2020-11-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Fast bara för att man är registrerad R eller D så betyder det inte att man inte röster på andra partiet
Finns undantag såklart. Men man kan med stor säkerhet fastställa siffrorna för det genom att jämnföra med hur det sett ut i tidigare val.
2020-11-01, 23:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Du pratar alltså nu om en återhämtning. Du tror inte det kan vara så att den ledning Biden haft varit F.A.K.E ?

Lär dig inse när någon är sarkastisk, för övrigt alla demokratiska val där en part får över 65% av rösterna bör man vara kritisk till, ingen kan ena ett folk så pass, skulle man köra en enkät i London om vad som vore bäst London Dimman eller London Smogen så skulle du absolut inte få i närheten av 90% som säger att Dimman är bättre än Smogen.
2020-11-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Ja fy fan, enormt kaos blir det säkerligen i vilket fall som helst. Skrämmande faktiskt. Blod kommer spillas.
Inget att oroas över. Republikaner är i mycket högre grad vapeninnehavare och det kommer gå fort att vinna
2020-11-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man syns ju att FBI vid detta laget borde ha lite koll på de värsta orokråkorna hos Antifa, samt om det kliar i fingrarna hos ngn milis..

FBI, NSA och resten av sulamiten har ju långtgående juridiska befogenheter, och de har vetat att denna dag skall komma.

Det är planerat sedan länge att det kan bli kaos under valet. Nationalgardet har förberett sig för efterdyningarna.

National Guard prepares for election and aftermath

Citat:
The National Guard, already facing one of its busiest years, is prepping for election-related missions that include cybersecurity for local electoral authorities, ballot counting in at least one state and backup for police or if unrest erupts after the vote.

Law enforcement preps for potential election-related unrest

Citat:
WASHINGTON (AP) — Federal and state law enforcement officials have begun expanded preparations for the possibility of widespread unrest at the polls on Election Day, a response to extraordinarily high tensions among voters and anxieties about safety stoked in part by President Donald Trump.

FBI and local officials in several states have been conducting drills, running through worse-case scenarios, setting up command centers to improve coordination on reports of violence and voter intimidation, and issuing public warnings that any crime that threatens the sanctity of a Nov. 3 vote will not be tolerated.

FBI planning for the possibility of Election Day violence, voting disruptions

Citat:
Bracing for possible civil unrest on Election Day, the Justice Department is planning to station officials in a command center at FBI headquarters to coordinate the federal response to any disturbances or other problems with voting that may arise across the country, officials familiar with the matter said.
2020-11-01, 23:07
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Trump måste vinna Florida, Ohio, Arizona, North Carolina och Pennsylvania för att vinna. Tar han alla dessa vinner han sannolikt, tappar han en av dem är det nog kört...

Pennsylvania är den som känns mest oklar i nuläget. Men det som talar för honom där är att han låg under med lika mycket i pollsen 2016 i Pennsylvania, ca 45-49. Och då vann han delstaten. Så det kan definitivt gå...
Florida som alla verkar ha pippi på har låg betydelse oavsett vad sjutton alla vill säga, Den som tar rostbältet brukar vara den som vinner ett president val!

UPDATED NOV. 1, 2020, AT 4:56 PM Lokal tid US
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/florida/
+1,9 till Biden
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/texas/
+1,5% Trump
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/pennsylvania/
+5,0% Biden

Som det ser ut nu är det i princip 50-50 i Texas & Florida via pollsen medans uppe i Pennsylvania är Biden före med marginal, Så som det ser ut nu så så plockar han även Arizona där Biden är upp +3,0% så den som tar rostbältet tar hem detta val....
2020-11-01, 23:08
Medlem
zergrushs avatar
Verkar som sekten har problem på flera plan?
https://twitter.com/DennisPCrawford/status/1322987360137760773
Citat:
A well informed source told me that the Douglas Co. GOP has canceled their election night party because people who were at the Trump rally are now coming down with symptoms and are sick. It has to be bad for them to cancel the party. #TrumpPandemicFailure

...undrar om det här är en ursäkt för att spara in pengar? Inte som att bananrepublikanerna än så länge brytt sig om smittskydd eller pandemi-åtgärder?
https://www.cbsnews.com/video/trump-says-he-wont-wear-face-mask/
Citat:
Trump says he won't wear face mask
President Trump on Saturday said that he won’t wear a face mask
2020-11-01, 23:08
Medlem
udons avatar
Varför tjatar ni Trump-supportrar om ”landslide” på tisdag?

Trumps utsikter är sämre än 2016 och då vann han marginellt mot Clinton. Lider ni av någon slags utvecklingsstörning?

För mig är det som att någon skulle påstå att Löfven kommer dra hem 51% av rösterna 2022.
2020-11-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erasmus11
Funderar på att satsa 10 000 på Biden, man får 1,5 gånger pengarna, känns ganska säkert med tanke på opinions mätningarna. De är säkert bättre nu än valet 2016, hur instituten samlar data osv.

Själv har jag gjort tvärtom och satt pengar på Trump.

På plussidan för mitt bet (enligt mig):
- Hillary var en betydligt bättre motståndare och Trump vann ändå 2016.
- Större andel latinos och svarta lär rösta på Trump i år.
- Fler demokrater lär ha gått över till republikanerna än tvärtom.
- Tror det finns en större andel Trump-anhängare som i år undviker att uppge vad de ska rösta på. Pollsen borde alltså ge ett större fel i år är min bedömning. Om de justerat så har de troligen gjort det med utgångspunkt från felmätningen 2016.
- Det som läckt ut från förtidsröstningen indikerar att det är jämnare än vad pollsen visar.

På minussidan för mitt bet (enligt mig):
- Trumps hantering av pandemin som han verkar få väldigt mycket kritik för.
- Pollsen var bättre mellanårsvalet 2018 än 2016. Kanske har de ändå hittat rätt sätt att mäta?
- Kan det ha varit så att Hillary var så avskydd att många demokrater inte röstade 2016, men att de gör det i år?
- Eventuellt valfusk av demokraterna.
2020-11-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erasmus11
Funderar på att satsa 10 000 på Biden, man får 1,5 gånger pengarna, känns ganska säkert med tanke på opinions mätningarna. De är säkert bättre nu än valet 2016, hur instituten samlar data osv.

Kör! Jag har precis lagt 5K att R behåller senaten!
2020-11-01, 23:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
FBI säger du, samma myndighet som setat på Hunter Bidens dator.

Tänk till nu.

Det skall sägas att jag var i NY under valveckan 2008. Dag för dag så märkte man polisen byggde något, övningar skedde. Man förberedde sig. Då var det främst terror antar jag.

Jag antar att det är så, i de största städerna.
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Han har en motståndare som gör motdrag.

Utveckla. Tänker du på Soros, Deep State, vad?
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Inget att oroas över. Republikaner är i mycket högre grad vapeninnehavare och det kommer gå fort att vinna

Glöm inte bort militären, Trump har kontinuerligt förolämpat både rättsväsendena och militären, jag tror knappast att Avreages Joes pistoler och semiautomatvapen rår på militärfordon

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in