2020-11-02, 01:00
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Nei, det kan vi ikke vite.

"Hvor det kan være" kan også bety "Hvor det stedet kan være (der GM skjulte levningene av L*sbeth)".

Men jeg forstår jo at enkelte her er ute etter å tolke alt på verst mulig måte.

Du menar precis som poliserna gjorde med föräldrarna till den i Portugal försvunna flickan Madeleine McCann.

Poliserna trodde inte på föräldrarna och gör det inte än idag. Finns flera likheter i intervjusituationerna.
1. Distansering
2. Kroppsspråk
3. Frånvaro av frågor var den försvunne är
4. Tydliga signaler på att de redan vet vad som hänt.
5. Uppriktig sorgsenhet tyder på "olycka".
6. Har mycket att förlora om "olyckan" blir känd.
Senast redigerad av Rikskrim08 2020-11-02 kl. 01:07.
Citera
2020-11-02, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
"Hvor DET kan være" les: liket av AE. 12:19 ut i videoen.
Ville du med hånden på hjertet omtalt din nærmeste på denne måten, eller ville du bedt kidnappere svare på hvor AE er..?
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202010/NNFA02103120/avspiller

Nei, "hvor DET kan være" les STEDET. Slik oppfatter jeg det.
Citera
2020-11-02, 01:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Hvis han distanserte seg: Er det unaturlig? Er det noe som noen av dere ser på som mistenkelig?
Kanskje det for noen er nødvendig å distansere seg for å greie å gjennomføre et slikt intervju når man er i en slik grusom situasjon?
Jeg vil si det er en svært unaturlig distanse ja, i kontekst at han blir bedt om å komme med en appell til de mulige kidnapperne. Han kjøper seg tid ved å gjenta spørsmålet, roter det til, distanserer seg og unngår å bruke konas navn. Og det når han blir direkte spurt : hva vil du si til kidnapperne? Jeg tror nok de fleste som har sett den delen vil reagere og synes det er merkelig svart.
Citera
2020-11-02, 01:06
Medlem
Citat:
Fetad: Nei, det kan vi ikke vite.

"Hvor det kan være" kan også bety "Hvor det stedet kan være (der GM skjulte levningene av L*sbeth)".

Men jeg forstår jo at enkelte her er ute etter å tolke alt på verst mulig måte.
Jeg er enig i din tolking her ellers er vi rivende uenige i det meste. Likevel er det en distansering. Han vet hun er død.
Senast redigerad av LH07 2020-11-02 kl. 01:10.
Citera
2020-11-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Intressant att bemerke i intervjuet er og at han indirekt sier att hun var med honom når han drar på jobb ca kl 9, men jeg får fölelsen att han kommer på seg selv.
2:35 in i intervjuet sier TH:

Når han sier akkurat det siste der, så ser man i ansiktet på han at han angrer seg på en måte...
Jeg fikk et annet inntrykk av det han sa her: " ...når vi..når jeg dro".
Min tolkning er at han kanskje skulle til å si "når vi ønsket hverandre en fin dag før jeg dro til Futurum" eller "når vi tok avskjed før jeg dro til Futurum" eller "når vi ga hverandre en klem (eller et kyss) før jeg dro". Jeg tenker at det (understrekede) kan ha blitt vanskelig å si (fordi det var vondt å tenke på at han etter denne avskjeden ikke har sett sin kone igjen) i intervjuet og at han derfor forkortet og omformulerte setningen.
Citera
2020-11-02, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Nei, "hvor DET kan være" les STEDET. Slik oppfatter jeg det.
Takk! :-) Det er godt at vi er flere som oppfatter ting på samme måte.
Citera
2020-11-02, 01:13
Medlem
Citat:
Det som du beskriver i punkt 3 der kalles "duping delight". Det er et velkjent fenomen som er veldig interessant.
Faren til maddie mccann har et par stygge av de på YouTube. Ingen fasit, men en unaturlig mimikk om du er genuint lei deg. Man ler kanskje for å lette trykket pga den rare/syke posisjonen man har satt seg selv i.
Citera
2020-11-02, 01:13
Medlem
Minnimuss avatar
Hva tenker dere om at han ikke fant valpen innestengt i tv stuen før han gjennomsøkte 2. etasje, kjelleren og garasjen?
Og at han ikke så konvolutten på den røde stolen rett fram i hallen før han hadde passert den minst to ganger?
Citera
2020-11-02, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Intressant att bemerke i intervjuet er og at han indirekt sier att hun var med honom når han drar på jobb ca kl 9, men jeg får fölelsen att han kommer på seg selv.
2:35 in i intervjuet sier TH:

Når han sier akkurat det siste der, så ser man i ansiktet på han at han angrer seg på en måte...
mener du han ha tatt henne med i bagasjerommet til jobb, mens bilen som kom ryddet opp åstedet og sendte sms og ringte.
Citera
2020-11-02, 01:17
Medlem
Citat:
Hva tenker dere om at han ikke fant valpen innestengt i tv stuen før han gjennomsøkte 2. etasje, kjelleren og garasjen?
Og at han ikke så konvolutten på den røde stolen rett fram i hallen før han hadde passert den minst to ganger?
Fetad: Har TH sagt det? Hvor kan man lese eller høre det?
Er tv-stuen det samme rommet som det rommet TH satt i da Nrk-journalisten og kameramannen var på vei mot huset i den videoen?
Hvor er den stuen som trappen fra 2. etasje ender i?
Citera
2020-11-02, 01:20
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Fetad: Har TH sagt det? Hvor kan man lese eller høre det?
Er tv-stuen det samme rommet som det rommet TH satt i da Nrk-journalisten og kameramannen var på vei mot huset i den videoen?
Hvor er den stuen som trappen fra 2. etasje ender i?
Han forklarer helt i starten at han gjennomsøkte først 2. etasje, deretter kjelleren, så garasjen før han kom inn igjen i entreen. Altså ventet med 1. etasje til sist. Valpen ble funnet innestengt på et rom i 1. etg har vi lest tidligere. Rart at ikke den bjeffet da han kom inn første gang. Tv stuen er døren rett til venstre i entreen.
Citera
2020-11-02, 01:21
Medlem
Hvorfor var det så Sabla trangt der? Så jo ut som en gal person hadde vært interiørdesigner.

Dørlisten var nedslitt og sofaene var slitne og matchet ikke. Det var altfor mye møbler og virket nesten klaustrofobisk.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-11-02 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in