2020-11-02, 00:01
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag förstår hur du ser på det och tror inte du vill sabotera sanningen.
Men har du tänkt på, tagit med i beräkningen, att TH i videon har en relation till journalisten
och även till fotografen.
Om han ler litet men svarar nej på frågan om skuld, tror ju jag att det beror på att de innan
spelningen kommit överens om att den frågan kan ställas.
TH ler därför litet snabbt (bejakande att frågan får ställas, accepterar den) till journalisten
men svarar "nej" till allmänheten / publiken.

Vidare kan han le litet för att inte känna sig ensam, vill att journalisten är med.

Ja, det har jag tagit i beaktning och respekterar din synpunkt men från min synvinkel håller det resonemanget inte alls. Jag är utifrån intervjun övertygad om att han ljuger.
Citera
2020-11-02, 00:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Flera samverkande faktorer som ger vid handen att det är rätt så uppenbart att han ljuger.

Några exempel:
1. Han verkar inte angelägen om att få veta vad som hänt. Varför? Han vet redan.

2. Han tycks utgå ifrån att hon är död i slutet av intervjun. Varför? Han vet det redan.

3. Kroppsspråket vid massor av tillfällen. På raka frågor om han är involverad. Han ler snabbt och därefter säger han nej men nickar ja. Det sker omedvetet men är tydliga signaler på att det verbala och fysiska är helt motstridiga precis som när en människa ljuger.

4. När det ställs frågor om av polisen påstådda motiv svarar han bestämt, nej det är inte sådana MOTIV. Svarar man så när ens fru är spårlöst försvunnen? Nej, han försäger sig helt enkelt. Det kan ha skett i vrede, djupt kränkthet.

Finns massor av fler exempel.
Det som du beskriver i punkt 3 der kalles "duping delight". Det er et velkjent fenomen som er veldig interessant.
Citera
2020-11-02, 00:04
Medlem
Fra et annet forum der en bruker svarer en annen bruker:

Citat:
"Intervjuer: "har du drept henne"?
Hagen: "nei", men nikker.

Hvis han er uskyldig, bør han lære seg at nikking betyr "ja".

Citat:
Du har misforstått. Det er jo et bestemt/bastant nikk på "DETTE HAR JEG IKKE GJORT!". "
Jeg er enig i det som står i nederste sitat.
Citera
2020-11-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det har han også vært, helt til det viste seg at politiet slettes ikke var interessert i det samme. Jeg skjønner veldig godt at han ikke vil samarbeide med dem lengre, og heldigvis har han en klok advokat som råder han til nettopp dette.
Det er et dårlig tegn at han ikke vil samarbeide. Tyder på skyld. Redd for å trå feil. Siktelsen burde normalt ikke overskygget bekymringen for kona. Han nektet også å betale og ville ikke kommunisere med kidnapper før han selv ble siktet. Mye selvfokus. Ektepakten understreker også dette faktum.
Senast redigerad av LH07 2020-11-02 kl. 00:29.
Citera
2020-11-02, 00:09
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fra et annet forum der en bruker svarer en annen bruker:

Citat:
Du har misforstått. Det er jo et bestemt/bastant nikk på "DETTE HAR JEG IKKE GJORT!

Jeg er enig i det som står i nederste sitat.

Ett relativt unikt kroppsspråk i så fall. Nej, han ljuger.
Citera
2020-11-02, 00:12
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvor i intervjuet hørte dere dette?
"Hvor DET kan være" les: liket av AE. 12:19 ut i videoen.
Ville du med hånden på hjertet omtalt din nærmeste på denne måten, eller ville du bedt kidnappere svare på hvor AE er..?
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202010/NNFA02103120/avspiller
Citera
2020-11-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Flera samverkande faktorer som ger vid handen att det är rätt så uppenbart att han ljuger.

Några exempel:
1. Han verkar inte angelägen om att få veta vad som hänt. Varför? Han vet redan.

2. Han tycks utgå ifrån att hon är död i slutet av intervjun. Varför? Han vet det redan.

3. Kroppsspråket vid massor av tillfällen. På raka frågor om han är involverad. Han ler snabbt och därefter säger han nej men nickar ja. Det sker omedvetet men är tydliga signaler på att det verbala och fysiska är helt motstridiga precis som när en människa ljuger.

4. När det ställs frågor om av polisen påstådda motiv svarar han bestämt, nej det är inte sådana MOTIV. Svarar man så när ens fru är spårlöst försvunnen? Nej, han försäger sig helt enkelt. Det kan ha skett i vrede, djupt kränkthet.

Finns massor av fler exempel.

Jag håller med dig. Jag har exakt samma värderingar.

Kroppsspråket betyder mycket. Allt flackande med sina händer
Citera
2020-11-02, 00:16
Medlem
Han sier at han aldri var redd for å gi AE noe, og at det derfor ikke gav mening at skilsmisse skulle være et motiv for drap.

Ektepakten sier noe annet. Den sier at han var veldig redd for å gi AE noe.

Handling sier mer enn tusen ord. (Mener ikke at dette beviser skyld i drap).
Citera
2020-11-02, 00:19
Medlem
Minnimuss avatar
I NRK intervjuet forklarer han hvordan han kom hjem, fant bakhon utenfor døra, gikk inn i huset, lette først i andre etasje og så i kjelleren. Så gikk han ut i garasjen før han tilslutt fant konvolutten i entreen! Dette henger ikke sammen. Hvordan er det mulig å ikke oppdage en konvolutt på den røde stolen første gang man passerer? Og vi vet at valpen var lukket inne på et rom i 1. etasje. Det må ha vært i TV stua inn til venstre for gangen siden det er eneste rommet med dør. Hvorfor lette han ikke gjennom hele 1. etasje når han først var nede? Er det ikke mest vanlig å oppholde seg i oppholdsrommene?
Citera
2020-11-02, 00:20
Medlem
Det var dumt vi ikke fikk se hele huset, eller enda mer av huset. Jeg fikk gode vibber av hjemmet deres, i motsetning til det grelle rommet noen hadde funnet på imgur og sagt var Hagens hjem.

Jeg får ikke helt rom og plassering, dører etc til å passe, jeg må ha lagt meg et helt feil bilde, som virkeligheten ikke passer helt inn i. Jeg tror den hvite døren ved trappen må gå til garasjen, ikke WC.

Jeg kan også se for meg at om unge moderne mennesker flytter inn dit, skiftes tak, vegger og gulv.

Jeg føler meg ikke kompetent til å vurdere om han løy eller ikke, jeg har sett gjennom flere ganger, og jeg heller mer mot ikke skyldig, enn skyldig i utgangspunktet.
Jeg tror ikke så mye på sånn body-language greier, ser på sånt mer som underholdning.

Jeg tror enda mer nå han er alkoholiker, eller at han er glad i å drikke. Bortsett fra dette med alkoholen som kan være i alle aldersgrupper tenker jeg at både han og hjemmet er svært så typisk for aldersgruppen, fordi om mange fornyer seg litt mer enn det der. Synes det er typisk med et samsurium av ting man har samlet seg gjennom livet.

Ser for meg at det er likedan med skuffer, skrin og esker hvor man kan finne alt mulig, inkludert skilsmissepapirer fra 2012, sammen med karakterbøker til de voksne barna og gamle pass, ksnskje ett og annet takkekort fra en konfirmant langt ute i slekta. (slik er det hos mine foreldre)

Jeg kan ingenting om milliardærer, men jeg vet at det er mange «rike» som ikke flasher og flekser, men disse verdiene han har er tross alt helt enorme.
Citera
2020-11-02, 00:21
Medlem
Rikskrim08s avatar
Det kan mycket väl vara så att han är förtvivlad över vad som hänt. Allt kan ha skett i uppflammande vredesmod, övergivenhet, kränkthet när skilsmässan var uppe.

Återigen, han svarar på frågan om pengamotiv;
Nej, det är inte sådana motiv. Han försäger sig indirekt.
Citera
2020-11-02, 00:30
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det stod att om han inte betalade på det sätt som önskades så var de färdiga med saken.
Det skulle inte levereras livsbevis.
Minns inte ordagrant men så är innebörden.

Han säger ju i intervjun att pengar aldrig varit viktiga för honom. Jag tror honom.

Men, varför betalade han då inte kidnapparna?

Kanske är det så enkelt för att han visste. Han visste att hon var död och att det inte finns några kidnappare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in