2020-11-01, 16:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Senaste pollsen pekar i alal fall på att Biden stärker sin ledning nationellt och i viktiga delstater om än med påminnelse om den där oberäkneliga felmarginalen som alltid kan spöka till det.
Biden verkar ha ett vinnande koncept, kvalité i sina framträdande före kvantitet i antalet åhörare, och det verkar tilltala allt fler väljare.

Oj..det fetade är jag oenig med dig, och jag tror t.o.m jag kan bevisa att dems valstrateger även erkänner det, och har tänkt om.

1) För en månad sedan såg man Biden i munbind och solglasögon på sina rallies..
2) Sen försvann solbrillorna men munbindet blev kvar..
3) Nu har munbindet försvunnit..

Det är ingen slump. Bägge kandidater blir "ner-mejslade" med vilken slips, frisyr som passar på tv och allt annat. Dems fick inte den responsen de väntade med en Biden bakom mask och solglasögon. Med masken blir det ju även svårare att höra vad han pratar om..

Det är jag helt övertygad om.
2020-11-01, 16:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja enig. Glädjande att tidningar skiftar till ett konservativt fokus !

"Kunden har alltid rätt"..
Måste svida ordentligt hos Bildt.

Men de behöver inte ha svängt åt något håll utan bara blivit realister. Det är bättre för Pittsburgh med Trump helt enkelt.
2020-11-01, 16:57
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Finns många klipp med aktivt valfusk. En hel del är samlat i en annan tråd jag har. Men det är för omfattande, det läcker som ett såll hela valfuskorganisationen och deras planer är ju infiltrerade. Inte en chans att Biden får ta hem detta. Det kommer bli inbördeskrig. Trump borde, det första han gör, beordra militären att slå ut CNN och de andra giftmedia som hjärntvättar idioterna i USA. Sedan införa lagar på att media måste ta upp alla typer av nyheter, ingen censur får förekomma. Partiskt media måste vara ett minne blott..

Men vem sköter detta i Sverige där alla är köpta redan? 100% vänsterliberal media här, förutom alternativmedia som alltför få bryr sig om..

Så du förespråkar att göra USA till en DIKTATUR som tar militären till hjälp för att utöva sin makt. Är du kanske också för att Trump kan förlänga sitt Presidentskap, utöver de två mandaten och kanske till och med att bortse från den maktdelningsprincip som USA och de flesta demokratier är byggda på, dvs den Verkställande, den lagstiftande och den dömande? Kanske är det, enligt dig, lika bra att Trump utövar all makt och att vi bortser från Kongressen och domstolarna.

Det är därför skönt att vi kommer att slippa höra från dig och dina QAnnon kompisar efter den 3/11. Då har du krupit tillbaka under den sten från vilken ni kom.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-01, 17:01
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
Tror inte det, ser mycket bra ut för Trump i Pennsylvania. Jag repeterar ser mycket bra ut

https://www.breitbart.com/politics/2...towards-trump/

Breitbart? Tvek. Jämför pollsen nu för Biden och för Hillary fyra år tillbaka.

Biden nu:

https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/pa/pennsylvania_trump_vs_biden-6861.html

Hillary 2016:
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/pa/pennsylvania_trump_vs_clinton-5633.html

Det var betydligt jämnare då, och Trump vann med otroligt lite. Jag ser inte hur han ska kunna vinna där. Hans hopp är att det är lika fel i Michigan, Wisconsin som sist eller att han tar Minnesota.
2020-11-01, 17:03
Medlem
Media har skrivit ner Trump hela tiden och det var samma visa senast också. Då skyllde demokraterna på valdeltagandet och ansåg att många inte röstade för att dom trodde det var klart. Rapporter nu om högsta deltagandet i manna minne så stämmer demokraternas analys från senast så skall ju Biden vinna detta enkelt. Tror inte det är så enkelt för demokraterna som att bara valdeltagandet blir högt så vinner dom utan det är bara en dröm dom har. Utflyttningen från Kalifornien kanske påverkar mer då dom som flyr ändå lär fortsätta rösta på demokraterna. Kalifornien är väl USA:s sämsta delstat och alla som kan lär väl fly därifrån kommande åren så blir ju en form av invandrare dom. Texas har man redan börjat protestera i form av don't california texas tröjer och klistermärken men fler delstater lär få samma problem kommande åren i takt med den inhemska invandringen.

Biden är ju inte mycket att hänga i granen så vinner han så beror det nog mest på att Trumpen är som han är som människa än som politiker. Svårt att tänka mig att USA skulle må bra av att vara demokratiskt även om inte Trump kanske är den största republikanen så har han levererat bra resultat. Coronan gick åt helvete för honom men det hade det nog gjort för Biden eller Clinton också. Skillnaden är väl att dom hade reagerat mer politiskt och fablat omkring tills dom visste bättre medans Trump bara slätade över skiten. Kinas fel att C19 spridit sig är det ju hur som helst och dom har väl också mest att vinna på att Trump försvinner.
2020-11-01, 17:04
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Tror inte det, ser mycket bra ut för Trump i Pennsylvania. Jag repeterar ser mycket bra ut

https://www.breitbart.com/politics/2020/11/01/report-democrats-growing-more-anxious-in-pennsylvania-about-late-shift-towards-trump/

Tror Trump förlorar både Pennsylvania och Florida, möjligen Arizona också.
Det ska så mycket till för att en republikan ska vinna vid högt valdeltagande - och det ska nog ännu mer till för att Trump ska lyckas överkomma ett högt valdeltagande

Breitbart är väldigt partisk - dock ska de ha cred för att de gör valet spännande.
Men det ser ytterst mörkt ut för Trump
Senast redigerad av kangaroozzickness 2020-11-01 kl. 17:07.
2020-11-01, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
https://twitter.com/tbonier/status/1322879299926532097

Asian Americans överträffar alla förväntningar också...är ingen expert på den gruppen, men från det jag läst så lutar de åt Biden.

Det lilla jag känner till och har läst är att det inte är en enhetlig grupp. Kommer- eller stammar man från Vietnam hatar man generellt Kina och röstar därför Trump. Men generellt är den här gruppen pro-Biden.
2020-11-01, 17:06
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
1. En ny ung generation som inte fick rösta 2016 är nu röstberättigade. Dessa är i högre utsträckning "progressives", "woke", BLM etc. Fördel Biden

2. En stor grupp som röstade 2016 är nu antingen döda eller för gamla för att orka rösta. Dessa är(var) i högre grad konservativa, dvs en republikansk (netto) väljarbas. Att de är borta ger Fördel Biden

Låtintelligent inlägg. Sorry.

Det du skriver här händer precis varje val. Hade det inte varit så att lika många som dör också blir äldre och växer ur vänstertänket så hade det ju varit 100% vänsterröster varje val vid det här laget, då alla konservativa hade dött ut för längesedan.
Medlem
Snapcounts avatar
Ett par till saker, som jag syns att visar att "Biden camp" är oroliga :

-Man tar in parhästen Obama nu i sista stund. Biden kan inte fixa valet själv.., iallafall icke hos de svarta rösterna..
-Droppandet av munbindet. Väljarna inte lika bekymrade för covid som Biden. Dvs ingen valvinnar-fråga..

-
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Så du förespråkar att göra USA till en DIKTATUR som tar militären till hjälp för att utöva sin makt. Är du kanske också för att Trump kan förlänga sitt Presidentskap, utöver de två mandaten och kanske till och med att bortse från den maktdelningsprincip som USA och de flesta demokratier är byggda på, dvs den Verkställande, den lagstiftande och den dömande? Kanske är det, enligt dig, lika bra att Trump utövar all makt och att vi bortser från Kongressen och domstolarna.

Det är därför skönt att vi kommer att slippa höra från dig och dina QAnnon kompisar efter den 3/11. Då har du krupit tillbaka under den sten från vilken ni kom.

#evictionnotice2020

#byebyeneveragain

Du inser inte att konservstism har aldrig varit så poppis som den är nu?

Vänstern har ju allierat sig med storföretagen enda anledningen varför ni har makt i västvärlden idag. Tror du på allvar att det är ett partnerskap som håller långre.

Oavsett hudfärg så vänster så lurad av storföretagen och ni förstår det inte själva.

Konservativa vill knappast er vänsterfolk ngt illa.

Tror du bernie sanders folket kommer få ngt sagt alls med biden vid rodret?
2020-11-01, 17:10
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Trump har redan förklarat sig som förlorare.

I sitt senaste uttalande säger han;

"Jag kunde ha varit den störste... Det var en chans att göra något speciellt."

Trumpen talar i Imperfekt (dåtid) om detta Presidentval.

Till och med den Orange inser nu att han är körd. När är det dags för hans tangentbordskrigare och QAnnon-får att också inse detta?

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-01, 17:10
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chucky991
Ja Hillary Clintons siffror gick mer upp och ner. Bidens har haft ett stabilt övertag i flera månader. Han har också fördelen av att att han är gillad både av demokrater och många independents. Hillary var ogillad av både independents och rätt många demokrater.

Detta plus att alla opinionsföretag har rättat till den felaktiga viktningen från förra valet gör att Trumps chanser är rätt små.

Det finns typ ingen som gillar Biden. Han har försökt på att köra rally några gånger men det har kommit mellan 0-10 besökare (jämfört med Trump som säljer ut arenor med 20.000 besökare).

Trump landslide.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in