Citera
2020-11-02, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Tro det eller ej, men jag är medlem på friskis. Är ca 200m från min lägenhet. Kommer att pallra mig dit idag runt 18:00.

Motionera utomhus.
Senast redigerad av snuttis 2020-11-02 kl. 15:28.
Citera
2020-11-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Kör gärna spinning och komplettera med lite körsång några gånger i veckan för att motionera lungorna. Ta gärna med dig de andra förnekarna på dina eskapader och rapportera sedan i vår hur det gick.

För att vara allvarlig så är det verkligen helt obegripligt om man fortfarande verkligen kör spinningpass nu när andra vågen börjar skölja över oss. Man borde mäta IQ på de som deltar. Definitivt under 100 i genomsnitt.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har vi nån uppskattning hur det kommer se ut imorgon när ett antal regioner redan uppdaterat siffrorna?
De regioner som uppdaterat siffrorna har ganska långt fördubblat antalet nya fall sedan senaste vecka. Man kan anta att det är liknande hos de som inte rapporterat. Så minst 9000 nya fall kommer att rapporteras imorgon när man senaste tisdag rapporterade drygt 5000.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Corona-paniken sprider sig i utbildningsväsendet.

Kanske dags att börja rekommendera munskydd...

Det gäller ju att vara PRO-aktiv....som bekant...

Missa inte Uppdrag Granskning på Onsdag.
Jag tyckte att de sa uppdrag granskning om två veckor ( i ondags då det handlade om debaklet i äldrevården )?
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-11-02 kl. 15:45. Anledning: Stavning lol
Citera
2020-11-02, 15:27
Medlem
Citat:
Alltså anmärkningsvärt att en antagligen medelålders man genomgår lungtransplantation pga SARS Covid-19.

Sällsynt men det görs, om Ecmo inte hjälper.

https://www.today.com/health/man-needs-life-saving-double-lung-transplant-after-getting-flu-t169952

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9mBM25/han-halls-vid-liv-av-maskinen
Citera
Medlem
Citat:
Jösses.

Vad ska man säga.

Motionera utomhus.

Jag går också på gymmet, jag har redan haft Covid och vill gärna ha lite mer smitta för att trigga immunförsvaret så att jag får tillbaka antikropparna. Jag kommer garanterat att få det igen framöver, men just nu vill jag gärna hålla igång immunförsvaret istället.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det hade inte varit svårt att stoppa inresor till Sverige heller. De allra, allra flesta resenärer från utlandet, kommer antingen till våra internationella flygplatser eller över Öresundsbron. Och sedan en mindre grupp till vissa stora hamnar, som Göteborgs hamn t.ex.. Det hade räckt att stoppa den införseln. Ytterst få hade kommit med segelbåt ifrån Italien eller Kina, och lagt till vid någon liten, obevakad hamn. Eller vandrat in över gränsen genom skogen eller fjällen (speciellt som vi hade smittan före både Finland och Norge).

Hur lång tid tar det att segla från Italien respektive Kina? Ifall res-tiden är längre än inkubationstiden, så behöver vi knappast bekymra oss om sjöfarare som kommer i egna småbåtar. På större fartyg kan det däremot finnas en risk att smittan cirkulerar bland passagerarna, och att tiden ombord därför inte kan räknas som tid i karantän.
Citera
2020-11-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Kör gärna spinning och komplettera med lite körsång några gånger i veckan för att motionera lungorna. Ta gärna med dig de andra förnekarna på dina eskapader och rapportera sedan i vår hur det gick.

För att vara allvarlig så är det verkligen helt obegripligt om man fortfarande verkligen kör spinningpass nu när andra vågen börjar skölja över oss. Man borde mäta IQ på de som deltar. Definitivt under 100 i genomsnitt.

Man kan faktiskt gå till friskis och svettis och träna utan att dö. Tro det eller ej, men det går! Det är ungefär lika stor risk som när du handlar dina cigaretter och red bull på ICA.
Citera
2020-11-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tyckte att de sa updrag granskning om två veckor ( i ondags då det handlade om debaklet i äldrevården )?

Ja, det har du förstås rätt i. USA-valet kommer emellan. De är väl så SVT prioriterar. USA:s morotsman är viktigare än svenska gamlingar.
Citera
2020-11-02, 15:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Tegnell om Uppsala

Joo men vi ser en klar förbättring sedan vi införde åtgärderna.

Uppsala om Uppsala,

Mellan den 26 oktober och 30 oktober och i snitt har cirka 150 personer per dag testats positivt för covid-19, en fördubbling jämfört med för någon vecka sedan.
Ja, det var verkligen goddag yxskaft då Tegnell uttalade sig om Uppsala i torsdags, bara två timmar senare höll Uppsala sin PK för att informera om läget och de var mycket mycket oroade.

Så olika folk kan uppfatta saker och ting, det är märkligt men ej förvånande.
Citera
2020-11-02, 15:32
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Irrelevant. Corona fyller sjukhus till bredden och man får flerdubbla IVA-platserna osv. Om man inte kraftigt motverkar corona så brakar sjukvården ihop totalt och dödligheten skjuter i höjden även i cancer, infarkter osv. Vi har inte stött på något liknande sedan spanska sjukan. Vad som hände 96 och 2000 kan den där stofilen stoppa upp i häcken.

Sluta fabulera och sprida skräck. Läs på istället.. FAKTAFÖRNEKARE!!!

Beroende på källa dog det allt från 2%-5% av världens befolkning i Spanska Influensan.
1918 hade världen en befolkningsmängd på ca 1,8 Miljarder människor och antalet döda varierar beroende på källa men en återkommande siffra är 50 miljoner.. dvs ca 2,8%

Med en dödlighet på 2,8% hade dagens dödstal i Covid19 varit 218,4 miljoner människor!!!!!! (idag bor det 7,8 miljarder människor betydligt mer tätbefolkade än för 100 år sedan).

Antal döda i Covid19 är "endast" 1,2 miljoner.. dvs det är en bit kvar för att nå upp i 218,4... nämligen hela 217,2 miljoner!!!

Förstår ni nu det bisarra i denna skräck-hysteri!

Antalet smittade är fullkomligt irrelevant när man pratar om hur farlig sjukdomen är... det är antalet döda fokus borde ligga på .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in