2020-11-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
"Hvor DET kan være" les: liket av AE. 12:19 ut i videoen.
Ville du med hånden på hjertet omtalt din nærmeste på denne måten, eller ville du bedt kidnappere svare på hvor AE er..?
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202010/NNFA02103120/avspiller
Kan være en dialektisk talemåte selv om hun i familien ble kalt for nullet.
Citera
2020-11-02, 00:36
Medlem
Citat:
"Hvor DET kan være" les: liket av AE. 12:19 ut i videoen.
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202010/NNFA02103120/avspiller
Det kan tenkes at denne setningen ikke ble fullført. Det kan tenkes at det han skulle si var: "hvor det kan være at GM har skjult levningene av L*sbeth", men at setningen ble avbrutt. Videoopptaket er dessuten klippet rett etter at han sa de ordene. Vi vet ikke hva som ble klippet bort.

10.43 i denne videoen: https://www.nrk.no/norge/hagen-barnas-bistandsadvokat_-de-synes-det-var-pa-tide-a-stille-opp-i-media-1.15224750
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-02 kl. 00:39.
Citera
2020-11-02, 00:40
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan være en dialektisk talemåte selv om hun i familien ble kalt for nullet.
Det mest spesielle for meg er at han nikker "ja" samtidig som han svarer "nei" på direkte spørsmål om han har drept sin kone (deception). Og avslutter med et lite smil (duping delight). Tipper dette intervjuet blir gjenstand for grundige analyser.
Citera
2020-11-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Men, varför betalade han då inte kidnapparna?[/b]

Kanske är det så enkelt för att han visste. Han visste att hon var död och att det inte finns några kidnappare.

If reports are to be believed, he and his children always were in favour of paying.
The police got their way with their strategy at first.

I'm currently doing subtitles for the German community, does anyone know what that means in English/German:

"Vi er gamle mennesker, men et ord som kjaerlighet er vidtomfavnende. Som du bør smake på iblant for at det skal bli et liv."
Citera
2020-11-02, 00:42
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det kan tenkes at denne setningen ikke ble fullført. Det kan tenkes at det han skulle si var: "hvor det kan være at GM har skjult levningene av L*sbeth", men at setningen ble avbrutt. Videoopptaket er dessuten klippet rett etter at han sa de ordene. Vi vet ikke hva som ble klippet bort.

10.43 i denne videoen: https://www.nrk.no/norge/hagen-barnas-bistandsadvokat_-de-synes-det-var-pa-tide-a-stille-opp-i-media-1.15224750
Han brukte uansett ordet "det" om den potensielt døde kroppen til AE, i steden for å si "min kone". Det er klassisk distansering. Du benektet at ordet "det" ble benyttet. Derfor svarte jeg deg.
Citera
2020-11-02, 00:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

Nej, du har rätt i det fetade...
Men vi vet att intervjun inte är en spontan eller direktsändning....
Citera
2020-11-02, 00:50
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
If reports are to be believed, he and his children always were in favour of paying.
The police got their way with their strategy at first.

I'm currently doing subtitles for the German community, does anyone know what that means in English/German:

"Vi er gamle mennesker, men et ord som kjaerlighet er vidtomfavnende. Som du bør smake på iblant for at det skal bli et liv."

He is talking about love as a term, and what it means to him. It does not translate directly - but something like this might work:

We are old people, but a word like "love" has a wide span. You need a taste of it every now and then to have a life.
Citera
2020-11-02, 00:51
Medlem
Citat:
Han brukte uansett ordet "det" om den potensielt døde kroppen til AE, i steden for å si "min kone". Det er klassisk distansering. Du benektet at ordet "det" ble benyttet. Derfor svarte jeg deg.
mye i intervjuet bestod i distansering.
Citera
2020-11-02, 00:53
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mye i intervjuet bestod i distansering.
Ja, jeg nevnte det eksempelet fordi det var veldig tydelig.
Citera
2020-11-02, 00:55
Medlem
Citat:
Fetad: Nei, det kan vi ikke vite.

"Hvor det kan være" kan også bety "Hvor det stedet kan være (der GM skjulte levningene av L*sbeth)".

Men jeg forstår jo at enkelte her er ute etter å tolke alt på verst mulig måte.
Citera
2020-11-02, 00:56
Medlem
JahLoves avatar
Citat:

Intressant att bemerke i intervjuet er og at han indirekt sier att hun var med honom når han drar på jobb ca kl 9, men jeg får fölelsen att han kommer på seg selv.
2:35 in i intervjuet sier TH:
Citat:
Å så dro jag på jobb ca kl 9, på jobb. Å Lisbeth hun satt å leste(?) sitt å satt i den stolen der (peker bak seg) når vi..når jeg dro

Når han sier akkurat det siste der, så ser man i ansiktet på han at han angrer seg på en måte...
Citera
2020-11-02, 00:59
Medlem
Hvis han distanserte seg: Er det unaturlig? Er det noe som noen av dere ser på som mistenkelig?
Kanskje det for noen er nødvendig å distansere seg for å greie å gjennomføre et slikt intervju når man er i en slik grusom situasjon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in