2020-11-02, 10:59
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför vill Demokraterna att Iran ska ha kärnmedel i sitt land? Varför så desperata över att Iran ska skriva på ett kärnavtal?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/mellanostern-foredrar-biden-trots-trumps-nara-band-med-ledarna

Varför just Iran? Varför inte annat land?

För att sanktionerna, som de är utformade nu, antingen leder till krig - eller driver Iran djupare in i den sino-ryska sfären. Det är helt klart ett logiskt giltigt beslut i ett långsiktigt perspektiv
2020-11-02, 10:59
Medlem
Om jag har förstått det rätt så har Biden en ledning i vissa stater för tillfället. Men då de flesta republikaner röstar på valdagen betyder inte detta särskilt mycket för mig.

Jag har trott att Trump kommer att vinna ända sedan kampanjen startade, och jag tror det fortfarande. Det skulle heller inte förvåna mig det minsta om han vinner the popular vote.

Många misstänker att det finns en stor andel registrerade demokrater som kommer att rösta på Trump, då många av dem går till hans rallyn. Republikanerna ser också ut att få den största siffran från svarta och hispanics någonsin. Ca 20% svarta och 40% hispanics skulle jag tippa på, kanske mer.

Men jag är inte den som är den. Skulle Trump förlora kommer jag omgående erkänna att jag hade kraftigt fel. Men jag ser inte det hända. Det finns ingenting annat än mätningar från media som tyder på att han skulle förlora, och vi vet redan hur lite medias ord betyder. De som röstade på Trump 2016, kommer med största sannolikhet att göra det igen. Varför skulle de inte göra det? Möjligtvis pga all smutskastning angående covid-19, men jag tror att de ser igenom det. Dessutom har Joe Biden gjort bort sig kraftigt när det gäller svarta och hispanics.
2020-11-02, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Kanske att republikanernas krångliga vallagar biter dem i arslet...

Man får, trots att diskussionen i allmänhet går emot allt vad sannolikhetslära säger, tacka flashback för att göra valet spännande iaf!
Om jag inte hängt i den här tråden hade jag nog knappt tittat då jag är säker på Bidenseger.

Nu är det samma känsla som i kvartfinalen i fotbolls VM 2018 - Ryssland/Kroatien
Sannolikhetsläran är i allmänhet fri från aktörers bias och vilja att påverka utfallet, och det är ju inte riktigt fallet här . Jag tror man ska ta pollsen med en näve salt, de är tydliga aktörer i valet. Andra aktörer, med en annan agenda, kommer till andra slutsatser. Det är helt klart ovisst. En spännande natt närmar sig.
2020-11-02, 11:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför vill Demokraterna att Iran ska ha kärnmedel i sitt land? Varför så desperata över att Iran ska skriva på ett kärnavtal?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/mellanostern-foredrar-biden-trots-trumps-nara-band-med-ledarna

Varför just Iran? Varför inte annat land?

Personligen tror jag att Biden hoppas på "big bizznis" för amerikanska företag med Iran, i längden. Dock tror jag att Iran föredrar att göra affärer med Frankrike och Ryssland.

Sedan är det ju grejen med USA`s nära relation till Israel, som hänger som ett mörkt moln över det hela.
2020-11-02, 11:09
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen tror jag att Biden hoppas på "big bizznis" för amerikanska företag med Iran, i längden. Dock tror jag att Iran föredrar att göra affärer med Frankrike och Ryssland.

Sedan är det ju grejen med USA`s nära relation till Israel, som hänger som ett mörkt moln över det hela.

Trumps fjäskande för Israel är ett starkt minus för honom. Demokraterna är mer förväntade att de ska hålla på så även om det finns en anti-israelfalang bland de icke-vita.
2020-11-02, 11:09
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte att köra på andra eller för den delen lägga upp på Facebook att man har köpt ett vapen menat för att döda meningsmotståndare

Här du sett filmen från händelsen?
Det är den vita bilen med demokraten som inte håller sig i sin fil. De vita strecken i vägbanan har ett syfte. Pinsamt att någon gråter ut över händelsen. För övrigt väldigt underhållande att kamelen fick eskort ut ur Texas.
2020-11-02, 11:11
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det finns en film som visar att den vita bilen låg och pressade den andra bilen mot vägrenen. Den visas dock inte.
Japp. Det är kul att se hur det vinklas.
Delar av den här tjejens klipp används flitigt. Ser man hela klippet är det tydligt att det är den vita bilen som kör som dåre och prejar sig fram och tillbaka över körfälten.
Den vita bilen framförs av folk från demokraterna.

https://youtu.be/XwVHRpLPuxg
2020-11-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Mycket luft i den meningen.

Är det cnn som sagt att Trump sagt det?

Vilket ansvar och vilka beslut har Trump haft ansvar för?

Vad har delststerna haft ansvar för och varför är inget deras fel men allt är Trumps fel?

Vilka förslag har demokraterna kommit med som hade minskat ekonomiska krisen eller smittan i USA?

Du säger:
"Fundamentalt ska en president kunna ta kritik"

-Samtidigt får Joe Biden knappt någon kritik från etablissemanget och journalisterna.

Man behöver inte få CNN eller Fox News bild av honom för att ställa en diagnos. Kolla på hans tal och intervjuer.

Som president av vilket land som helst bör man ta ansvar för mycket- inklusive Pandemins utsträckning. Snubben sa att han inte tar någon ansvar för det Covid-19 har ställt till med. Och menar att det är Kinas fel?

Så de 236K som har dött hitills är Kinas fel och inte hans.

Ingen har sagt att allt är hans fel. Men han har skapat ett ”vi mot de” samhälle där Demokraterna inte ens ses som Amerikanska medborgare.

Min poäng är att Vad som än händer- Trump kommer aldrig erkänna att han har gjort fel eller att allt som har hänt de senaste 4 åren har varit allt annat än en dumpster fire.

Sen är jag inte ett fan av Biden heller, men anledningen för varför Trump får så mycket mediautsträckning är pga två anledningar- Han är presidenten. Och det han säger är 100x mer kontroversiellt än det Biden säger. Större delen av det han säger är falskt. Biden ljuger med men inte till samma nivå.

Sen kan jag inte tänka mig att det finns något Biden kan säga som kan väcka aggression och ilska mot honom. För vi lever i en värld där Trump har lagt grunden till det kontroversiella, och det finns nog ingen Politiker i världen som han komma i närheten av det.

Sen en annan grej; jag förstår inte varför du inte ser genom det han står för? Han försöker skapa osämja mellan partierna och människor genom att dra paralleller mellan det demokratiska partiet, terrorism och kommunism.

Hans f.d. stab sitter antingen inne eller har blivit sparkade. Alla som var nära honom vittnar om hur allt är fake.
2020-11-02, 11:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Trumps fjäskande för Israel är ett starkt minus för honom. Demokraterna är mer förväntade att de ska hålla på så även om det finns en anti-israelfalang bland de icke-vita.

Det är nog också realpolitik bakom det hela ifrån Trump. Släpper man in Iran i värmen och lättar på sanktioner.., så betyder det Iransk olja på världsmarknaden. Och det har nog betydelse för debet/kredit för inhemska oljebolag..
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
fattar du inte att långt fler förtidsröstat denna gång....

Alltså det kommer inte vara en majoritet som röstar på valdagen denna gång. Bara 35% av alla röster återstår idag och det förutsätter att 100% av alla registrerade röstar. USA har alldrig haft 100% valdeltagande. Det kommer troligtvis vara högst 20% som röstar på valdagen. Att ta in en 5% ledning med 20% av rösterna kvar innebär att dom måste få 75% av resterande röster. Finns inte en chans.

Folk där jag bor är trötta på Trump och hans tjafs. Demokraterna är mycket mer motiverade och Sanders suppotrarna kommer inte avstånd att rösta denna gång.

Som sagt North Carolina är Trumps om vi går på data.
Du verkar ju inte kunna det här, ingen majoritet behöver rösta på valdagen, faktum är att långt färre än 2016 behöver rösta på valdagen, bara R & D följer varandra i paritet med 2016 utfall så vinner ju Trump ändå med större marginal än då.

Följande stater ligger i läge för Trump att vinna sedan de senaste dygnen:

...Nevada
...Minnesota
...New Mexico
...New Hampshire
...Pennsylvania
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
För att sanktionerna, som de är utformade nu, antingen leder till krig - eller driver Iran djupare in i den sino-ryska sfären. Det är helt klart ett logiskt giltigt beslut i ett långsiktigt perspektiv

Du tror inte att om Iran får tillgång till kärnbränsle, så kanske dom tillverkar för att hålla juden under hot?
2020-11-02, 11:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
För att då kommer Iran destabilisera regionen ännu mer. Framförallt Israel. USA blir även de försvagade. Samt risken för ett krig ökar. Precis dessa saker demokraterna vill.

D vill ha krig i mellanöstern? Fortsätta med MÖ-krigen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in