2020-11-01, 16:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vill hon framstå som hyfsat trovärdig så får hon nog lägga ner den svada hon satsat på i förhören och plocka fram sina gamla toppjuristkvaliteter.
Nåt exempel ur FUP du minns?
Jag erinrar mig mest rätt basic argument som om det går på repeat.
Låter mer som objection!
Sustained...
Objection! Overruled.

Nån oinsatt har hon säkert imponerat på eftersom hon kör det som manipulation. Nu lär det inte imponera.
Citat:
Hon har en del att förklara och jag kan tänka mig röstmässigt att det blir på samma nivå som när intervjuad av kvällstidningarna. Försöka låta så vettig som hon bara kan trots det kaos som lär pågå i huvudet på henne med HOL närvarande och kanske andra bekanta.
Ja, försöka låta vettig.

Den coola KL i finkan och baksätet på en polisbil som var nästan mysigt.
Pratade om folk som skrek när hon själv rullat runt på golvet otaliga gånger.

Oavsett röstläge så var det bland det mest korkade intervju jag hört. Förutom Möller då hon också släpptes.
Så jag hoppas hon även kör den belevade och opåverkade rollen också.
För innehållet var som sagt makabert oavsett.
Senast redigerad av develi 2020-11-01 kl. 16:51.
Citera
2020-11-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nåt exempel ur FUP du minns?
Jag erinrar mig mest rätt basic argument som om det går på repeat.
Låter mer som objection!
Sustained...

Nån oinsatt har hon säkert imponerat på eftersom hon kör det som manipulation. Nu lär det inte imponera.

Ja, försöka låta vettig.

Den coola KL där sitta i finkan och baksätet på en polisbil var nästan mysigt.
Pratade om folk som skrek när hon själv rullat runt på golvet otaliga gånger.

Oavsett röstläge så var det bland det mest korkade intervju jag hört. Förutom Möller då hon också släpptes.
Så jag hoppas hon även kör den belevade och opåverkade rollen också.
För innehållet var som sagt makabert oavsett.

Jag tänkte mest att hon bör resonera och vara tydlig likt den KL antagligen var innan allt började balla ur. Åklagare KL eller tf rådmannen KL. Frågan är om hon fortfarande har det i sig. Att låta vettig menar jag. Nu är det ju inte någon psyksjuk väninna eller herrbekant hon ska försöka manipulera utan hennes eget kollegium.
Nu är det inte läge att spy galla över brottsoffret... Tror inte rätten är så impade av sånt.

Man kan anta att Ola har coachat en del då han fick bryta in och sansa henne under förhören.
Citera
2020-11-01, 17:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tänkte mest att hon bör resonera och vara tydlig likt den KL antagligen var innan allt började balla ur.

Åklagare KL eller tf rådmannen KL. Frågan är om hon fortfarande har det i sig.
Och hur skulle det gå till menar jag om hon supit sig sönder och samman och har möjligtvis en p-störning.
Det finns väl ingenting i FUP som ens vittnar mot slutet av förhören att hon förmår återerövra nån forna roll.

Hon sitter med FhL som inte alltid avbryter el avleder - av given anledning. Han går inte i kliché.

Nu kommer hon inte få svamla fritt och kommer provoceras av just den hon avskyr.
Hon hatar Eriksson.

Det var exakt vad som hände med ÅK Wenna, hon punktmarkerade Möller tills hon skrek rätt ut.
Dess innan hade hon använt hela verktygslådan med växlande arrogans, krokodiltårar, lekt belevad inom psykologi "By the book" (hon är trots allt socionom) och dragit in Freud på det mest horribla sätt.
Sen passerande stroke, minnesförluster, gränspsykoser och fan och hans moster.

Inget vittnar direkt att KL skulle vara mil bakom dennas störda sätt att försöka manipulera.
Citat:
Att låta vettig menar jag. Nu är det ju inte någon psyksjuk väninna eller herrbekant hon ska försöka manipulera utan hennes eget kollegium.
Nu är det inte läge att spy galla över brottsoffret... Tror inte rätten är så impade av sånt.
Exakt. Hon ska spela i en annan division, hon är ställd mot väggen och pressad.
Och hon kommer pressas vilket ska bli intressant att se reaktioner om det går live.
Citat:
Man kan anta att Ola har coachat en del då han fick bryta in och sansa henne under förhören.
Han bröt in, försökte begränsa. Till ingen nytta.
Senast redigerad av develi 2020-11-01 kl. 17:10.
Citera
2020-11-01, 17:18
Medlem
Citat:
Och hur skulle det gå till menar jag om hon supit sig sönder och samman och har möjligtvis en p-störning.
Det finns väl ingenting i FUP som ens vittnar mot slutet av förhören att hon förmår återerövra nån forna roll.

Hon sitter med FhL som inte alltid avbryter el avleder - av given anledning. Han går inte i kliché.

Nu kommer hon inte få svamla fritt och kommer provoceras av just den hon avskyr.
Hon hatar Eriksson.

Det var exakt vad som hände med ÅK Wenna, hon punktmarkerade Möller tills hon skrek rätt ut.
Dess innan hade hon använt hela verktygslådan med växlande arrogans, krokodiltårar, lekt belevad inom psykologi "By the book" (hon är trots allt socionom) och dragit in Freud på det mest horribla sätt.
Sen passerande stroke, minnesförluster, gränspsykoser och fan och hans moster.

Inget vittnar direkt att KL skulle vara mil bakom dennas störda sätt att försöka manipulera.

Exakt. Hon ska spela i en annan division, hon är ställd mot väggen och pressad.
Och hon kommer pressas vilket ska bli intressant att se reaktioner om det går live.

Han bröt in, försökte begränsa. Till ingen nytta.

KL har nog varit en duktig flicka som inte funkat så bra vid stress och press och när saker gått henne emot.
Det beteende man ser nu är väl bara en förstärkning av hur hon alltid varit.

Helst vill man ju få en riktig show de här veckorna där KL ömsom talar i tungor och spyr galla och ballar ur fullständigt och ömsom citerar lagtext och namedroppar gamla försupna medarbetare i domstolarna. Jag vill att hon ska be ordföranden stoppa upp klubban där solen inte skiner och bara gasa på. Jag tror hon har det i sig bara åklagaren mfl trampar på lite ömma tår och pressar henne.
Citera
2020-11-01, 20:49
Medlem
develis avatar
Citat:
KL har nog varit en duktig flicka som inte funkat så bra vid stress och press och när saker gått henne emot.
Det beteende man ser nu är väl bara en förstärkning av hur hon alltid varit.

Helst vill man ju få en riktig show de här veckorna där KL ömsom talar i tungor och spyr galla och ballar ur fullständigt och ömsom citerar lagtext och namedroppar gamla försupna medarbetare i domstolarna. Jag vill att hon ska be ordföranden stoppa upp klubban där solen inte skiner och bara gasa på. Jag tror hon har det i sig bara åklagaren mfl trampar på lite ömma tår och pressar henne.
Det är intressant att hon uppfattades som spontan och "ojuridisk" till att börja med.
Det visade sig vara gränslöshet som eskalerar i takt med fylla.
Charmerande och otroligt trevlig blev promiskuös och manipulativ.
Ordningsam blev kontrollerande och besatt.
Dragen fanns där men verkar ha blommat ut till totalt okontrollerat och sen som sagt outlaw.
Från viss struktur till totalt kaos.
Sen börjar växlingarna utkristalliseras mer tydligt, ju mer missbruket tilltar.

Beskrivningen från Turkiet 2014 är helt outstanding ur ett stalkerperspektiv.
Hon verkar även ha hållits bakom ryggen en tid på jobbet. Tills hon kommer full eller hur det nu var.
Citera
2020-11-01, 20:56
Medlem
Jofs avatar
Kort sagt, hon kommer att göra bort sig i domstolen.
Citera
2020-11-01, 23:09
Medlem
Citat:
Det är intressant att hon uppfattades som spontan och "ojuridisk" till att börja med.
Det visade sig vara gränslöshet som eskalerar i takt med fylla.
Charmerande och otroligt trevlig blev promiskuös och manipulativ.
Ordningsam blev kontrollerande och besatt.
Dragen fanns där men verkar ha blommat ut till totalt okontrollerat och sen som sagt outlaw.
Från viss struktur till totalt kaos.
Sen börjar växlingarna utkristalliseras mer tydligt, ju mer missbruket tilltar.

Beskrivningen från Turkiet 2014 är helt outstanding ur ett stalkerperspektiv.
Hon verkar även ha hållits bakom ryggen en tid på jobbet. Tills hon kommer full eller hur det nu var.

Vilket party animal hon är alltså. ”Ojuridisk” kan ha varit den mest skönmålande beskrivningen vi sett om KL. Ett mycket diplomatiskt svar av den som uttalade detta om henne.
I mångt och mycket så anade nog många en gränslöshet i henne även då och då menar jag även i domstolskorridorerna. Helt övertygad att hon med sitt flirtiga sätt lämnade halva mansstyrkan med halvfjong var hon än drog fram. ”Hon var en sådan uppskattad medarbetare osv”.

Ja en outlaw som går från saloon till saloon i jakt på en hired gun. Kungsholmens egen Calamity Jane. Calamity kan översättas till ungefär ”katastrof” så det kanske passar här... Blir fint att se henne tillbaka i domstolssadeln här i veckan.

I Turkiet lekte hon servitris på restaurangen där vännerna satt. Sånt kan inte ens manusförfattarna i Hollywood klämma ur sig.
Citera
2020-11-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kort sagt, hon kommer att göra bort sig i domstolen.

Ja risken är att hennes ”förklaringar” bara blir pinsamma.
Hon ger kriminella pengar som hon försöker ta tillbaka/driva in med bankrånare som dessutom ska hjälpa henne smuggla guld till utlandet dit hon ska fly med hennes barn hon inte ens har vårdnaden om. ”Kombinationen skidor och baaaad i Kroooaaatieen”.
Drar runt och smusslar med pengar och unga halvgangsters och det swishas hit och dit.
Ringer runt och är Maria och Patricia (tihi...du vet...som ringde häromdan...tihi...du vet Gunnar...”.
Kollar förhandlingstider och skolnärvaro. Använder som antagligen enda ”okriminella” kvinna runt 50 bast i Sverige en satans BQ-mobil! Chattar med kokainhuvudmän och fixar och trixar i det oändliga. Hoppas hon pladdrar bort sig helt i förhören.

De flesta svar i förhör från fup är ju rent ljug eller hon har glömt eller vill inte svara. Ska hon visa att hon inte har med detta att göra så får hon ta till en vettigare och tyngre arsenal.

Så hon kommer göra ett rätt kasst intryck ja.
Senast redigerad av Avel 2020-11-01 kl. 23:22.
Citera
2020-11-01, 23:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilket party animal hon är alltså. ”Ojuridisk” kan ha varit den mest skönmålande beskrivningen vi sett om KL. Ett mycket diplomatiskt svar av den som uttalade detta om henne.
I mångt och mycket så anade nog många en gränslöshet i henne även då och då menar jag även i domstolskorridorerna. Helt övertygad att hon med sitt flirtiga sätt lämnade halva mansstyrkan med halvfjong var hon än drog fram. ”Hon var en sådan uppskattad medarbetare osv”.

Ja en outlaw som går från saloon till saloon i jakt på en hired gun. Kungsholmens egen Calamity Jane. Calamity kan översättas till ungefär ”katastrof” så det kanske passar här... Blir fint att se henne tillbaka i domstolssadeln här i veckan.

I Turkiet lekte hon servitris på restaurangen där vännerna satt. Sånt kan inte ens manusförfattarna i Hollywood klämma ur sig.
Nja, det var nog mer hur hon tolkades innan de begrep vad det rörde sig om, från en som tidigt tog avstånd.
Typ mer frisläppt, frispråkig och spontan som sagt. Deet visade sig ganska snabbt röra sig om annat.

Hahaha! Tänk att softa på en solsäng, slå upp ögonen och se KL ligga drygt en halvmeter bort.
Försöker hyra huset bredvid och hotar ägarinnan så hon inte ens törs vistas där.
Tar jobb som servitris för att kunna mingla och ha koll.
Det är så mycket kaninkokerska att det kunde varit taget rätt ur filmen.
Senast redigerad av develi 2020-11-01 kl. 23:25.
Citera
2020-11-01, 23:45
Medlem
Citat:
Nja, det var nog mer hur hon tolkades innan de begrep vad det rörde sig om, från en som tidigt tog avstånd.
Typ mer frisläppt, frispråkig och spontan som sagt. Deet visade sig ganska snabbt röra sig om annat.

Hahaha! Tänk att softa på en solsäng, slå upp ögonen och se KL ligga drygt en halvmeter bort.
Försöker hyra huset bredvid och hotar ägarinnan så hon inte ens törs vistas där.
Tar jobb som servitris för att kunna mingla och ha koll.
Det är så mycket kaninkokerska att det kunde varit taget rätt ur filmen.

Hon borde kanske blivit cocktailservitris i Bodrum istället för jurist. Då hade fallet inte varit så högt.
Toppjuristen är numera ordentligt ojuridisk. Blir nog bara tragikomiskt i rätten tyvärr. Vi får väl dras med detta minst tills det är överklagat av någon part till hovrätten. Man är redan trött på henne men lite huvudförhandling kommer pigga upp här.
Citera
2020-11-02, 01:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon borde kanske blivit cocktailservitris i Bodrum istället för jurist. Då hade fallet inte varit så högt.
Toppjuristen är numera ordentligt ojuridisk. Blir nog bara tragikomiskt i rätten tyvärr. Vi får väl dras med detta minst tills det är överklagat av någon part till hovrätten. Man är redan trött på henne men lite huvudförhandling kommer pigga upp här.
Värsta jag läst av intriger. Nog för att hon varit domare för många år sen, men medias epitet på henne blir patetiskt.
Clickbaits.
Låglivjurist vore mer passande..

Här är en försmak av hur det kan se ut i rätten. På tal om stalkning.
Sommaren innan Turkiet-stalkning.
De har separerat och KL följde efter HOL och barnen till Långvind.
AB:
" Karin kom till Långvind och trängde sig på. Det som hände var att hon slog Henrik i huvudet med en vinflaska. Sen slog hon sönder vinflaskan och skar sig själv. A vet inte var hon skar sig, men sen ringde hon till Polisen. "

KLs systerson kompletterar ABs beskrivning:
Väl hemma stalkar hon HOL igen. Tar med barnen till restaurangen och kommer sen till HOLs lägenhet aspackad och har låst in barnen med knivar i låsen på hissen och dörren.
Hon vägrar lämna lgh och lobbas av polis.

... Och så beskrivs följande från rättegången.

" Karin var kall och otroligt föraktfull i rättssalen. Hon beskyllde A för en massa saker och kallade honom för en massa saker. A minns inte allt hon kallade honom, det var en massa vidrigheter."
Senast redigerad av develi 2020-11-02 kl. 01:48.
Citera
2020-11-02, 01:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Kan väl även tycka att hon (SÅI) har en poäng angående att hon följer efter överallt och ända ner till Turkiet.

Med tanke på att KL är så rädd för HOL.

" Karin var ju instabil innan vi åkte till Turkiet men att hon skulle följa med ner dit."
" Det var ju helt psycho att hon åkte ner dit, man blev ju rädd, jag tänkte "vad är det här"?"

" Min tanke är också att om man nu blir slagen och utsatt för vissa andra typer brott, åker man då och förföljer någon till Turkiet och vill hyra huset intill? Det är ju helt orimligt, det faller på sin egen orimlighet, hon är ju besatt."
Senast redigerad av develi 2020-11-02 kl. 02:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in