2020-11-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Man måste ha med i beräkningen 3 saker som rör demografin, 2020 vs 2016.

1. En ny ung generation som inte fick rösta 2016 är nu röstberättigade. Dessa är i högre utsträckning "progressives", "woke", BLM etc. Fördel Biden

2. En stor grupp som röstade 2016 är nu antingen döda eller för gamla för att orka rösta. Dessa är(var) i högre grad konservativa, dvs en republikansk (netto) väljarbas. Att de är borta ger Fördel Biden

3. Demografin är i ett värre tillstånd för vita idag, än 2016. Vita rusar allt närmare mot minoritetssträcket i västvärlden. Blir MÅNGA importerade röster på demokraterna således. Fördel Biden

Summerat - 3 ggr Biden!

Visst, Trump ser ut att plocka Florida och Georgia. Men kolla alla swings states i norr. Biden lär plocka varenda(de flesta) elektorsröster i hela midwest. De är så jävla "woke" däruppe.

20 jan nästa år svärs Biden in som USAs 46:e president. Mao, han vinner valet nu på tisdag.

/Tupo
Punkt ett och två är bara en förlängning av punkt tre.

Mindre andel vita bland de yngre och större bland de äldre. Allt handlar om vitas andel av väljarna.
2020-11-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinterstoisser
Breitbart? Tvek. Jämför pollsen nu för Biden och för Hillary fyra år tillbaka.

Biden nu:

https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/pa/pennsylvania_trump_vs_biden-6861.html

Hillary 2016:
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/pa/pennsylvania_trump_vs_clinton-5633.html

Det var betydligt jämnare då, och Trump vann med otroligt lite. Jag ser inte hur han ska kunna vinna där. Hans hopp är att det är lika fel i Michigan, Wisconsin som sist eller att han tar Minnesota.

Må så vara, men känslan är att Trump tar den staten. Jag tror stenhårt på Trump, han är bra för jobb och ekonomi samt endorsad av i princip alla polisförbund.. Men men helt säker man ju inte vara.

Här källan

https://eu.desmoinesregister.com/story/news/politics/iowa-poll/2020/10/31/election-2020-iowa-poll-president-donald-trump-leads-joe-biden/6061937002/
2020-11-01, 17:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinterstoisser
Breitbart? Tvek. Jämför pollsen nu för Biden och för Hillary fyra år tillbaka.

Det var betydligt jämnare då, och Trump vann med otroligt lite. Jag ser inte hur han ska kunna vinna där. Hans hopp är att det är lika fel i Michigan, Wisconsin som sist eller att han tar Minnesota.

Genom att Biden bjöd in han i matchen igen, de sista 5 minuterna i sista debatten med sitt "anti oil". Fracking är stort, spec i Pennsylvania.

"Om" Trump vinner valet, så säger jag att de "5 minuterna" var det som beseglade Bidens öde.
2020-11-01, 17:14
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Trump har redan förklarat sig som förlorare.

I sitt senaste uttalande säger han;

"Jag kunde ha varit den störste... Det var en chans att göra något speciellt."

Trumpen talar i Imperfekt (dåtid) om detta Presidentval.

Till och med den Orange inser nu att han är körd. När är det dags för hans tangentbordskrigare och QAnnon-får att också inse detta?

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Källa?
2020-11-01, 17:15
Medlem
konstigt att Trump ser ut som förloraren just nu, men vad betyder det för USA ifall Biden vinner valet? vilka stora förändringar kommer vi se?
2020-11-01, 17:16
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Källa?

https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/donald-trumps-egna-ord-som-visar-att-han-fruktar-forlust/

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-01, 17:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Trumpfansen förstår helt enkelt inte att icke-vita får rösta. De förstår heller inte att för väldigt många vita amerikaner är Demokraterna det bästa alternativet av olika mer eller mindre bra anledningar.

På något annat sätt går det inte att förklara deras beskrivningar av stämningsläget i olika delstater.

Orkar man lyssna på Joe Biden så bör man undra varför demokraterna inte kan få fram en bättre kandidat.

Det är bara att klicka på länken o lida: https://youtu.be/hh_NKsV59hY

Biden delivers remarks at a drive-in event in Detroit, Michigan
2020-11-01, 17:20
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Trumps chans är 10 procent. Det är nära den chans Truman hade när han vann valet 1948. Det är 1 chans på 10 att det regnar i Los Angeles. Staden har 36 regndagar om året. Det räcker med att valdagen är det samma som en regndag i Los Angeles. Då vinner Trump.

Nu tror inte jag heller Trump vinner valet. Om han vinner beror det på

1 Valundersökningarna har större fel än 2016 - Inte helt omöjligt då vi har en pandemi. 2 Stark valvind för Trump de sista dagarna som valundersökningarna missar 3 Juridiskt mumbo jumbo eller en konstitutionell statskupp.

1 och 2 finns med i de 10 procenten. 3 ligger utanför 548 modell.

Valundersökningarna 2016 sa att Hillary hade 99% chans att vinna. Detta var typ precis innan valdagen också.

Vakna för fan. Trump leder stort. Det är landslide på ingång.
2020-11-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Valundersökningarna 2016 sa att Hillary hade 99% chans att vinna. Detta var typ precis innan valdagen också.

Vakna för fan. Trump leder stort. Det är landslide på ingång.
Källa på en undersökning som sa dagen innan valet att Clinton hade 99% chans?
2020-11-01, 17:21
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
Må så vara, men känslan är att Trump tar den staten. Jag tror stenhårt på Trump, han är bra för jobb och ekonomi samt endorsad av i princip alla polisförbund.. Men men helt säker man ju inte vara.

Här källan

Det där är ju om en mätning i Iowa? Inte Pennsylvania. Iowa tar han nog. Men inte Pennsylvania (tror inte jag iaf). Men hoppas gör jag.
2020-11-01, 17:23
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Orkar man lyssna på Joe Biden så bör man undra varför demokraterna inte kan få fram en bättre kandidat.

Det är bara att klicka på länken o lida: https://youtu.be/hh_NKsV59hY

Biden delivers remarks at a drive-in event in Detroit, Michigan

Ingen substans alls. Ser riktigt sjuk ut också.

Vinner Biden är det ju bara att ta exit från börsen.

Ser framemot tisdagen!!
2020-11-01, 17:24
Medlem
Finns nästan ingen som gillar biden
Det handlar bara om att man ogillar trump

Det räcker för att en hel del ska gå ut och rösta på biden, men när valet väger på bara några få procent så räcker det inte. Trump däremot, har väljarstöd med stor passion, vilket gör att fler av potentiella röster går till honom. När det gäller bidens röster stannar fler hemma

Det handlar inte om undecided voters i slutändan, det handlar om väljarstöd och röstningsdeltagandet

Trump vinner

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in