2020-11-01, 20:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Och med det tystnar all kritik mot globalism och alla sjunger internationalen och tillber nybyggda statyer av George Soros? Det krävs koncentrationsläger för att uppnå det men ni har nog redan planerna nedskrivna.

Jag tror inte personen du svarade är amerikan.
2020-11-01, 20:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Glöm inte "hjärntvättad av medier som finansieras av george soros" den är min personliga favorit.
Något tal om rupert murdochs inflytande på högerkanten verkar aldrig existera. Någon avvägning eller kritisk analys existerar aldrig.

Istället är allt helt och hållet george soros fel.

populism kan vara livsfarlig ibland
Ja, vi IQ-befriade fascistiska sektmedlemmar, som stöttar en massmördare och narcissistisk psykopat, som dessutom är Orange, dum, elak och ful, kan vara lite udda på det sättet... Särskilt med tanke på att han är i maskopi med Putin, kommer utrota oss alla med kärnvapen och har som yttersta ambition att sätta på sin egen dotter. På så sätt är han rent JÄVLA LIVSFARLIG!!!

Som tur är finns det vettiga svenska journalister som kan informera oss alla att de som bara vill dö p.g.a. Trump faktiskt är vid sunda vätskor:

Citat:
Sen kom siffrorna. Donald Trump hade valts till USA:s president. Jag satt i Expressens tv-sändning och det mest bestående minnet är rädslan som spred sig, yngre medarbetare verkade på väg att drabbas av panik, ”herregud vad händer nu”, äldre ryckte på axlarna, ”han blir bra för klicken”.

Skärmen flimrade när jag publicerade en krönika med slutorden ”Amerika har fallit”.

Snöovädret fortsatte skoningslöst, det var omöjligt att få tag på en taxi, till slut hittade jag en som var villig att köra mig hem till förorten för ett par tusen kronor. Jag minns hur jag satt i baksätet, med mobilen i handen, desperat scrollande efter tröst. Genom huvudet brusade vaga tankar om att det vore bättre att vara död.
https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/nar-trump-vann-2016-ville-jag-helst-bara-do/

Ovanstående är INTE ett exempel på TDS, utan en SUND REAKTION på ett valresultat. Döden före Trump!!!
Senast redigerad av Japhy 2020-11-01 kl. 20:52.
2020-11-01, 20:49
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Du fattar val att 265 000 roster ar skillnaden nu nar 95% av rosterna raknade 2016 har raknats. Det betyder att pa valdagen kommer mycket farre roster komma in. Dem och Rep har max 35% fler roster. Rep maste alltsa fa typ 65% av resterande roster.

Nej det stämmer inte. Tar du Republikanerna har de 87% av 2016 turnout (Demokraterna 90%) men de har ju hela 1 miljon röstberättigade kvar att ösa ur många nya har tillkommit till 2020.

Utöver detta får du gärna kommentera hur Biden skall hantera 4% lägre turnout av Svarta då han behöver minst 23% för att som Obama vinna i NC med 1%.

Som jag tolkar dig satsar du alltså på att Trump-entusiasterna gör tvärtom i just NC och väljer att inte rösta i lokal på valdagen i samma eller liknande grad som 2016 ? Vi vet redan nu att Demokraterna kommer ha en lägre turnout, gäller samma för dem då enligt din teori ?

https://joeisdone.github.io/northcarolina/
2020-11-01, 20:53
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
96 miles bildemonstration till förmån för Trump i Arizona:
https://mobile.twitter.com/redwins3_first/status/1322699901747236867

Det här borde ju även Biden-fans kunna fixa, alla sitter ju i sina bilar=covid säkert. Men de kanske inte har entusiasmen?

Inte ens en Stormufti i Mellanöstern kan uppbringa en större bilkaravan.

Jag tror vi ser en folkrörelse utan dess like.

En landslide för Trump.
2020-11-01, 20:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Tom of Finlands prediktion Val 2020

Jag kommer kortfattat förklara varför Biden vinner. Biden vinner inte för att han är sämst, dålig på tala, tuggar på sina ord eller har varit en riktigt dålig politiker sedan 90-talet och är inte alls uppskattad av någon eller ens svarta.

Orsaken är Trump. Media har under 4 år baktalat exakt allt det Trump gör. Äter Trump med gaffeln i vänsterhanden så kommer media dra paralleller mellan idioti och vänsterhand. Om Trump köper ett hus så kommer media peka på att köpa hus är dåligt. Om Trump blockar invandring från IS så kommer media hävda att detta är av ren ondska. Om Trump ger pengar till folket, så kommer media säga att Trump är för snål och girig.

Detta har fått fäste inom varje amerikan just nu. Trots att Trump drar med sig enormt mycket folk, så är detta ett tecken på att folk känner sig hotade, än att ha vaknat upp.

Från GOP's sida så är det mycket lätt att tro på undersökningar som visar positivt för Trump, men totalt neka undersökningar som visar negativt för Trump. Detta är för att man lever i en sådan bubbla där man tror att Deep-State kontrollerar exakt allt. En rädsla som gör GOP-väljare blinda.

Biden behöver inte göra något. Det är därför han kampanjar inte. Han kör bara några digitala möten någon eller några dagar i veckan, sedan åker han hem. Biden vet om situationen att han lobbar bara för vissa speciella företag och en starkare och mer hierarkisk regering som ska skyddas av media och regeringen skyddar media. De håller varandra bakom ryggen. Biden vet exakt detta och därför kommer Biden att vinna.

Från GOP-väljare så verkar dom bara snurra in sig i siffror och statistik från historian. Det som kommer hända är att den så kallade Blue Wave kommer och sveper massiva stater och därmed så vinner Biden lätt och han behöver inte göra något, förutom att vänta på att Kamala Haris ska ta över posten. Det är helt omöjligt att Biden ska vara president och det vet han även själv.

Biden's mål är att avsluta sin karriär som att besegra Trumpismen, som handlar om att varje delstat ska bestämma själv. Biden's mål är också att dra igång militära krigskomplexet. Biden ville exempelvis invadera Irak 1997 men röstade för det 2003 med hjälp av George Bush.

Amerikaner är också väldigt svagsinnade. Hellre en krigshök som talar gott och fint inför folket och rånar folket på pengar, än en sanningstalare som berättar den hårda sanningen men rånar inte folket och krigar inte. Detta är en politisk strategi för folk VILL BARA höra det dom vill höra. Folk vill inte höra att det är kaos och världen är en arg plats.

Från GOP-väljarens sida så verkar dom ropa glädje när dom ser att Trump ligger under 5% innan valdagen i t.ex NC.

Gud hjälpte oss....
2020-11-01, 20:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har varit säker på North Carolina i en vecka ungefär, däremot är jag osäker på hur Pennsylvania går. Trump behöver vinna där. Det lutar just nu lite åt China-Joe i Pennsylvania, men det kan vara felmätt i OU så klart.

Med 5 rallies i Pennsylvania nu samt Bidens miss i debatten att berätta att han ämnar lägga ned fracking som har 1miljon arbetstillfällen i Pennsylvania tror jag att just denna stat är ganska säker Trump, med brasklappen att inget är säkert förrän vi ser resultatet.

Notera att den största mängden Demokrater kommer från stadsregioner kring Philadelphia, vi ser en minskad black vote turnout samt en del av dessa som gått till Trump. Dessa är dessutom registrerade Demokrater.

Min konklusion: Förra gången vann Trump på marginalen, denna gång kommer han vinna betydligt större. Clinton var bättre motstånd.
2020-11-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det finns alltid torra, men fyndiga kommentarer :

-Biden just look like a angry old man waving his cane at the kids telling them to get out of his yard
-Joe Biden wife is in their car honking the horn for him

-"I chose a treachery over patriotism.., my family best over America's interest" - I'm Joe Chinen and I approve this
Läste en kommentar som jag dock inte hittar längre, som också var väldigt träffande: "Grumpy old man yelling at the parking lot."
2020-11-01, 20:56
Medlem
All in Trump - tåget lämnar snart perrongen.

2,75 tack gode gud för gratis pengar. All in 💵
2020-11-01, 21:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Ljudet är alltid jättelågt vid Bidens tal. Även med ljudet på högsta volym så är ljudnivån låg.

Är det för att dölja bakgrundsljudet av skanderande Trumpsupportrar?

Det är ett drive in möte.
Tutandet är Bidens egna supportrar i sina bilar.

Folk klagar på Trumps tal. Men de är ju trots viss avsaknad av språklig skolning begripliga o engagerande.

Länk Trump: https://youtu.be/V7qsm1hbi7Q
2020-11-01, 21:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Pennsylvania 12,8 miljoner
Philly Metro >4 miljoner i Pennsylvania
Pittsburgh Metro 2,4 miljoner

Exakt. Trump vann 2016 mot Hillary på dessa befolkningsnr, utan svarta röster, har möjligheten att vinna förbättrats eller försämrats med China-Joe ?

Biden
- End Fracking (rural)
- Lock the Sons of bitches up, 1994 (metro)
https://youtu.be/-ADW8rcIsnc

Joe is done.
2020-11-01, 21:02
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohhh
Media är långt ifrån felfri. Men denna president vägrar ta ansvar för något och leker offer när han får kritik från vilket håll som helst.

Fundamentalt ska en president kunna ta kritik. I en demokrati och en fri värld ska man kunna hylla och kritisera vem som helst. Yttrandefrihet är en grej.

Han filtrerar det dåliga om honom och vill bara se det goda, han vägrar lyssna på fakta och vetenskap.

När han sa att han inte tar någon ansvar för pandemin, så förlorade han i mina ögon.

Han tar clown till en helt annan nivå. Och det har inget och göra med vart man befinner sig politiskt sätt. Om du är höger eller vänster.

Om du hade hört någon annan politiker säga bara en procent av allt skit han har släppt ur sig under åren så hade det varit slut på deras karriär.

Allt han anklagar andra för gör han själv.

Mycket luft i den meningen.

Är det cnn som sagt att Trump sagt det?

Vilket ansvar och vilka beslut har Trump haft ansvar för?

Vad har delststerna haft ansvar för och varför är inget deras fel men allt är Trumps fel?

Vilka förslag har demokraterna kommit med som hade minskat ekonomiska krisen eller smittan i USA?

Du säger:
"Fundamentalt ska en president kunna ta kritik"

-Samtidigt får Joe Biden knappt någon kritik från etablissemanget och journalisterna.
2020-11-01, 21:03
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Härligt när narcissisten Trump åker ut med huvudet före.
Kommer att njuta i ren skadeglädje.

Jaha, då vet vi. Men hade du något att tillföra vad gällde diskussionen? Eller tyckte du bara att vi borde veta att du kommer och stå och klappa händer som ett entusiastiskt Downs-barn om Biden vinner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in