2020-11-01, 20:37
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja du har rätt, Trump vinner med 101% preic som Kim gör i Nordkorea

Jag är knappast en SD-Människa, men den återhämtning som du ser är knappast så pass stor att mätningarna skulle ha fel med mellan 5 och 7 procentenheter.

Ha ha. Du pratar alltså nu om en återhämtning. Du tror inte det kan vara så att den ledning Biden haft varit F.A.K.E ?
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Du fattar val att 265 000 roster ar skillnaden nu nar 95% av rosterna raknade 2016 har raknats. Det betyder att pa valdagen kommer mycket farre roster komma in. Dem och Rep har max 35% fler roster. Rep maste alltsa fa typ 65% av resterande roster.

Nixter lever i en bubbla. Han lever i förnekelse.
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina1981
Du övertygade mig. Trump kommer att vinna för att 58 000 ärthjärnor samlas under en pandemi.

Non sequiteur. Inlägget du svarar på belyser skillnaden i engagemang, 250 vs 58000. Såvida du inte hoppas att de där 58000 ska hinna insjukna och kola vippen mellan gårdagen och tisdag, vill säga.
2020-11-01, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Väg in att folk kan vara ordentligt jävla trötta på Corona. Inte för att det kan förändra verkligheten. Men är det någon som pratat corona 24/7 så är det demokraterna. Folk gör upplopp i Europa av samma anledning.

Folk har fått nog av kinasjukan.

Jag väger in det och avfärdar fortfarande premissen.
Detta val är ett samvetsval. Vill man ha donald trump kvar i makten eller inte.
Detta val har egentligen inget att göra med Biden. Trots att Trump vill att det enbart ska handla om biden. Inte corona . Inte ekonomin. Inte utrikespolitik.
Senast redigerad av dic-tator 2020-11-01 kl. 20:47.
2020-11-01, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Är nog många på frågan om vilka de avser rösta på som inte vågar vara ärliga då media i USA spår på hatet mot Trump supportrar.

Korrekt. Fenomenet kallas "the hidden Trump-voter", och det är de som kommer att åstadkomma Trumps landslide-seger om ca 48h.

#ComeOnMan
#Trump2020
#ProudBoysStandBackandStandBy
2020-11-01, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Du pratar alltså nu om en återhämtning. Du tror inte det kan vara så att den ledning Biden haft varit F.A.K.E ?

Du har helt och hållet rätt i din analys. Alla nyhetskanaler som kritiserar Trump är fake news. Alla polls som visar att Biden leder,är fake.

Det enda som är äkta i denna värld är Donald Trumps ord.
2020-11-01, 20:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retmasevghub
Biden ser mer död än levande ut på sina kampanjmöten. Han sluddrar och vinglar. Här i Minnesota, kommentarerna är inte nådiga:

https://www.youtube.com/watch?v=6eJHh3rmSe8

Här håller han hela talet i munskydd trots att det är minst 10 meter till den närmaste i den minimala publiken.

https://www.youtube.com/watch?v=6x4ieVo9pxI

Det finns alltid torra, men fyndiga kommentarer :

-Biden just look like a angry old man waving his cane at the kids telling them to get out of his yard
-Joe Biden wife is in their car honking the horn for him

-"I chose a treachery over patriotism.., my family best over America's interest" - I'm Joe Chinen and I approve this
2020-11-01, 20:42
Medlem
Som utomstående känns det som Trump har fått upp ett ordentligt momentum. Entusiasmen kring hans kampanj är ju helt otrolig. Har man sett något liknande inom politiken förut?

Samtidigt som det blir mer och mer begravningsstämning över varje framträdande som Biden gör. Han står där med sin mask och maler på om hur Covid är Trumps fel. Handen på hjärtat, tror folk verkligen att coronasiffrorna i USA hade varit väsentligt annorlunda om Biden varit president? Vilken svag kampanj och slutspurt han gör.

Mycket verkar ju tala för att Biden tar hem detta, men inte ens den mest inbitna demokraten kan väl vara entusiastisk inför Biden som president?
2020-11-01, 20:43
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag väger in det och avfärdar fortfarande premissen.
Detta val är ett samvetesval. Vill man ha donald trump kvar i makten eller inte.
Detta val har egentligen inget att göra med Biden. Trots att Trump vill att det enbart ska handla om biden. Inte corona . Inte ekonomin. Inte utrikespolitik.

Varför skulle det vara ett "samvetsval"? Ska folk ha dåligt samvete för att de röstar på Trump, menar du? Varför då?
2020-11-01, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag har för länge sen tappat tålamodet med trumpfansen i tråden. De har varit väldigt tydliga med att man är vänsterbliven, tds och en massa annat om man inte tror på seger för Trump.

För dem går det inte att problematisera och/eller förstå skillnaden mellan vad man vill ska hända och vad man tror ska hända.

För övrigt håller jag med om din analys. Ungefär jag ser på saken också.

Glöm inte "hjärntvättad av medier som finansieras av george soros" den är min personliga favorit.
Något tal om rupert murdochs inflytande på högerkanten verkar aldrig existera. Någon avvägning eller kritisk analys existerar aldrig.

Istället är allt helt och hållet george soros fel.

populism kan vara livsfarlig ibland
2020-11-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Siffrorna stödjer detta till fullo. North Carolina kommer vinnas "enkelt".

North Carolina Update
Demokraternas "gap" nu nere på +265.000
(2016 låg de på valdag på +310.000 rösters "gap", och förlorade efter valdagen med 3.2%)

I North Carolina tappar vi stort med Svarta röster som är ned till 19.4% (var 23% när Obama vann NC med 1% samt 22% 2016 när Trump vann).

North Carolina är Trump land 2020.

Poff!

Ref: Joeisdone NC
https://joeisdone.github.io/northcarolina/

Jag har varit säker på North Carolina i en vecka ungefär, däremot är jag osäker på hur Pennsylvania går. Trump behöver vinna där. Det lutar just nu lite åt China-Joe i Pennsylvania, men det kan vara felmätt i OU så klart.
2020-11-01, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Varför skulle det vara ett "samvetsval"? Ska folk ha dåligt samvete för att de röstar på Trump, menar du? Varför då?
Härligt när narcissisten Trump åker ut med huvudet före.
Kommer att njuta i ren skadeglädje.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in